Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:03:12 GMT

غفلت بزرگ نسبت به مهارت آموزی مرزنشینان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۵۴۱۰

غفلت بزرگ نسبت به مهارت آموزی مرزنشینان

ایسنا/گلستان رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه هر بخش از مرز برای کشور یک فرصت است، گفت: مهارت آموزی مرزنشینان علاوه بر اثرگذاری در پایداری اقتصاد کشور، تا حدود زیادی هر گونه بغض و کینه دشمن نسبت به ملت را بی اثر می‌کند. اگر در گذشته بر روی این موضوع کار می‌کردیم، امروز دیگر از آسیب کوله بران صحبت نمی‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اوسط هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای مهارت‌آموزی استان گلستان در گرگان با اشاره به اینکه دامنه مهارت بسیار وسیع است، اظهار کرد: امروز مهارت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات ما باشد. به شرایط خاصی که در آن قرار داریم باید مهارت در گفت‌وگو، مسائل اقتصادی، روابط عاطفی، عبور از بحران و تهدید و شرایط سخت و غیره را داشته باشیم تا بتوانیم آنها را تبدیل به فرصت کنیم.

وی بیان کرد: امروز دیگر نمی‌توان از سواد صرف طی کردن مدارج عالیه دانشگاهی یاد کرد بلکه فرد باید دانشی را که فرا گرفته، در تغییر وضع و مؤثر بودن برای خود و جامعه به کار بگیرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به شیوع کرونا در کشور و محدودیت‌هایی که در کشور ایجاد شد، گفت: با تعطیل کردن نمی‌توان با پدیده‌ای مبارزه کرد. اگر جامعه را با مهارت تربیت کرده بودیم دیگر در این روزها نگرانی بابت رفتار مردم و اصناف در مقابله با این ویروس و جلوگیری از شیوع آن نداشتیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه نسبت به مهارت نگاه مناسبی ایجاد نکردیم و باید با انجام کار فرهنگی برای تغییر نگاه در این زمینه اقدام کنیم. نباید اصرار داشته باشیم که همه فرزندان باید تا لیسانس و دکتری طی طریق کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: رئیس‌جمهور در مردادماه دستور دادند که از محل فروش سهام، مراکز فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور نوسازی و تجهیز شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه به دنبال راه‌اندازی دپارتمان ملی مهارت سبز در کشور هستیم، تصریح کرد: با راه‌اندازی این دپارتمان به دنبال شکل‌گیری مشاغل در راستای اقتصاد سبز هستیم.

هاشمی با اشاره به ظرفیت گلستان در تولید گندم و کیفیت مناسب آن، پیشنهاد کرد که این استان به‌عنوان پایلوت مهارت نان در کشور تبدیل شود تا بهترین نان کشور را تولید کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به قرارگرفتن این استان در مسیر سفر زوار به حرم امام رضا(ع)، می‌تواند پایلوت تخصصی آموزش هتلداری و گردشگری باشد. استفاده از ظرفیت روستایی گلستان دیگر موضوعی است که می‌توان به آن برای مهاجرت معکوس از روستا به شهر، توجه داشت.

پیوست مهارتی پایان‌نامه در دانشگاه آزاد، دیگر موضوعی بود که رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در این جلسه مطرح کرد و گفته که به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه آزاد برای اجرای این طرح در  گلستان به‌عنوان اولین استان کشور به امضا خواهیم رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان فنی و حرفه ای مرز علی اوسط هاشمی مهارت رئیس سازمان فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از ایجاد ۲.۵ میلیون شغل و کاهش ۱.۵درصدی نرخ بیکاری از آغاز دولت سیزدهم تاکنون خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،مهارت و فناوری یکی از عامل های اصلی رشد و توسعه ی اقتصادی پایدار در کشورها به شمار می رود. به همین منظور آموزش های فنی و حرفه ای، نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده ی بهینه از فرصت ها و افزایش کارایی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده دارد. بر این پایه سازمان بین المللی کار(I.L.O) آموزش های مهارتی را به عنوان یکی از پایه های اساسی فعالیت خویش قرار داده است و همواره آن را به دیگر کشورها توصیه می کند.

جوانان با فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای در واقع نیروی خلاقیت و کاربردی خود را در یک فضای رقابتی در مسیر خدمت به مردم به کار می گیرند. این آموزش های مهارتی زمینه ساز ایجاد حرفه های با ثبات است و از پدید آمدن شغل های کاذب و ناپایدار که توسعه ی همه جانبه ی کشور را هدف قرار می دهد و سبب آسیب های مختلف اجتماعی می شود، جلوگیری به عمل می آورد.

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با ارائه مهمترین خدمات و اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته، اظهار کرد: امسال در راستای تحقق شعار سال و کمک به صنعت و اقتصاد، ظرفیت مراکز جوار کارگاهی 50 درصد افزایش خواهد یافت.

وی از رشد 33 درصدی حوزه آموزش های فنی و حرفه‌ای و 38 درصدی سنجش صلاحیت حرفه ای در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال واگذاری امر آموزش های فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی هزار و 140 درصد افزایش یافت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: سال گذشته در حوزه کاهش نرخ بیکاری اتفاق قابل توجهی افتاد و یکی از وعده های دولت در حوزه اشتغال محقق شد، ضمن اینکه صدمات حین کار در سال گذشته 14درصد کاهش یافت.

عظیمی بیان کرد:  یکی از این ظرفیت‌ها، سرمایه نیروی انسانی است و یکی از ماموریت‌های دستگاه‌ها به ویژه رسانه‌ها، معرفی درست توانمندی‌های استان ها است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، کارگران را مجاهدان عرصه اقتصادی دانست و یادآور شد: هرچه قدر بخش خصوصی را تقویت و شرایطی را فراهم کنیم و مردم امور اقتصادی را دست بگیرند، موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان