Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب امین زاده در جلسه بررسی مشکلات تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان شمش فولادی استان گفت: واحدهای تولیدی می بایست؛ اطلاعات خود اعم از ورود و خروج کالا و صورت حسابهای صادرشده را در سامانه تجارت و همچنین جامع انبار ثبت کنند و در غیر این صورت مصداق عرضه خارج از شبکه و یا احتکار بوده و برخورد لازم با متخلفان انجام خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد : ۱۳ شرکت صنعتی استان با ظرفیت سالانه ۱.۷ میلیون تن شمش برای ادامه روند تولیدات خود و محصولات نورد شده نیاز به آهن اسفنجی دارند که از این تعداد نیاز ۸ شرکت از محل مجتمع فولاد میانه و مابقی از دیگر نقاط کشور تامین می شود .

امین زاده با اشاره به اینکه پیش از این درصد قابل توجهی از شمش فولادی از آهن قراضه تولید می شد، افزود: به دلیل افزایش هزینه تولید و واردات، اغلب واحدهای فولادی به استفاده از آهن اسفنجی رو آوردند .

وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت از ابتدای سال برای کنترل قیمت محصولات نهایی فولادی و توزیع مناسب آهن اسفنجی اقدام به سهمیه بندی آهن اسفنجی در کشور نمود .

امین زاده با اشاره به ظرفیت تولید ۱.۷ میلیون تنی شمش (بیلت) در واحدهای فولادی استان گفت: بر اساس دستوالعمل وزارت صمت، بخش قابل توجهی از نیاز فولادگران به آهن اسفنجی از مجتمع فولاد میانه تامین می شود .

مدیر مجتمع فولاد میانه هم با بیان اینکه با تامین گندله مورد نیاز این مجتمع همه نیاز واحدهای فولادی استان رفع می شود، گفت: در حال حاضر تنها با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنیم که همه محصولات خود را نیز طبق دستورالعمل وزارت صمت در اختیار واحدهای های معرفی شده قرار داده ایم .

برچسب‌ها فولاد بورس کالا آذربایجان شرقی بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد بورس کالا آذربایجان شرقی بورس فولاد بورس کالا آذربایجان شرقی بورس اخبار کنکور آهن اسفنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید

علی طرزعلی معاون مرکز مبادله در رسانه ملی گفت: نرخ ارز دلار امروز در تالار اسکناس مرکز مبادله ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و یورو ۴۷ هزار و ۸۸ تومان ثبت شد. همچنین نرخ دلار در تالار حواله مرکز مبادله ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان و یورو ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان بود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در رابطه با میزان تامین ارز از ابتدای فروردین تاکنون به این شرح بود که برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: در مجموع برای میزان ارزی که برای کالا‌های اساسی دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین کشاورزی اختصاص یافته از ابتدای فروردین ماه تا به امروز ۶۶۲ میلیون دلار بوده است.

طرز علی گفت: مجموع میزان ارز صنایع در سامانه نیما ۲ میلیارد ۱۰۸ میلیون دلار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا