Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته گردشگری برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار خواهد شد که اغلب برنامه‌ها به صورت محتوایی خواهد بود تا ظرفیت‌های استان در این حوزه معرفی شود.

او با اشاره به اقدامات در حوزه گردشگری استان افزود: در یک سال اخیر طرح‌ها و برنامه‌های متعددی در بخش گردشگری استان در راستای، توسعه زیرساخت‌ها، افزایش طرح‌های سرمایه‌گذاری، معرفی قابلیت‌ها، خارج کردن گردشگری استان از حالت فصلی و توسعه متوازن گردشگری اجرا شده که تداوم این امر جزو برنامه‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مورد طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری بیان کرد: صدور 63 موافقت اصولی تاسیسات گردشگری، هدفگذاری ایجاد یک هزار و 860 شغل براساس طرح‌ها و پروژه‌ها، صدور 18 مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل تاسیسات گردشگری و افتتاح 12 طرح از جمله اقدامات در یک سال گذشته در بخش سرمایه‌گذاری بوده است.

فلاحی از افتتاح طرح‌های سرمایه‌گذاری با مبلغ 474 هزار و 670 میلیون ریال در یک سال اخیر خبر داد و گفت: ایجاد 300 مورد اشتغال در طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری، تشکیل 9 جلسه کمیته فنی، تعیین سرمایه‌گذار برای 6 منطقه نمونه گردشگری و 5 روستای هدف گردشگری، تشکیل دو سازمان مردم‌نهاد در حوزه گردشگری، تعیین سه طرح برای پرداخت یارانه و 11 طرح برای تسهیلات و پرداخت 466 هزار و 880 میلیون ریال تسهیلات به طرح‌ها از دیگر اقدامات در بخش سرمایه‌گذاری و پرداخت تسهیلات در یک سال گذشته بوده است.

او با اشاره به اقدامات در حوزه تبلیغات و بازاریابی گردشگری تصریح کرد: برگزاری 33 برنامه ملی هفته استان اردبیل ، برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر،  افتتاح نمایشگاه دائمی گردشگری نکارخانه شاه اسماعیل، برگزاری جشن بزرگ  عید قربان، همایش 3 روزه نقش گردشگری در توسعه فرهنگی، جشن بزرگ غدیر در مشگین‌شهر، همایش توسعه پایدار با محوریت گردشگری در خلخال، اجرای مراسم طشت گذاری درمجموعه جهانی شیخ صفی، اجرای 12 برنامه شب یلدا در 10 شهرستان، برگزاری  سومین مجمع راهنمایان گردشگری کشور در اردبیل، سرعین و مشگین‌شهر، برگزاری 25 جشنواره ملی زمستان بیدار و حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در نیمه دوم پارسال انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نصب 100 عدد تابلو شناسنامه جاذبه‌های گردشگری استان شامل بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، تهیه و نصب تابلوهای جاده‌ای، برگزاری مراسم آئینی دوشاب‌گیری، برگزاری مراسم آئینی گلاب‌گیری، احیاء و اجرای بازی‌های بومی و محلی عشایری، احیاء و نمایش مراسم نمدمالی سنتی، مشارکت در تهیه مستند ایرانگرد، برگزاری بیش از 26 مورد کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت در  نمایشگاه دائمی گردشگری و نگارخانه شاه اسماعیل، برگزاری مراسم روز استان به صورت مجازی، مشارکت و همکاری در تولید برنامه‌های صدا و سیما، همکاری در تولید برنامه‌های رادیو ویژه گردشگری به صورت اختصاصی و برگزاری مسابقه عکاسی از غذاهای سنتی استان در فضای مجازی در حوزه گردشگری غذا را از اقدامات نیمه نخست امسال عنوان کرد.

او افزود: مشارکت در راه‌اندازی بیش از 3 مورد اپلیکیشن گردشگری، معرفی  و بارگذاری بیش از 200پوستر جاذبه‌های گردشگری در فضای مجازی، تهیه و پخش کلیپ یک دقیقه‌ای از جاذبه‌های استان و پخش در فضای مجازی، برگزاری مجازی هفتمین جشنواره چومچه خاتون در شهر گیوی شهرستان کوثر و مستندسازی این آیین سنتی، همکاری در برگزاری برنامه سراسری شب‌های فیروزه‌ای در اردبیل، حضور مسئولان این اداره کل و استاندار اردبیل در برنامه‌های ملی و برون‌مرزی صدا وسیما را از دیگر برنامه‌های 6 ماهه دوم امسال عنوان کرد.

فلاحی از صدور سه مورد گواهینامه کسب و کارهای گردشگری فضای مجازی در سال 99 در اردبیل خبر داد و گفت: مجوز مزرعه گردشگری آرتان نیز به عنوان اولین مزرعه دانش بنیان خانواده محور در کشور در استان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به تعداد واحدهای اقامتی در سطح استان افزود: تعداد واحدهای اقامتی، پذیرایی، گردشگری و تفریحی در سطح استان در مدت یک سال با افزایش 5 موردی به 556 واحد اقامتی و تعداد تخت‌های مراکز اقامتی نیز در این مدت به تعداد 97 نفر افزایش یافته است.

او از انجام 623 مورد بازدید در یک سال گذشته از واحدهای اقامتی استان خبر داد و گفت: 15 مورد بازدید و اقدامات اولیه برای صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایجادی و تبدیلی در سطح استان،  3 مورد اقدامات اولیه برای صدور مجوز گردشگری کشاورزی برای متقاضیان در شهرستان‌های اردبیل، نیر و کوثر، تدوین، مطالعه و بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل، شناسایی 5 روستای مستعد و کمتر شناخته شده برای توسعه گردشگری روستایی در شهرستان خلخال، شناسایی مسیرهای کمتر شناخته شده در شهرستان‌های خلخال، بیله‌سوار و کوثر و برگزاری جلسات کمیته‌های طبیعت‌گردی در راستای توسعه پایدار گردشگری با اعضای کمیته طبیعت‌گردی شامل محیط زیست و منابع طبیعی انجام شده است.

فلاحی اظهار کرد: مکان‌یابی سه محل برای احداث سرویس‌های بهداشتی در مناطق نمونه و مسیرهای گردشگری و شناسایی و دریافت لیست روستاهای دارای جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده در شهرستان‌های استان به منظور توسعه پایدار گردشگری، شناسایی و دریافت لیست مسیرهای کمتر شناخته شده در سطح استان و توسعه گردشگری روستایی با تبدیل روستای شیران در شهرستان نیر به عنوان پایلوت اقامتگاه های بوم‌گردی با شعار هر خانه یک اقامتگاه بوم گردی هر خانواده یک میزبان گردشگری برای دریافت لوگوی روستای گردشگری از دیگر اقدامات در نیمه نخست سال بوده است.

او با اشاره به تاثیر گردشگری بر رکود در بخش گردشگری گفت:‌ در نمیه دوم سال برنامه‌ریزی می‌کنیم تا زمینه برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید تا با رونق این بخش در پساکرونا بتوانیم رکود در این صنعت را جبران کنیم.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح های سرمایه گذاری گردشگری پرداخت تسهیلات فضای مجازی مراکز اقامتی اردبیل طرح های سرمایه گذاری جاذبه های گردشگری دستی استان اردبیل کمتر شناخته شده گردشگری و صنایع گردشگری استان مدیرکل میراث سطح استان فضای مجازی برنامه ها یک سال طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/گیلان استاندار گیلان راه آهن رشت - کاسپین را آماده بهره برداری دانست و گفت: با سفر رئیس جمهور به گیلان این راه آهن به بهره برداری می رسد، ضمن اینکه در این سفر حدود ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی نیز افتتاح می شود.

اسدالله عباسی شامگاه گذشته ۵ اردیبهشت در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم با مردم گیلان در ویژه برنامه «پاسخ» شبکه باران، با اشاره به مشکل ۴۰ ساله پسماند سراوان رشت و آغاز ساماندهی آن از سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: همه استان های کشور به نحوی با مشکل پسماند مواجه هستند، اما این مشکل در گیلان‌ و مازندران به دلیل رطوبت متفاوت با سایر استان هاست

وی با اشاره به ورود مستقیم خود برای رفع مشکل دفنگاه زباله سراوان رشت، افزود: این مسئله یک بحران جدی برای استان شده بود و در این شرایط، سختی مدیریت شهری را متحمل شدم و توان خود و استان را برای حل این مشکل به کار گرفتم و اکنون پروژه ساماندهی پسماند سراوان رشت در حال اتمام است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه احداث تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان رشت با انتخاب بهترین پیمانکار برای مدیریت شیرابه حاصل از آن در دستور کار است، عنوان کرد: فراخوان انجام شد و از ۲۸ اردیبهشت ماه پیمانکار شروع به کار می کند. ساماندهی محل دفن زباله سراوان رشت نیز تاکنون ۸۴ درصد پیشرفت دارد.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع تفکیک زباله از مبدا و فرهنگ سازی آن ادامه داد: تولید ۲۲۰۰ تن زباله به ۱۶۰۰ تن رسیده؛ مسائل حقوقی مربوط به احداث زباله سوز رشت نیز بررسی شد و قرار است پیمانکار با دریافت تسهیلات کار را ادامه دهد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پنج تقاطع غیرهمسطح در رشت بیان کرد: چهار تقاطع تا پایان سال جاری به اتمام می رسد؛ ضمن اینکه پل اسالم براساس تعهدات پیمانکار و اعلام اداره کل راه و شهرسازی در هفته دولت افتتاح می شود.

استاندار گیلان راه آهن رشت - کاسپین را آماده بهره برداری دانست و گفت: با سفر رئیس جمهور به گیلان این راه آهن به بهره برداری می رسد. ضمن اینکه در این سفر حدود ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی نیز افتتاح می شود.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با تشریح وضعیت اشتغال در گیلان، اظهار کرد: نرخ بیکاری استان ۶.۲ دهم درصد است که ۲.۲ دهم درصد از میانگین کشوری پایین تر است؛ ضمن اینکه تلاش می شود با افزایش ظرفیت های دانش بنیان و بهره گیری از دانش آموختگان رشته های مختلف درصد بیکاری گیلان کاهش یابد.

عباسی بیان کرد: مشارکت اقتصادی استان نیز ۴۴.۵ درصد و بالاتر از میانگین ۴۱.۵ درصدی کشور است؛ ضمن اینکه در بهره وری از رتبه دوم برخورداریم.

وی ۲۰۲۰ روستای استان گیلان را دارای طرح هادی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش دولت بر آن است که مسئله طرح هادی را متناسب با نیاز منطقه انجام دهد تا آمایش سرزمینی انجام شود.

استاندار گیلان بیان کرد: در سال جاری برنامه سیاست گذاری در حوزه برنج متناسب با میزان تولید و مصرف ساماندهی می شود و از این رو کشاورزان نگران نباشند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه شالیکاران برای مدیریت منابع آب بیان کرد: در زمان حاضر آب ذخیره پشت سد سپیدرود حدود ۶۸۰ میلیون مترمکعب است که سال گذشته در همین زمان ۷۵۰ میلیون مترمکعب بود.

عباسی اضافه کرد: ضروری است تا کشاورزان همانند سال گذشته همکاری کنند و کشت و کار برنج را براساس تقویم زراعی انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی نرخ خرید برگ سبز چای درجه یک و دو عنوان کرد: کارخانجات با توجه به کیفیت برگ سبز، آن را بالاتر از نرخ مصوب از چایکاران خریداری می کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سال گذشته تولید چای خشک ۳۰ درصد افزایش یافت، اظهار کرد: تاکنون ۹۸.۹ دهم درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده که در قراردادهای سال جاری با مسئولان کارخانجات چای در موضوع پرداخت به موقع این مطالبات سختگیری می شود.

عباسی تصریح کرد: توزیع کود شیمیایی برای چایکاران و برنجکاران در حال انجام است و به مسئولان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی تاکید شده تا کود به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه ها، فرمانداران، شهرداران و بخشداران براساس شاخص های عملکردی ارزیابی می شوند، گفت: در آینده نزدیک تغییراتی در برخی حوزه های مدیریتی استان انجام می شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ملاک عمل ما رضایتمندی مردم است، عنوان کرد: تذکر و فرصت به مدیران داده می شود اما در صورت وجود مصداق کم‌کاری در ساختار مدیریتی، تصمیم گیری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه کار ما مسئولان، خدمت به مردم است و آنان باید در جریان کارها و اقدامات قرار گیرند، ادامه داد: مدیران گیلان باید پاسخگوی مردم باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است