Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، عادل دریس، امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از طرح توسعه بندر امام خمینی (ره) احداث جاده کمریندی بندر امام به آبادان و یک پروژه ریلی در حاشیه این بندر، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر توسعه ریل‌ بندر در بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت: در این بندر 13 ایستگاه بارگیری کالا به واگن ایجاد کرده‌ایم و روزانه 22 هزار تن ظرفیت بارگیری ریلی بندر امام ایجاد شده است که شامل 8 هزار تن روغن خوراکی و 14 هزار تن غلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و ی ادامه داد: اگر بارگیری ریلی 35 هزار تنی روغن خوراکی اضافه شود ظرفیت بارگیری ریلی در بندر امام 57 هزار تن است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ایجاد بنادر جدید در استان خوزستان،‌گفت:فعلا بندر جدید نداریم اما تعمیرات اساسی اسکله در بنادر شادگان و سجافی، انجام شد.

دریس ادامه داد:سیستم‌های اطفای حریق در این دو بندر انجام شده است و همچنین در اروند 40 میلیارد تومان در کنار اسکله 40 هزار تنی و انبار اعتبار گذاشته‌ایم.

وی گفت:‌بندر امام خمینی (ره) به عنوان شهر لجستیک غلات معرفی و ابلاغ شد سپس با مطالعه کار خود را از پیش کرانه اسکله و پس کرانه آغاز کردیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود:‌پیش کرانه کانال دسترسی خورموسی با اعتبار 400 میلیارد تومان به اکران رفته است و تا دو ماه آینده لایروبی خورموسی واگذار و کار آن آغاز می‌شود.

دریس افزود:‌ضرورت دارد کشتی با تناژ بالا وارد بندر امام شود که در این حوزه تعمیق هم دیده شد و مقرر شد 3.5 میلیون متر مکعب از خورموسی لایروبی شود.

وی اضافه کرد: ضرورت داشت 4 ترمینال مکانیزه غلات در بندر امام تعریف و از طریق بخش خصوصی اجرا شوند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد:‌در حال حاضر ظرفیت درجای غلات در بندر امام 3.4 میلیون تن است.

دریس در توضیح ترمینال‌ها گفت:‌ترمینال 4 غلات مکانیزه با ظرفیت 150 هزار تن 57 درصد رشد دارد.

وی گفت: ترمینال 3 غلات مکانیزه با ظرفیت 150 هزار تن سیلو و 3.8 میلیون تن پیش‌بینی عملکرد در دو ماه آینده با ارزش سرمایه‌گذاری 580 میلیارد تومان اجرا می‌شود که سرمایه‌گذار انتخاب شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد:‌ظرفیت عملکردی ترمینال 4 عدد 3.8 میلیون تن و ترمینال 3 عدد 3 میلیون تن است.

دریس خاطرنشان کرد:‌همچنین ترمینال 2 غلامت مکانیزه به اکران رفته و سرمایه‌گذار انتخاب شده است وتا سه ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود. این ترمینال 4 میلیون تن ظرفیت دارد و 800 میلیارد تومان به اعتبار می‌خواهد. در واقع ترمینال 4 عملیاتی شده است و ترمینال‌های 2 و 3 تا دو ماه آینده عملیاتی می‌شوند. این ترمینال‌ها به تسری در تخلیه کمک می‌کند و پیش‌بینی ما کاهش 3 تا 5 روزه زمان توقف کشتی‌ها در بندر امام است.

وی یادآور شد: بر اساس اختصاص ارز به کالای اساسی پهلو دهی کشتی‌ها سرعت می‌گیرد، در حال حاضر پای اسکله‌ها کشتی زیادی داریم‌(8 فروند) که نشان می‌دهد که مشکل ارز نداریم.

ادامه دارد....

منبع: فارس

کلیدواژه: استان خوزستان ظرفیت بارگیری کالا میلیارد تومان بندر امام ماه آینده میلیون تن ترمینال 4 هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالا‌های اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی فروردین ماه امسال معادل ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۶۴ تن بود که در این بین جو رشد ۱۲۶ درصدی، ذرت رشد ۵۹ درصدی، سویا رشد ۱۴۹ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۳۰۴ درصدی داشت.

وضعیت تخلیه جو و ذرت

میزان تخلیه جو طی فروردین‌ماه سال جاری معادل ۱۴۷ هزار و ۷۵۸ تن بود که حاکی از رشد ۱۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت طی یک ماهه نخست ۱۴۰۳ معادل یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۳۳۸ تن بود که نشان‌دهنده رشد ۵۹ درصدی است.

وضعیت تخلیه سویا و برنج

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۳۰ روزه نخست سال جاری معادل ۵۷۷ هزار و ۹۵۸ تن بود که رشد ۱۴۹ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور معادل سه‌هزار و ۵۲۳ تن بود.

وضعیت تخلیه شکر و روغن

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی یک ماهه نخست سال جاری معادل ۴۰ هزار و ۹۴۴ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن در این ماه معادل ۱۲۲ هزار و ۷۴۳ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۳۰۴ درصدی هستیم.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالا‌های اساسی طی یک ماهه نخست سال جاری شامل ۸۲ هزار و ۷۰۱ دستگاه کامیون و سه‌هزار و ۴۴۶ واگن بود که از این تعداد هفت‌هزار و ۴۴۳ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی