Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه سیزدهمین هفته از طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» جمعی از مسئولان استان خراسان جنوبی با حضور در منزل خانواده سردار شهید محمود کاوه از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در ادامه سیزدهمین هفته از طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» جمعی از مسئولان از جمله مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با حضور در منزل خانواده سردار شهید محمود کاوه از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد:  انسانیت انسان، به شکر نعمت است و امام سجاد علیه السلام در دعای صحيفه سجاديه انسان را معرفی می کند؛ يعنی انسان حيوان ناطق نيست، انسان «حيوانٌ ناطقٌ حامد» است. حضرت عرض می‌کند خدايا! اگر شکر را جامعه بشری نمی آموخت و شکر نمی‌کرد، ديگر انسان نبود، فقط حيوانی بود که حرف می‌زد.

 

وی با تاکید بر  اهمیت تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، ادامه داد: تکریم این بزرگواران حداقل شکر برای نعمت آسایش و امنیت امروز جامعه اسلامی است که آن را مدیون خون شهدا هستیم.

 

مادر شهید کاوه نیز در این دیدار روحیه اطاعت‌پذیری و ولایت‌مداری، هوش سرشار، چابکی در عملیات‌ها، مسلح بودن به سلاح تقوا و اخلاق حسنه، شجاعت و بی‌باکی و ساده زیستی را از جمله ویژگیهای شخصیتی آن شهید والامقام بیان کرد و گفت: فرزندم محمود جزو اولین نفراتی بود که در کلاس‌های درسی معروف مقام معظم رهبری در مسجد کرامت شرکت می‌کرد و آقا نیز توجه خاصی به ایشان داشتند؛ مقام معظم رهبری در تعریف مقام والای شهید کاوه می فرمایند:«محمود پیش از انقلاب شاگرد ما بود اما اکنون استاد ما شد».

 

وی با تاکید بر اینکه باید همواره پشتیبان ولایت و مقام معظم رهبری باشیم، افزود: مهم‌ترین پیام شهدا پیروی از ولایت فقیه و اطاعت از ولی امر است.

 

مادر شهید کاوه  در ادامه از بی توجهی برخی مسئولان نسبت به مردم و رفع مشکلات جامعه گلایه کرد.

 

 

گفتنی است؛ شهید محمود کاوه سال ۱۳۴۰ در شهر مشهد مقدس و در خانواده‌ای مومن و مذهبی به دنیا آمد. پدرش از کسبه مشهدی بود اصلیتشان از روستای بیهود توابع شهرستان قاینات در خراسان جنوبی بود. از نوجوانی به خواست پدر و با علاقه خود برای کسب فضائل معنوی به حوزه علمیه وارد شد و به طور همزمان تحصیلات خود را در دبیرستان نیز ادامه داد. اولین عملیات گسترده ای که کاوه در سمت فرماندهی تیپ در آن شرکت داشت، نبرد والفجر ۲ در منطقه ی عمومی پیرانشهر و پادگان حاج عمران بود. یکی از مناطق ثعب العبور و استراتژیک این عملیات که تیپ ویژه ی شهدا به همراه دیگر یگان ها مأمور تصرف آن شد.

 

سردار شهید «محمود کاوه»، اگرچه در مشهد به دنیا آمده اما «فرزند کردستان» است زیرا در نخستين روزهاي غائله کردستان به پاوه اعزام و با رشادت های خود به یکی از منجیان کردستان و غرب کشور تبدیل شد. محمود با اقدامات شجاعانه اش ضد انقلاب را واقعاً منفعل کرده بود؛ به گونه ای که آنان از شدت خشم برای سرش دو میلیون تومان جایزه تعیین کردند.

 

مردم کردستان دلیرمردی های شهید کاوه را به خوبی به یاد دارند و براساس روایت یکی از همرزمان شهید، پس از شهادت ایشان، مردم مهاباد پابرهنه زیر پیکر پاک و مطهرش بر سر و سینه می‌زدند، اشک می‌ریختند و ضد انقلاب را نفرین می‌کردند. شهید «کاوه» در یازدهم شهریورماه ۱۳۶۵ در جریان عملیات کربلای ۲ بر بلندای قله ۲۵۱۹ حاج عمران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

 

شجاعت و مدیریت صحیح افرادی چون شهید محمود کاوه همچنان پس از گذشت بیش از سه دهه از تاریخ شهادتش، در میان همرزمان او زبانزد است و الگویی قابل ستایش برای نسل جوان است. رزمنده ای که در سن ۲۵ سالگی فرمانده‌ای زبده و با تدبیر بود.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی سه شنبه های تکریم شهید کاوه هفته دفاع مقدس تجلیل شهید محمود کاوه خراسان جنوبی سردار شهید شهید کاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان متن پیام نماینده ولی فقیه در گلستان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انسان، والاترین آفریده خدای بزرگ و نشانه قدرت بی منتهای اوست. انسان، مستعد به همه صفات و کمالات الهی است. او را خلق کرد تا به مقام قرب الهی و جانشینی خدا در زمین برسد و این سیر جز با تعلیم و تربیت صحیح محقق نخواهد شد.

امام ( رضوان‌الله‌علیه ) فرمودند: «معلّمی شغل انبیا است»؛ این جمله خود جایگاه رفیع معلم را نشان می دهد و بنده بنا براهمیت تعلیم و تربیت تاکید دارم معلمین ما باید از میان بهترین ها انتخاب شوند.

به بیان متفکر و فیلسوف شهید مرتضی مطهری، معلم باید نیروی فکر و قوه ی ابتکارِ متعلم را زنده کند و آن را پرورش دهد و او را به سوی استقلال راهنمایی کند.از اینرو شأن والای معلم این است که ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک کند و ندای فطرت را به گوش همه رساند.   

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره ی متفکر شهید مرتضی مطهری از زحمات جامعه فرهنگیان استان گلستان در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش های اسلام ناب و منویات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تقدیر و تشکر نموده و و توفیق روزافزون همگان را از خداوند متعال خواستارم.

دیگر خبرها

  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • دومین دور مناظرات شنبه ۱۵ اردیبهشت روی آنتن شبکه خاوران
  • اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند