Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر این که  طراحی فرآیند واردات بدون ارز دارو در دستورکار ستادفرماندهی عملیات مدیریت کرونا در تهران است، گفت: در شرایط فعلی و محدودیت منابع این راهکار می‌تواند در تیراژ  محدودتر و یا به شکل عددی فرمول بندی شده عرضه شود.

به گزارش ایسنا، در جلسه ستاد شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران که با حضور جمعی از مسئولان حوزه تولید، تجهیزات و واردات دارو برگزار شد، دکتر علیرضا زالی با اشاره به پیچدگی وضعیت  شیوع کرونا در تهران خواستار ایجاد کمیته تجهیزاتی دارویی مستقل در این ستاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از خرد جمعی و تجارب گران سنگ فعالان دارو و تجهیزات را برای کنترل ویروس کووید ۱۹ مورد تاکید قرار داد و افزود: بدون تردید در شرایط سخت تهران به لحاظ افزایش بار مراجعان با علائم کرونا به بخش‌های درمانی و بهداشتی، استفاده از ظرفیت‌ها، راهکارها و میان‌برهای این کمیته می‌تواند راهگشا باشد.

زالی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در تهران، از شکل‌گیری پیک سوم این بیماری خبر داد و افزود: افزایش شمار مبتلایان در مقایسه با بهبودیافتگان، تغییر معنی‌دار آمارها و طولانی‌تر شدن پروسه‌ درمان و ماندگاری بیماران در مراکز درمانی نشان از بروز موج گسترده این اپیدمی جهانی دارد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران عدم مراجعه افراد به مراکز بهداشتی و درمانی به دلیل ترس و واهمه از ابتلا به کرونا و در ادامه مراجعه دیرهنگام برخی دیگر از مبتلایان با وضعیت بالینی وخیم و پیشرفت بیماری به مراکز درمانی را از جمله دلایل تغییر الگوی ابتلای کرونا در کشور ذکر کرد.

وی مراجعه مبتلایان کرونایی به مراکز جامع سلامت را راه حل مناسبی برای دریافت خدمات موثر تر و کاراتر ذکر کرد و اتصال بیش از پیش بخش خصوصی به مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاهی را خواستار شد.

تامین واکسن آنفولانزا از چالش‌های پیش روی وزارت بهداشت

وی در ادامه با اشاره به این که تامین واکسن آنفولانزا در پاییز امسال به یکی ازچالش‌های پیش روی وزارت بهداشت مبدل شده توضیح داد: تا به امروز آنفولانزا و تهیه واکسن هرگز به عنوان چالش و یا گفتمان اصلی سلامت کشور در دستورکار نبوده ولی در پاییز و زمستان پیش رو با توجه به افزایش متقاضیان این مشکل می‌تواند به عنوان چالشی جهانی باشد.

زالی تامین واکسن آنفولانزا را برای گروههای حساس، کادر درمان، زندانها، مددجویان سازمان بهزیستی، کارکنان بهشت زهرا و سایر گروه‌های در معرض خطر ضروری ذکر کرد و مواردی همانند افزایش تراکنش‌های بانکی، تامین ارز مورد نیاز واردات دارو، تعامل بیشتر با بخش خصوصی، استفاده از منابع ارزشمند خیرین، تولید وتامین ماسک، استفاده بیشتر از ظرفیت دورکاری کارکنان دولت و ترددهای بین شهری و ایجاد جرائم بازدارنده برای افراد متخلف را تا ریشه کنی کامل کرونا ضروری دانست.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران طراحی فرآیند واردات بدون ارز دارو را فصل مشترک این نشست ذکر کرد و گفت: در شرایط فعلی و محدودیت منابع این راهکار می‌تواند در تیراژ محدودتر و یا به شکل عددی فرمول بندی شده عرضه شود.

زالی با اشاره به اعتبارات مناسب اقتصادی و نهادهای پرتوان و اثرگذار وارد کننده دارو در کشور، بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها را خواستار شد.

تاکید بر ایجاد سازوکارهای تشویقی و حمایتی از تولیدکنندگان داخلی

وی در ادامه حمایت از تولیدکنندگان داخلی را مورد تاکید قرار داد و ارزبری محدودتر، ایجاد اشتغال و مقرون به  صرفه‌تر بودن در مقایسه با تولیدات خارجی را وجه تمایز این تولیدات ذکر کرد و افزود: باید سازوکارهای تشویقی و حمایتی از تولیدکنندگان داخلی در دستور کار باشد.

زالی گفت: تسهیل فرآیندها، بازتوزیع ارزی وتعیین تکلیف به موقع مواد اولیه، داروها و تجهیزات وارداتی در گمرک می‌تواند از اقدامات موثر تشکلیل کمیته تجهیزاتی دارویی مستقل باشد.

وی ضرورت حضور مستمر و پایدار بخش خصوصی با هدف ریشه کنی پاندمی کووید ۱۹ را ضروری دانست.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که عبور از بن بست‌های تامین و تهیه دارو و تجهیزات با خرد جمعی و همگرایی ممکن خواهد بود تاکید کرد: با اتکا به ظرفیت‌های دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان، مشارکت بخش خصوصی و سرمایه اجتماعی فعالان حوزه دارو در داخل و خارج کشور می‌توانیم برای مهار کرونا گامهای پرتوانی را برداریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در جلسه ستاد شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران مواردی نظیر ضرورت و نحوه تامین منابع دارویی، ارائه پروتکل‌های جامع‌تر برای دریافت خدمات به بیمار سرپایی، توزیع منسجم تر داروها، نحوه استاندارد سازی داروها، ضرورت تامین ارز، تصمیم گیری و اطلاع رسانی روشن تر مسایل مربوط به دارو و تجهیزات، تعریف چارچوب‌های بین المللی کمیته‌ها و تامین بودجه به موقع تامین داروهای استراتژیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس دارو عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عملکرد تیم اعزامی شهرداری پایتخت به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، صمیم مرادی روزبهانی، معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملا درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها