Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفتار پادشاهان و سردمداران عربستان سعودی با شعیان داخلی و شیعیان یمن، ریشه در روحیه سفاکی، انتقام‌جویانه و کینه دائمی آنها از خاندان وحی و مکتب این انوار مقدس دارد، همچنان که در دهه‌های قبل شاهد تخریب قبور ائمه‌ بقیع از سوی وهابیون عربستان بودیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سال گذشته وزارت کشور عربستان سعودی از اعدام 37 سعودی در پنج منطقه مختلف محل سکونت پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام به اتهام انجام اقدامات تروریستی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاض مدعی بود که اعدام‌شدگان به جرم خود اعتراف کرده‌اند، اما اسناد دادگاهی اعدامی‌ها در الشرقیه، القصیم، ریاض، عسیر، مدینه و مکه نشان می‌دهد که قربانیان به احکام قضائی خود معترض بوده و بارها به دادگاه اعلام کرده‌اند که بخشی از اعتراف‌های آنها تحت فشار و شکنجه بوده است. عمده این افراد از اهالی شیعه‌نشین قطیف بودند.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز در گزارشی تأکید کرد که برخی احکام صادر شده در نتیجه‌ی اعترافاتی صورت گرفته است که در زندان از متهمان گرفته شده است، اما این افراد اعلام کرده‌اند که اعترافات مذکور در نتیجه‌ی شکنجه آنها بوده و در گاهی موارد آنها تنها مجبور شده‌اند برگه‌های نوشته شده‌ای را امضا کنند که از محتوای آن بی خبرند.

بر اساس مستندات، عمده‌ی این اعدام‌ها به دلیل اعتراض نسبت به وضعیت اقتصادی حاکم بر عربستان و ایجاد خفقان برای شیعیان بود؛ به عنوان مثال یکی از شهدا به نام «عبدالله سلمان صالح آل اسریح» در فیلمی که از وی منتشر شده است، در مورد وضعیت خانواده و موقعیت زندگی‌شان که محصول دست محمد بن سلمان است توضیح می‌دهد.

در بین این شهداء، «علی غریب» مداح جوان عربستانی دیده می‌شد که صرفاً به خاطر مداحیِ روشنگرانه خود متهم به اعدام شد. ابیاتی که در ادامه می‌آید، به مناسبت سالروز وفات ابوطالب عموی پیامبر و پدر امیرالمؤمنین علیه‌السلام و همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه کبری همسر پیامبر (ص) خوانده شد، به نوعی زبان حال شهدای جنایت اخیر ستمگران سنگدل و جاهلان سعودى محسوب می‌شود که 33 انسان بی‌گناه را مظلومانه به شهادت رساندند و سرهاشان را از تن جدا کردند.

اینگونه رفتار پادشاهان و سردمداران عربستان سعودی با شعیان داخلی و شیعیان یمن، ریشه در روحیه سفاکی، انتقام‌جویانه و کینه دائمی آنها از خاندان وحی و مکتب این انوار مقدس دارد، همچنان که در دهه‌های قبل شاهد تخریب قبور ائمه‌ی بقیع از سوی وهابیون عربستان بودیم. سردمداران عربستان ثابت کردند بهترین افرادی‌اند که جا پای اسلاف جاهل و خونخوار خود یعنی امویان و عباسیان در قلع و قمع شیعیان می‌گذارند؛‌ همان‌ها که اهل‌بیت وحی را با تیغ حسادت و زهر کینه خود به شهادت رساندند و به طور قطع وعده خداوند نسبت به گرفتن خون به ناحق‌ ریخته شده مظلومان قطعی است. در نهایت اینکه شیعیان مظلوم عربستان مانند پیکره‌ای واحد همان روحیه‌ای را دارند که شیعیان عالم واجد آن روحیه‌اند؛‌ روحیه‌ای برخاسته از شور و شعور حسینی و معرفت عاشورایی که سبب خلق روحیه مقاومت می‌شود تا به این ترتیب مقابل هر مستبدی ایستادگی و با شهادتشان کاخ پوشالی دشمن را به مرور بر سر صاحبان‌شان خراب کنند.

در ادامه مداحی «علی غریب» را همراه با بخشی از مراسم تشییع پیکر این شهید راه مقاومت را می‌بینید.

مورد ظلم و ستم واقع شده‌ایم
با حزن و اندوه زندگی کردیم
و بدون اینکه گناهی مرتکب شویم
جاهلانه ما را لگدمال کردند
تنها گناهمان این است
که به خاندان آل محمد(ص) دل بسته‌ایم
ما را جاهلانه تار و مار کردند آنها گمراه و مزدورند
آنها داعشی و بازمانده دوره جاهلیت‌اند
دشمنی‌اشان فقط به ما محدود نمی‌شد آنها به مساجد نیز حمله کردند
کودکی که برای خدا سجده کرده بود را نیز کشتند
چگونه کسانی که با مساجد دشمنی می‌کنند و نمازخوان‌ها را کافر می‌شمردند
از مجاهدان شمرده می‌شوند
کدام دین برای کشتار علنی مردم جواز صادر می‌کند
در خانه خدا کینه‌توزانه آمدند
آنها گمراه و مزدورند، نمی‌خواهند کسی برای خدا سجده کند
داعشی و جاهل‌اند، می‌خواهند مساجد را تخریب کنند
برای نشر کفر و گناه و خونریزی آمده‌اند
داعشی‌ها در اصل مسلمان نیستند
دین خدا از این گمراهان بیزار است
آنها گماشته‌اند و همه بر جنایتکار بودن آنان صحه می‌گذارند
در قانونتان، عبادت ممنوع است، مردم را در مساجد و عبادتگاه‌ها می‌کشید
ما را بکشید مرگ عادت ماست
شهادت از کرامات خداوند بر ماست
در حق دیگران اقدامات تروریستی انجام می‌دهند
حقایق را وارونه جلوه می‌دهند اسناد و مدارک را تغییر می‌دهند
و از طائفی‌گری حمایت می‌کنند
تاریخ را تحریف کردند، رسانه‌هایشان دروغ‌پرداز است
این رسانه‌ها منحصر به برخی است
در واقع آنها تروریست‌اند و به دنبال حمایت از طائفی‌گری
برخلاف دشمنی‌ها و بلایا به راه خود ادامه می‌دهیم
و در محشر نیز کوتاه نمی‌آییم
به شهدایمان و خون‌های ریخته شده افتخار می‌کنیم
به خدا دیدن افرادی که در انفجارها شهید شده‌اند ما را نمی‌ترساند
ما در راه حق قدم می‌گذاریم ، دین پیامبر درست است
اگر ما را منفجر کنند، منهدم کنند، حکم اعدام برای ما صادر کنند
از دوستی‌مان دست نمی‌کشیم
مهر و محبت پیامبر و خاندان پیامبر بر دل‌های ماست و خداوند نیز بهترین گواه است

عربستان|خاخام صهیونیست درباره عادی‌سازی روابط به بن‌سلمان چه گفت؟یمن|واکنش قاطع انصارالله به تحرکات عربستان درباره مأرب

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی مداحان اهل بیت اهل بیت علیهم السلام اخبار عربستان سعودی مداحان اهل بیت اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با اقتدار تنبیه شد

ایسنا/خراسان رضوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهادت شهید زاهدی و هم‌رزمانش طوفان به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

سردار علی فدوی شامگاه چهارشنبه ۵ اردیبهشت در آیین نخستین سالگرد شهید حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار افزود: عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرد، چنانکه این اتفاق در فضای رسانه‌ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

وی تصریح کرد: با اراده حیدری رهبر انقلاب و قوت سپاه پس از اقدام غرورآفرین عملیات وعده صادق مضحکه همه دنیا شدند که این رویداد بیانگر قدرت انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با وجود اینکه دشمن از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد و سپاه پاسداران به مثابه یاوران و سربازان حیدر عمل کرد و آنها را به خفت نشاندیم.

وی اظهار کرد: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند. این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آنها جان سالم به در ببرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید محمد رضا زاهدی در کنار همرزمان خود بارها تا پای شهادت رفته و مجروح شده بود ولی ایستاد و در همه جبهه‌ها سرافرازانه فرماندهی ‌کرد و شهادت او طوفان به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

‌سردار فدوی افزود: یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی سال گذشته رخ داد، خبیثان عالم و شیاطین در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از هر راهی وارد شدند شکست خوردند اما سال گذشته بر روال دیگری گام برداشته ولی باز هم شکست خوردند، چون وقتی قدرت انقلاب تجلی کند آنها همچون کف روی آب فوری محو می‌شوند.

وی اظهار کرد: اگر همواره در اتفاقات دشمن شکست می‌خورد به این دلیل است که دلدادگان پای حق و انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی متکی به محبت و دوستی اهل بیت (ع) به عنوان مقتدرترین حکومت برابر شیطان بزرگ ایستاده‌ و آمریکا را به خاک ذلت کشانده و می‌کشانیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد، در یک لحظه خاص بصیرت و غیرت وی به حرکت درآمد و می‌دانست پای جان در میان است، اما جان خود را تقدیم کرد تا یک الگو در مسیر حفظ عفاف و حجاب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان