Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:21:52 GMT

۱۱ هزار کارمند فارس حامی کودکان یتیم شدند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۰۳۰۸

۱۱ هزار کارمند فارس حامی کودکان یتیم شدند

نشست پیگیری برای اجرای طرح هر کارمند حامی فرزند معنوی، عصر چهارشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، استانداران سراسر کشور و جمعی از مسوولان استانی و کشوری به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

استاندار فارس در این نشست گفت: بعد از ابلاغ طرح هر کارمند حامی فرزند معنوی، دبیرخانه‌ای با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و کمیته امداد استان فارس تشکیل و پیگیری های لازم برای ترغیب کارمندان با هدف شرکت در این طرح آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنایت الله رحیمی افزود: دستورالعمل اجرایی طرح هر کارمند حامی فرزند معنوی به همه فرمانداران سراسر استان فارس ابلاغ شده و ظرف ۲ روز آینده نیز نشست شورای اداری فارس با هدف پیگیری اجرای این طرح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: هدف‌گذاری شده که سالیانه ۱۰۴ میلیارد تومان از محل کمک کارمندان برای فرزندان ایتام ‌و محسنین فارس جمع آوری شود که در ۶ ماهه اول سال ۹۹ این رقم ۶۱ میلیارد تومان بوده که فراتر از پیش‌بینی انجام شده است.

رحیمی ادامه داد: ۹ هزار و ۲۱۲ فرزند یتیم و ۱۴ هزار و ۴۰۵ فرزند محسنین در سراسر فارس زیر پوشش کمیته امداد این استان قرار دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۱ هزار و ۶۲۹ نفر حامی فعال در سراسر فارس وجود دارد که ماهانه حدود ۴۰ میلیارد تومان برای کمک به ایتام و افزون بر ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای کمک به فرزندان محسنین اعطا می‌کنند.

استاندار فارس بیان داشت: میانگین پرداخت به هر فرزند یتیم در فارس ۷۲۶ هزار تومان و هر فرزند محسنین ۲۴۷ هزار تومان در ماه است که این رقم اکنون بیش از میانگین کشوری است.

رحیمی افزود: استان فارس با جذب ۸۰ هزار حامی ایتام و محسنین در چهار سال گذشته، رتبه نخست کشور را در این خصوص به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: فارس در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ حدود هشت درصد در جذب حامی برای ایتام رشد داشته که این رقم در سال ۹۸ به نسبت ۹۷ به عدد ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده که بسیار قابل توجه است و همکاری نیک‌اندیشان در این زمینه قابل تقدیر است.

کارمندان فارس در مسیر کمک به ایتام

مدیرکل کمیته امداد استان فارس نیز در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: طرح هر کارمند یک حامی از سال ۹۸ در کشور آغاز شد و تاکنون در این استان حدود ۱۱ هزار کارمند دستگاه‌های اجرایی به این طرح پیوسته و حامی ایتام شده‌اند.

محمدبذرافشان افزود: در قالب اجرای این طرح، هر کارمند می‌تواند سرپرستی معنوی یک فرزند یتیم یا محسنین را بر عهده بگیرد.

وی، با بیان اینکه هر کارمند می‌تواند با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان در ماه به طرح هر کارمند یک حامی بپیوندد،گفت: بیش از ۹۰ حامی فعال در استان فارس وجود دارد که به سبب اقدامات خیرخواهانه و کمک این افراد، به صورت میانگین هر فرزند یتیم در این استان ماهانه مبلغی حدود ۷۵۰ هزار تومان و هر فرزند محسنین ماهانه مبلغ ۲۴۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس اظهار داشت: این استان در سال ۹۸ رتبه اول کشور را به لحاظ جذب حامی ایتام و محسنین کسب کرد.

بذرافشان اضافه کرد: برای شفاف سازی، خیران و حامیان می‌توانند به صورت مستقیم کمک‌های خود را به حساب شخصی ایتام واریز کنند.

وی، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۹۹ حداقل ۵۰ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان فارس به طرح هر کارمند یک حامی بپیوندند که در صورت تحقق این هدف دیگر هیچ فرزند یتیم و محسنین در این استان بدون حامی نخواهد بود.

بذرافشان، با بیان اینکه فرزندان محسنین کسانی هستند که پدر آنها به هر دلیل توانایی اداره معیشت و زندگی را ندارد، گفت: تاکنون هزینه خرید بیش از چهار هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند توسط خیران استان فارس تامین شده است.

برچسب‌ها مددجوی کمیته امداد استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجوی کمیته امداد استانداری فارس فارس مددجوی کمیته امداد استانداری فارس فارس اخبار کنکور کمیته امداد استان طرح هر کارمند هزار تومان فرزند یتیم استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از صدور رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد و گفت: این کارمند متخلف به جرم اختلاس به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضائی تشکیل گردید.

وی افزود: بعد از رسیدگی به پرونده نامبرده در دادگاه بدوی و تجدید نظر، این متهم به انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال، دو سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم قوه قضائیه مبارزه با فساد است، ادامه داد: فرصت‌طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضائی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

کد خبر 747453

دیگر خبرها

  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره
  • بهترین لحظه تاریخ معلمی مجتبی شکوری (فیلم)
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد