Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نوشته روزنامه گاردین، اندرو ویسمن، دادستان سابق آمریکایی در کتاب جدیدش نوشته است: آیا ما از همه ابزارهای موجود برای کشف حقیقت بدون مانع تراشی از جانب رئیس جمهور برای تضعیف تلاشهایمان استفاده کردیم؟ من می‌دانم جواب سخت به این پرسش ساده این است که ما میتوانستیم کارهای بیشتری انجام دهیم.

ویسمن در این کتابش با تیتر "جایی که قانون پایان می‌یابد: درون تحقیقات مولر" نوشته است، این تیم اقداماتی دقیق در جهت محافظت از مجموعه اسنادش در پیش گرفت از بیم آنکه در صورت احراجشان توسط ترامپ وزارت دادگستری آنها را از بین نبرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها تلاش کردند نگذارند خبرنگاران و عامه مردم بفهمند که به دنبال چه چیزی هستند.

او با وجود مثبت صحبت کردن از رئیس وقت خود یعنی رابرت مولر، گفت کمبود اعتماد به نفس وی سبب شد صلاحیت کافی برای پاسبانی از این تحقیقات سیاسی پیدا نکند. او گفت که از نظرش مولر و معاونش یعنی آرون ام. زبلی بیش از حد محتاط عمل کردند.

ویسمن در عین حال از خود در برابر اتهام زنی رئیس‌جمهور آمریکا و حامیانش مبنی بر اینکه او و دیگر بازرسان یک سری دموکراتهای خشمگین با اغراض سیاسی هستند، دفاع کرد.

او گفت که از همان حسابی که با آن به یک بازیگر فیلمهای هرزه نگاری از بابت ارتباطش با ترامپ حق السکوت پرداخت شد "یک سری پولهای مرتبط با یک الیگارش روسی را دریافت کرده است". این حساب تحت کنترل مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ بوده است. مولر پرونده کوهن را نزد دادستانها در نیویورک فرستاد.

ویسمن مسئول یکی از سه واحد اصلی در دفتر بازرس ویژه مولر بوده است. تیم وی پل مانافورت، رئیس سابق کمپین ترامپ را از بابت جرایم مالی متعدد تحت پیگرد قرار داد تا به دانسته‌هایش از هرگونه ارتباط کمپین ترامپ با روسیه برسد.

مانافورت برای یک سری منافع مورد حمایت روسیه در اوکراین کار کرده و تحقیقات مشخص کرد که یک شریک تجاری او به نام کنستانتین کیلیمنیک با مقامهای اطلاعاتی روسیه ارتباط داشته است. این کتاب در ادامه به این کشف بازرسان اشاره کرده که مانافورت یک سری داده‌های نظرسنجی داخلی کمپین را به کیلیمنیک داده است. این نویسنده همچنین این پرسش را مطرح کرد که آیا ترامپ اجازه داده که یک طرح صلح برای روسیه به جهت در اختیار گرفتن کل شرق اوکراین تهیه شود.

در عین حال به گزارش گاردین، ویسمن عنوان کرد پیش نویس بیانیه اصلی ترامپ برای توجیه اخراج جیمز کومی از مدیریت اف.بی.آی "شدیدا بچگانه، بدون سازمان و آکنده از بغض، عدم انسجام و خود شیفتگی" بوده است.

ویسمن نوشت: شما تقریبا می‌توانستید احساس کنید که نویسنده این متن دارد به شما آب دهان پرتاب می‌کند.

او در عین حال از اینکه مولر در گزارش تحقیقاتش نتیجه گرفت که با وجود عدم تبرئه ترامپ، پیگیری مساله به عهده کنگره است  اظهار تاسف کرد.

او همچنین عملکرد ویلیام بار، دادستان کل آمریکا که این گزارش را قبل از انتشار علنی‌اش خلاصه کرد "بسیار مخرب" خواند.

ویسمن همچنین گفت که معتقد است اقدام ترامپ در اخراج جیمز کومی از مدیریت اف.بی.آی به مثابه مانع ایجاد کردن برای عدالت است؛ اتهامی که استیضاح او را توجیه می‌کند.

310 310

کد خبر 1435658

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حاضرم به زندان بروم

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از تعویق جلسه دادگاه درخصوص پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، خطاب به خبرنگاران گفت: «قاضی به من دستور داده چیزی از جزئیات پرونده منتشر نکنم و گفته اگر این قانون را نقض کنم، به زندان خواهم رفت.»

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پایگاه خبری هیل به نقل از رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشت: «صادقانه بگویم، قانون اساسی ما با اختلاف زیاد، بسیار مهم‌تر از زندان است. من این فداکاری را هر روز انجام خواهم داد، اما آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد مایه شرمساری است و دادگاه‌های استیناف باید در این امر دخالت کنند.»

«خوآن مرچان» قاضی دادگاه عالی نیویورک که پرونده ترامپ را بررسی می‌کند، اعلام کرد که دونالد ترامپ برای دهمین بار حکم دادگاه را نقض کرده است و او را به دلیل برخورد تند با هیئت منصفه دادگاه مربوط به پرداخت حق‌السکوت به پرداخت ۱۰۰۰ دلار جریمه کرد.

قاضی مرچان هشدار داد که نقض قوانین در دفعات آینده به حبس این رئیس‌جمهور سابق منجر خواهد شد.

او خطاب به ترامپ گفت: «آخرین چیزی که می‌خواهم انجام دهم این است که تو را به زندان بیندازم، اما در نهایت باید کارم را انجام دهم. تداوم تخلفات شما، حمله مستقیم به حاکمیت قانون است.»


دیگر خبرها

  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت