Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد فدایی امروز حاشیه در سفر به سیرجان گفت: مجموعه باغات و مزارع کفریز به وسعت ۱۲۰ هکتار در منطقه بخش گلستان سیرجان توسط واقف محمد حسین کرمانیان در سال ۱۳۴۰ دارایی‌های خود را وقف استانداری کرمان کرد تا صرف هزینه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست شوند که معروف به موقوفه کرمانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۱۳۶۰ با دستور استاندار وقت نیز این مزارع به چاه آب تجهیز شدند و ۱۲۰ هکتار پسته کاری و ۱۰ هکتار علوفه در این موقوفات انجام شد.

فدایی گفت: در سال گذشته ۴۰۰ نفر کودک بی سرپرست، یتیم یا بد سرپرست از همین موقوفات اداره شدند و امروز هم تصمیم گرفتیم در شهرستان سیرجان نیز از محل اعتبارات این موقوفه در سیرجان، محلی برای نگهداری کودکان فوق الذکر ایجاد شود.

استاندار کرمان همچنین از افتتاح ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های صنعتی و معدنی در شهرستان‌های سیرجان، شهربابک و رفسنجان در سال جاری خبرداد و گفت: در شهرستان سیرجان نیز چندین طرح مهم صنعتی و معدنی وجود دارد که عملیات اجرایی شأن بزودی آغاز می‌شود.

وی ضمن توصیه به مدیران بخش صنایع معدنی و صنعتی در استان در سال جهش تولید، امسال را فرصت خوبی برای پیشرفت و توسعه بیشتر دانست وتلاش بیشتر برای توسعه صنعت ومعدن در استان را ضروری دانست.

کد خبر 5031459

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان سیرجان ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان دفاع مقدس انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، وحید آشتیانی اظهار داشت: بامداد امروز چهارم اردیبهشت با اعلام یک حادثه حریق در واحد صنعتی شکوهیه عوامل آتش‌نشانی شهرک در کمتر از پنج دقیقه در محل حاضر و به دنبال آن عوامل آتش‌نشانی شهر قم نیز به این شهرک اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با پنج واحد خودرویی به استعداد 19 نفر و 5 واحد از شهر قم با 20 نفر و یک واحد از شهرک صنعتی محمودآباد ، عملیات اطفاء حریق و جلوگیری از توسعه آن به اتمام رسیده تصریح کرد: اصل حریق، اطفا و کنترل شده و صرفاً مقداری مواد اولیه تحت کنترل در حال سوختن است که عوامل آتش‌نشانی برای لکه‌گیری و ایمن‌سازی در محل حضور دارند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم، با بیان اینکه آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد، گفت: این آتش‌سوزی در زمان تعطیلی واحد در شیفت شب اتفاق افتاده و علت آن در دست بررسی است.

وی بیان کرد: طی یک ماه اخیر با همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان در استان و تهران موفق شدیم سه خودرو آتش‌نشان به ظرفیت امکانات آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه اضافه کنیم.

آشتیانی گفت: در حال حاضر ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه از یک‌به‌2 واحد افزایش‌یافته و یک واحد به‌عنوان پیشرو و دیگری پشتیبان اقدام می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش واحد Hsee شهرک‌های صنعتی استان و همکاری واحدهای تولیدی در تامین، تجهیز و آموزش عوامل خود در مرحله اول پیشگیری و سپس مقابله با حادثه را در کمترین زمان داشته باشیم.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم تاکید کرد: خوشبختانه در این حادثه مصدومی نداشت.

به گزارش تسنیم، شهرک صنعتی شکوهیه در ابتدای محور قدیم قم - تهران واقع شده و از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار است، آمارها نشان می‌دهد بیش از یک‌هزار واحد تولیدی دارای مجوز با اشتغالزایی برای 24 هزار نفر در شهرک صنعتی شکوهیه قم مشغول فعالیت هستند. ‌

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • اختتامیه نخستین رویداد چادرو ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی