Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر قاسمی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از کارمندان خیّر استان اصفهان در استانداری افزود: ترویج فرهنگ خدمت و نوع‌دوستی و معرفی افراد نیکوکار یک رسالت اجتماعی و فرهنگی است که نقش رسانه‌ها در این زمینه پررنگ است.
وی با اشاره به اجرای طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" ادامه داد: این برنامه آغازی برای مشارکت بیشتر کارمندان در امور خیر و نیکوکاری است و به طور قطع چنین اقداماتی تاثیر معنوی خانوادگی و تعالی فردی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: اصفهان به لحاظ شرایط اقلیمی مثل خشکسالی‌ها و حاشیه نشینی‌ها همواره با برخی مشکلات مواجه بوده است ولی مردم استان با همدلی در بحران‌های مختلف جلوه‌های هم‌نوع دوستی را به نمایش گذاشته‌اند.
وی با اشاره به ویژگی خدمت در کمیته امداد و سایر دستگاه‌های امدادی و خیریه، اظهارکرد: در این سازمان‌ها و نهادها افزون بر وظیفه سازمانی، عشق و روحیه تعاون و نیکوکاری عامل ارتباط و تعلق خاطر بین امدادگر و مددجو است.
قاسمی با اشاره به پیشتازی اصفهان در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، گفت: اصفهان در حوزه سمن‌ها و خیریه‌ها جز استان‌های پیشرو است و در حوزه اقدامات خیریه کارمندان لازم است که این  پیشقراولی بیش از پیش تجلی پیدا کند و ار همین رو لازم است که فرایندی براساس زمان بندی مناسب برای رسیدن به یک نقطه مطلوب، مبنای عمل قرار گیرد.
وی ادامه داد: البته حضور در امور خیر مربوط به امروز نیست بلکه امور خیریه پیشینه‌ای به درازای تاریخ دارد و حتی بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز حوزه مشارکت‌ها و حمایت از اقشار آسیب پذیر بسیار فعال هستند.
همچنین مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در این مراسم گفت: استان اصفهان در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده و در طرح حمایت از ایتام میانگین استان از میانگین کشوری بالاتر بوده است.
 کریم زارع اظهارکرد: در زمان حاضر ۸۲ هزار حامی ایتام در استان با میانگین پرداخت ماهانه یک میلیون ریال در جایگاهی مناسب قرار دارد و از میانگین کشوری بالاتر است.
وی ادامه داد: از این‌ تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ حامی کارمند در قالب طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" ماهانه بخشی از حقوق خود را به حمایت از ایتام اختصاص می‌دهند.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خاطرنشان کرد: کارمندان همواره یکی از گروه‌های موثر در کمک به نیازمندان استان بوده‌اند و استان هم در زمینه تعداد حامی، کیفیت و سرانه حمایتی جایگاه بسیار خوبی دارد.
وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برغم مشکلات بوجود آمده به واسطه کرونا در پنج ماه گذشته ۲۲ درصد افزایش درآمد داشته‌ و این نشان اوج فداکاری و درک شرایط توسط خیرین است‌.
زارع با اشاره به لبیک مردم به ندای رهبر معظم انقلاب در خصوص طرح مواسات مومنانه، گفت: در مرحله اول در قالب طرح ایران همدل و اطعام مهدوی بیش از  ۵۰۰ هزار پرس غذا و ۱۱۰ بسته غذایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال و  در مرحله دوم در قالب طرح‌های اطعام حسینی و احسان حسینی بیش از ۶۰۰ هزار پرس غذا و ۸۰ هزار سبد غذایی به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال در بین نیازمندان توزیع شد و استان اصفهان در طرح اطعام حسینی جز چهار استان برتر است.
در این مراسم "هادی نریمانی" کارمند صنایع دفاع و "زهرا گریوانی" معلم آموزش و پرورش استان اصفهان به عنوان ۲ کارمند خیّر اصفهانی تجلیل شدند.
مراسم تجلیل از کارمندان خیر استان همزمان با کل کشور و به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور روز چهارشنبه در محل استانداری برگزار شد.

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک های مردمی اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ره کمک های مردمی اصفهان استانداری اصفهان کمیته امداد امام خمینی ره کمک های مردمی اصفهان استانداری اصفهان اخبار کنکور استان اصفهان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: یکی از قوانین ویژه که نقش مشارکتهای مردمی در آن دیده شده است نهضت ملی مسکن است.  آنچه امسال به عنوان سال مشارکتهای مردمی در جهش تولید انتطار می رود اتفاق بیفتد در  عرصه مسکن است.

وی اظهار کرد: در عرصه مسکن  هرچه به سمت خودمالکی حرکت کنیم دولت تصدی گری اش را کم کند و بسترهای لازم را برای دادن تسهیلات و عرضه زمین به مردم برای مشارکت مردم فراهم کند زودتر می توانیم مشکل مسکن را حل کنیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  انتظار می رود دولت در سال جاری با آزادسازی اراضی، زمین مورد نیاز را در اختیار مردم قرار دهد. باید بستر سازی لازم برای آزادسازی تسهیلات جهت خود مالکی مردم در بحث نهضت ملی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هرچه نقش مردم را در ساخت و ساز مسکن فراهم کنیم ‌و موانع سر راه آنها برای ساخت مسکن را برداریم اهداف قانون جهش تولید مسکن نیز محقق می شود.

گفتنی است، تقویت مشارکت مردم در ساخت و ساز مسکن باعث مشارکت بیشتر جامعه، همکاری و خلاقیت در فرآیند توسعه می شود. با مشارکت ساکنان در برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت خانه‌های خود، دولت‌ها می‌توانند از دانش، مهارت‌ها و منابع جمعی جامعه بهره ببرند که منجر به راه‌حل‌های مسکن پایدارتر، مقرون به صرفه‌تر و از نظر فرهنگی مناسب‌تر می‌شود. این رویکرد مشارکتی نه تنها افراد را برای شکل دادن به محیط زندگی خود توانمند می کند، بلکه حس اتحاد، همکاری و مسئولیت مشترک را در بین اعضای جامعه تقویت می کند.

نقش دولت در ترویج مالکیت شخصی و مشارکت مردم در ساخت و ساز مسکن ضروری است، زیرا شامل فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، مشوق‌ها و چارچوب‌های نظارتی برای حمایت از طرح‌های مسکن فردی و اجتماعی است. با تسهیل دسترسی به تسهیلات بانکی برای توسعه مسکن، دولت‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا وام‌ها، تأمین مالی و کمک برای ساخت یا خرید خانه‌هایشان را تأمین کنند. علاوه بر این، با تخصیص زمین یا منابع برای مشارکت مردم در ساخت و ساز مسکن، دولت ها می توانند فرصت هایی را برای افراد ایجاد کنند تا فعالانه در فرآیند توسعه شرکت کنند، فضاهای زندگی خود را سفارشی کنند و در عرضه کلی مسکن مشارکت کنند. مهم ترین وظیفه دولت در این راستا، ایجاد بسترهای لازم را برای دادن تسهیلات بانکی ساخت مسکن و عرضه زمین به مردم برای مشارکت مردم است. یکی از مصداق های تحقق مشارکت مردم در اقتصاد در ساخت مسکن ویلایی به دست مردم اتفاق می افتد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان