Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@01:12:49 GMT

افزایش p/e نماد‌های پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۷۵۷۸

به گزارش بورس تابناک، قاسم منظری توکلی عضو هیات مدیره شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت شرکت های پتروشیمی و پالایشی در بورس اظهار کرد: سود شرکت های پتروشیمی و پالایشی به نسبت سال گذشته به دلیل بهبود قیمت نرخ ارز با رشد چشمگیری رو به رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قیمت گذاری های جدید وزارت نفت برای فرآورده های نفت تا حدودی ارزش این شرکت ها را ارتقا داده است.

وی بیان کرد: دولت براساس قیمت هایی که برای نفت خام تعیین می‌کند آن را در اختیار پالایشگاه های داخلی قرار می‌دهد که حدود دو تا دو و نیم دلار برای این شرکت ها سودآوری دارد.

عضو هیات مدیره شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان بیان کرد: در حال حاضر p/e نماد شرکت های پالایشی و پتروشیمی ها در بورس به نسبت به سایر نماد‌ها افزایش یافته است، به همین دلیل به سهامداران توصیه می کنیم از فروش سهام  شرکت های پالایشی و پتروشیمی خودداری کنند زیرا ارزش سهام این شرکت ها به مرور زمان افزایش پیدا می کند.

عضو هیات مدیره شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان افزود: به دلیل اینکه در حال حاضر قیمت سهام شرکت‌های پالایشی در کف قرار دارد در نتیجه به نفع سهامداران است که به جای فروش سهام این شرکت ها، اقدام به خرید کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس پالایش بورس ارز الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

۱۰ درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است ۵ درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

کد خبر: 1228308 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟