Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نشریه اولتیماس نوتیسیاس ونزوئلا امروز نوشت: «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور آمریکای جنوبی در گفت وگویی تلویزیونی با بیان اینکه دولت دونالد ترامپ علاوه بر سازمان سیا، اداره مبارزه با مواد مخدر را نیز به عنوان ابزاری برای سازماندهی عملیات سرّی و حملات تروریستی علیه ونزوئلا به کار گرفته است، از ایجاد ستاد فرماندهی عملیات مخفی در این کشور خبر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر زمانی منتشر شد که مقامات آمریکا به عوامل سازمان سیا اجازه اجرای عملیات تروریستی مخفی را دادند. در همین راستا،  رئیس جمهوری ونزوئلا تصریح کرد: افشا شده که سازمان سیا در عملیاتی پنهانی و تروریستی به دنبال حمله به صنایع نفت و انرژی و تاسیسات الکترونیکی و تجهیزات نظامی و انتخاباتی ونزوئلا بوده است. به همین خاطر باید با تقویت ظرفیت های فناوری خود این عملیات  فوری را در تمام مناطق کشور اجرا کنیم.

مادورو در ادامه برای خنثی سازی توطئه های پنهانی آمریکا  بر لزوم ایجاد ستاد "فرماندهی عملیات سرّی" برای انجام امور جنگ اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: دولت دونالد ترامپ علاوه بر سازمان سیا، اداره مبارزه مواد مخدر را به عنوان نهادی عملیاتی برای حمله تروریستی به ونزوئلا و ایجاد بی ثباتی در این کشور به کار گرفته است.

مادورو با تاکید بر مقابله  ملت ونزوئلا در برابر اقدامات آمریکا گفت: با حداکثر هوشیاری و آماده باش، به مبارزه و پیروزی بیندیشید.

رئیس دولت کاراکاس با اشاره به بازداشت جاسوس آمریکایی در نزدیکی پالایشگاه های نفتی این کشور گفت: این آمریکایی به انجام "عملیات مخفیانه" واشنگتن اعتراف کرده است.

دادستانی ونزوئلا، جاسوس آمریکایی به نام «متیو جان هیث» را به اتهام دست داشتن در عملیاتی تروریسیتی علیه تاسیسات نفتی و برقی این کشور تحت پیگرد قرار داد.

پیش از این نیز در اردیبهشت دو شهروند آمریکایی به همراه یک نظامی کهنه کار به اتهام علمیات تروریستی علیه مادورو، در حمله مسلحانه ناکام موسوم به عملیات «گدئون» به ۲۰ سال زندان  محکوم شدند. نیروهای امنیتی ونزوئلا، ۱۳ نفر دیگر که در این طرح تروریستی مشارکت داشتند دستگیر کردند.

تاسیس پایگاه های اطلاعاتی و ضد جاسوسی به دفاع از ونزوئلا در راه برگزاری انتخابات مجلس ۶ دسامبر (۱۶ آذر) کمک خواهد کرد. انتخاباتی که برخی از مخالفان با ادعای "تقلبی" بودن، پیشاپیش آن را تحریم کرده اند.

مقاومت ونزوئلا در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا

با وجود انتخاب مجدد نیکلاس مادورو به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا در انتخابات سال ۲۰۱۸، کاخ سفید با ادعای غیرقانونی بودن نتایج انتخابات ریاست جمهوری، با حمایت از «خوان گوایدو» رهبر حزب مخالفان، وی را رئیس جمهوری (خودخوانده) ونزوئلا به رسمیت شناخت.

دونالد ترامپ از زمان به قدرت رسیدن در کاخ سفید بنا را بر تشدید فشارها و به نوعی ایجاد حصار دیپلماتیک علیه دولت ونزوئلا گذاشت. هرچند در برخی مواقع سخن از مذاکره با دولت کاراکاس به میان آورد اما هدف اصلی واشنگتن براندازی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و قرار دادن فردی مطیع سیاست‌های آمریکا در این کشور بوده است.

ونزوئلا در شش سال اخیر با شدیدترین بحران اقتصادی روبرو بوده و تحریم‌های آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است. تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا باعث شده صادرات نفت کاراکاس به پایین ترین سطح خود طی دهه‌های اخیر کاهش یابد. با این وجود، آمریکا هنوز موفق به تضعیف  قدرت مادورو نشده و بنابر نظر مقامات آمریکا، این موضوع باعث ناخشنودی دونالد ترامپ شده است.

کاراکاس بارها دولت ترامپ را متهم به سوء قصد علیه رئیس جمهوری این کشور کرده است. دولت ترامپ که با تهدیدها و عملیات تروریستی همواره به دنبال سرنگونی مادورو بوده، حتی در اقدامی عجیب، ۱۵ میلیون دلار برای سر وی تعیین کرد.  

دولت آمریکا همچنین با تحریک حزب مخالفان در این کشور و شوراندن کشورهای همسایه همچون کلمبیا به دنبال ایجاد بی ثباتی در کاراکاس با هدف ممانعت از برگزاری انتخابات آزاد در این کشور برآمده است. اخیراً نیز سفر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به همسایگان هم مرز این کشور بولیواری به منظور مداخله جویی در امور داخلی ونزوئلا صورت گرفت.  

با نزدیک شدن به انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان)، واشنگتن به ویژه با اعمال تحریم های سخت گیرانه علیه صنعت نفت و طلای ونزوئلا به دنبال تقویت مواضع سخت گیرانه خود در منطقه است.

با این حال، ونزوئلا همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا به شدت انتقاد کرده‌اند.

برچسب‌ها واشنگتن کاراکاس نیکلاس مادورو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن کاراکاس نیکلاس مادورو واشنگتن کاراکاس نیکلاس مادورو اخبار کنکور نیکلاس مادورو دونالد ترامپ رئیس جمهوری سازمان سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه جدی برای مقابله با فساد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود : اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بارها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

وی گفت : سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرزهای ایران شد.

امام جمعه قزوین افزود : در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سالها پیش در همین روزها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جاهای دیگر جهان جولان می داد.

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آن‌ها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا تصور می کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در استان  به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه مند مطالب او می شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بارها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

امام جمعه قزوین به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می بوسیم و باید مشکلات و خانواده آن‌ها که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص)‌ تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می داند.

وی در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آن‌ها فروریخت و دشمن بر آن‌ها سیطره یافت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

وی در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شوراها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • چشم اسرائیل را در عملیات وعده صادق نشانه گرفتیم
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق