Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@06:37:14 GMT

نگاهی دوباره به راهبرد اقتصادی پیامبر(ص)

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۷۰۷۸

نگاهی دوباره به راهبرد اقتصادی پیامبر(ص)

کتاب «راهبرد اقتصادی پیامبر(ص)»، نوشته حمید سبحانی صدر، از سوی انتشارات واژه‌پرداز اندیشه به چاپ دوم رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «راهبرد اقتصادی پیامبر(ص)» برای دومین‌بار روانه بازار کتاب شد. این کتاب به قلم حمید سبحانی صدر در سال 97 منتشر شد و در کمتر از یک سال، چاپ اول آن به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون و در سال جهش تولید که لازم است راهبردهای اقتصادی اسلام بیش از پیش تبیین شود، چاپ دوم آن وارد بازار نشر شده است.

در این کتاب گزارش‌های متعدد و متنوعی از برنامه‌ها و راهبردهای رسول خدا(ص)، حضرت محمد (ص)، در جهت رونق و جهش تولید در جامعه اسلامی آن روز ارائه شده است و به وضوح با گام‌های مؤثر پیامبر اکرم(ص) در جهت حرکت حکومت اسلامی نوپای مدینه به سوی استقلال اقتصادی آشنا می‌شویم.

«راهبرد اقتصادی پیامبر(ص)» به ما می‌گوید که چگونه حکومت اسلامی تازه تأسیس مدینه که در ابتدا در نهایت وابستگی اقتصادی و نظامی بود، تمامی قلمرو حجاز و بعدها امپراتوری‌های مجاور را در بر گرفت. این اثر را انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر کرده است.

انتشار اثری با محوریت زندگی حضرت محمد(ص) به انتخاب مجید قیصری«آخر صف»؛ چهار روایت از زندگی حضرت محمد(ص)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات پیامبر اکرم ص رسول اکرم کتاب و ادبیات پیامبر اکرم ص رسول اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اُمّ علاء» نوشته سمیه خردمند توسط انتشارات شهید کاظمی به زودی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. این کتاب روایت زندگی اُمُّ¬الشهداء فخرالسادات طباطبایی تبریزی، بانویی که هفت نفر از اعضای خانواده اش را تقدیم اسلام کرد، است.

پدر و مادر فخرالسادات در جوانی به بهانه تعلیم در حوزه علمیه نجف، از تبریز به نجف اشرف هجرت می‌کنند و همان جا ماندگار می‌شوند. فخرالسادات در سن سیزده سالگی با آیت الله سید حسن قبانچی که یکی از شاگردان ممتاز پدرش سید محمد جواد طباطبایی تبریزی بود ازدواج می‌کند. آنها در خانه وقفی کوچکی در جوار حرم امیرالمؤمنین (ع) زندگی شأن را با عشق آغاز می‌کنند.

خانه‌ای که هر وقت پنجره اش را باز می‌کرد؛ چشمانش به گنبد مطهر حرم حضرت علی (ع) گره می‌خورد و نسیم رأفت جناب ابوتراب وارد خانه و زندگی شأن می‌شد. حاصل ازدواج آنها می‌شود هجده فرزند، نه پسر و نه دختر. فرندانی که برخی‌هایشان شاگرد کلاس استادی چون آیت الله سید محمدباقر صدر می‌شوند و علوم اسلامی را فرا می‌گیرند.

همسرش، چهار پسر، برادر و دامادش در راه اسلام به شهادت می رسند و چند سال آخر عمرش را، در حالیکه دست و پای چپش به خاطر یک سال و نیم اسارت در زندان‌های رژیم بعث از کار افتاده بود، راهی ایران و شهر قم می‌شود و سرانجام در جوار بانوی کریمه حضرت معصومه (س) برای همیشه آرام می‌گیرد.

همیشه در طول عمرش فرزندانش را به پشتیبانی از حضرت امام خمینی (ره) و پیروی از ایشان توصیه می‌کرد. به آنها می‌گفت: اگر همه شما هم فدای اسلام شوید ناراحت نمی‌شوم؛ بلکه افتخار می‌کنم و بدانید خون فرزندان من رنگین‌تر از خون فرزندان اباعبدالله نیست.

کد خبر 6087386 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • حضرت زهرایی بود و با اقتدا به حضرت مادر(س) جانش را فدا کرد
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله