Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:20:51 GMT

چند خبر کوتاه از کردستان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۵۷۱۵

به گزارش ایرنا،  فرمانده سپاه شهرستان دیواندره گفت: در دومین روز از هفته دفاع مقدس ۹۸پروژه بسیج سازندگی با حضور مسئولین به بهره برداری رسید.

سرهنگ صمد محمد علیزاده در مراسم افتتاح مسکن محرومین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: این پروژه‌ها در بخش‌های محرومیت زدایی، احداث مسکن محرومین، احداث و تعمیر مساجد و مدارس و آبرسانی به روستاهای شهرستان دیواندره  احداث زمین ورزشی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به افتتاح ۵۵ واحدمسکن محرومین و ۴۳ پروژه محرومیت زدایی در شهرستان دیواندره اشاره کرد، افزود: برای تکمیل و افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی در مجموع اعتبار بالغ بر۴۰ملیارد ریال از محل اعتبارات بسیج سازندگی سپاه هزینه شده است.

فرمانده سپاه دیواندره به مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری یادواره شهدا، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ویزیت رایگان توسط پزشکان درمانگاه سپاه دیواندره، اعزام اکیپ درمانی و بهداشتی به روستاها دستان چهل چشمه و سارال  از جمله این برنامه‌ها است.

سرهنگ علیزاده بر لزوم برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته دفاع مقدس تاکید و اضافه کرد: ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس و مقاومت و ایستادگی ملت ایران در آن زمان باید نسل به نسل بازگو و به نسل جوان و آینده ساز کشور منتقل شود.

وی اظهار داشت: امنیت، اسایش و عزت و استقلال امروز ایران به برکت خون پاک شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس است که تبدیل به یک گنجینه ارزشمندی برای کشور شده است.

۱۹ واحد مسکن مددجویان در سروآباد افتتاح شد

فرمانده سپاه سروآباد در حاشیه افتتاح این واحدها به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: طبق تفاهم نامه بسیج سازندگی سپاه با کمیته امداد امام (ره) در سال ۹۷ احداث ۴۳ واحد مسکن مددجویان در دستور کار بسیج سازندگی سپاه قرار گرفت.

سرهنگ محسن ایوانی افزود: در سال ۹۷ و ۹۸ بسیج سازندگی سپاه تعداد ۲۴ واحد مسکن مددجویان را در سطح روستاهای شهرستان احداث و تحویل مددجویان داد و در مناسبت های مختلف افتتاح شدند.

وی یادآور شد: در سال ۹۹ نیز تعداد ۱۹ واحد باقی مانده تکمیل و به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح و تحویل مددجویان شد که در مجموع برای احداث این واحد ۲۱ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بسیج سازندگی هزینه شده است.

فرمانده سپاه سروآباد اضافه کرد: ۱۴ واحد از مسکن مددجویان احداث شده در روستاهای بخش هورامان و ۲۹ واحد نیز در روستاهای بخش مرکزی احداث شده است.

وی یادآور شد: یکی از برنامه های مهم بسیج سازندگی سپاه کمک به نیازمندان و محرومان جامعه و تامین سرپناه برای آنها است که در این راستا خانواده های نیازمند و مستمند در سطح روستاها توسط نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی شناسایی و به بسیج سازندگی معرفی می شوند.

سرهنگ ایوانی گفت:‌ امسال در گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۴۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در شهرستان سروآباد با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در سطح شهرستان افتتاح می شود ضمن اینکه ۱۱۰ برنامه مختلف و متنوع نیز در گرامیداشت این ایام برگزار خواهد شد.

۳۱ شهریور تا ششم مهر ماه به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

عملیات ساماندهی ورودی سنندج - همدان بزودی آغاز می‌شود

شهردار سنندج  از آغاز اجرای طرح ساماندهی ورودی سنندج - همدان خبر داد و گفت: از سمت میدان محمدی تا محل پلیس راه فعالیت های عمرانی در راستای ساماندهی و بهسازی بلوار ابن سینا اجرا خواهد شد.

حشمت‌الله صیدی افزود: تعریض ۲ لاین رفت و برگشت بلوار ابن سینا، اصلاح هندسی میدان محمدی، احداث میدان و جداره سازی  از جمله اقدامات در راستای ساماندهی مسیر ورودی سنندج – همدان است.

وی با بیان اینکه عرض این بلوار ۴۵ متر و طول آن نیز یک هزار و ۶۰۰ متر است گفت: عملیات اصلاح هندسی میدان محمدی نیز با هدف کاهش و روان سازی ترافیک، بهبود سطح ایمنی در ترافیک شهری، روان سازی ترددهای شهری و کاهش ترافیک و حذف نقاط حادثه خیز انجام می‌شود.

شهردار سنندج هزینه اجرای طرح ساماندهی مسیر ورودی سنندج – همدان را بدون تملک ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مسابقه عکاسی خاطرات جمعی محلات سنندج

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج روز چهارشنبه اظهار داشت: مسابقه عکاسی خاطرات جمعی محلات با گوشی همراه و تبلت با محوریت ناحیه منفصل شهری ننله در سنندج برگزار می‌شود.

سرکوت نجفی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با تلفن همراه و تبلت نسبت به عکاسی از  رویدادهای مختلف در محلات اقدام و در این مسابقه شرکت کنند، افزود: مسابقه عکاسی خاطرات جمعی محلات در مناطق مختلف برگزار می‌شود و اولین دوره این مسابقه عکس هایی که مربوط به محلات ناحیه منفصل شهری ننله است در مسابقه گنجانده خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی  شهرداری سنندج با اشاره به اینکه تمام شهروندان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند گفت: هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر پنج فایل عکس با فرمت JPG با حجم سه مگابایت همراه با نام و نام خانوادگی و شماره موبایل از اول تا پانزدهم  مهر سالجاری ارسال کند.

نجفی یادآور شد: نحوه ارسال آثار به ۲ صورت شامل ارسال به آدرس پست الکترونیکی farhangisanandaj@gmail.com یا شماره واتساپ ۰۹۱۸۹۷۱۰۰۱۳ بوده و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۸۷۳۳۲۴۱۵۷۰ تماس بگیرند.

نجفی افرود: در پایان هر دوره از مسابقه، تعداد عکس‌های برتر انتخاب و بصورت نمایشگاه خیابانی در همان محل به نمایش گذاشته و از نفرات برتر در این مسابقه عکاسی تجلیل خواهد شد.

احداث پارک ۲۲ هزار متر مربعی در شهرک ساحلی

مدیر شهرداری منطقه سه سنندج، از احداث ۲۲ هزار متر مربع فضای سبز در شهرک ساحلی خبر داد و افزود: پس از اتمام عملیات سنگفرش به متراژ چهار هزار متر مربع عملیات احداث فضای سبز در این شهرک اجرا شد.

فواد کریمی اظهار داشت: برای آبیاری فضای سبز احداث شده از سیستم آبیاری هانتر استفاده می‌شود ودر این راستا منبع آب ۴۰ متر مکعبی  احداث و یک هزار و ۱۰۰ متر  لوله گذاری با لوله نمره ۵۰، ۴۵۰ متر لوله گذاری با لوله نمره ۷۵ و ۹۷ عدد هانتر  نصب شد.

وی افزود: کاشت ۱۰۰ اصله درخت جوهر، ۱۵ اصله درخت افرای سبز، کاشت توری تک پایه ۱۰ اصله، یاس هلندی ۱۰ اصله،   کاشت ۵۰۰ گلدان درختچه رز، ۳۰۰ گلدان زرشک و همچنین ۲۰۰ اصله  یوکا از جمله دیگر اقدامات در راستای احداث فضای سبز شهرک ساحلی بود.

مدیر شهرداری منطقه سه افزود: برای سیستم روشنایی فضای سبز احداث شده ۱۵ عدد پایه چراغ ۶ متری سه شاخه نصب و ۱۳ عدد نیمکت و ۶ عدد سطل زباله  هم در محوطه این پارک نصب شد.

کریمی اضافه کرد: با توسعه سرانه فضای سبز و احداث پارک ها و  بویژه پارک های درون محلی در سطح منطقه بتوانیم در راستای زیباسازی و شادابی و همچنین رضایتمندی شهروندان گام برداریم.

۹۳۷  عملیات اطفا حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۹۳۷ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات شامل ۵۸۹ عملیات اطفای حریق و ۳۴۸ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد.

سهیل فضل وزیری یادآور شد: حفظ جان و مال مردم برای آتش نشانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو این سازمان در راستای رسالت کاری خود و امدادرسانی به موقع و سریع در زمان بروز حوادث تمام توان خود را به کار بسته است.

وی افزود: امسال آتش نشانان سنندجی علاوه بر انجام عملیات‌های مختلف، بواسطه شیوع ویروس کرونا در اجرای برنامه گند زدایی و ضدعفونی کردن معابر سطح شهر هم تلاش دو چندانی داشته اند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام ۹۳۷ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: ۵۸۹ مورد مربوط به عملیات اطفای حریق و ۳۴۸ عملیات مورد نیز عملیات امداد و نجات بوده است.

وی اضافه کرد: از ۵۸۹ مورد عملیات اطفا حریق صورت گرفته، ۴۰۸ عملیات مربوط به فضای سبز، کشاورزی و جنگل و مراتع، ۵۷ مورد خودرو و ماشین آلات، ۵۷ فقره اطفاء حریق مسکونی، ۲۳ فقره ضایعات و زباله، ۱۰ مورد تجاری، ۷ مورد انبار، ۴ فقره اطفاء حریق ساختمانهای اداری، ۴ فقره صنعتی، مراکز تجمعی و واحدهای آموزشی ۴ مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی و ۱۴ فقره سایر موارد بوده است.

فضل وزیری افزود: در حوزه امداد و نجات نیز ۳۴۸ عملیات انجام شده که شامل ۱۸۷ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۴۰ فقره آسانسور، ۲۷ مورد تصادف، ۲۶ مورد گیر کردن انگشتر، ۲۲ فقره باز کردن درب، ۸ مورد ریزش آوار، آبگرفتگی و سیلاب ۶ فقره،  ۴ مورد عملیات غواصی، انفجار گاز ۳ مورد، سقوط در چاه ۳ مورد، سقوط از ارتفاع ۳ مورد، خفگی و گازگرفتگی ۲ مورد، یک مورد سقوط اشیا و ۱۶ فقره عملیات مربوط به سایر موارد بوده است.

وی اظهار داشت: در حوادث رخ داده در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۴ نفر از شهروندان سنندجی فوت کردند و تعداد ۲۴ نفر از آنان نیز دچار آسیب دیدگی شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تاکید کرد: تعداد ۹۲۰ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در داخل محدوده شهر، ۱۱ مورد در خارج از محدوده و ۶ مورد نیز در روستاهای اطراف انجام شده است.

فضل وزیری گفت: در این بازه زمانی ۳۶۵ نفر نیز تحت آموزش قرار گرفته اند که شامل ۳۰۵ نفر از همکاران بوده که تحت آموزش درون سازمانی و ۶۰ نفر نیز از دیگر ادارات دولتی نیز تحت آموزش برون سازمانی قرار گرفته اند.  

برچسب‌ها دیواندره سنندج هفته دفاع مقدس مدیریت شهری مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیواندره سنندج هفته دفاع مقدس مدیریت شهری مسکن دیواندره سنندج هفته دفاع مقدس مدیریت شهری مسکن اخبار کنکور حریق و امداد و نجات بسیج سازندگی سپاه هفته دفاع مقدس مسکن مددجویان شهرداری سنندج محرومیت زدایی عملیات اطفای فرمانده سپاه مسابقه عکاسی ورودی سنندج آتش نشانان احداث شده برنامه ها یادآور شد خواهد شد فضای سبز انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

اسعد فرهادی ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخداد‌ها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گرد آوری و در معرض نمایش علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

 آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان در محل گالری سوره برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست