Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:51:17 GMT

استاندار: ۱.۴ درصد شهدای کشوری ایلامی هستند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۰۶۲۰

استاندار: ۱.۴ درصد شهدای کشوری ایلامی هستند

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر چهارشنبه در کارگروه ویژه مرز استان با حضور سردار گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا ضمن قدردانی از زحمات مرزبانی استان و کشور در ایجاد امنیت پایدار و حفاظت از مرزها، اظهار داشت: استان ایلام با بیش از سه هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تابلویی زیبا از شهادت طلبی و ایثارگری را در دوران دفاع مقدس به تصویر کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از مناطق استان و شهرها بین دو طرف جنگ دست به دست شد و شهدای بسیاری برای دفاع از خاک و مرز و بوم تقدیم انقلاب اسلامی شد.

استاندار ایلام یادآور شد: استان ایلام با هفت دهم درصد جمعیت کشور، ۱.۴ درصد شهدای کشور را به خود اختصاص داده و از این حیث رتبه اول کشور را داراست.

سلیمانی‌دشتکی با عنوان اینکه مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس با سلحشوری، غیرت و جانبازی از کشور دفاع کرده اند، اظهار داست: آمار اسرا و آزادگان ایلام بسیار پایین است و همچنین تعداد مهاجران استان نیز بسیار معدود و قابل اغماض است و این نشان می دهد که مردم این استان در دوران دفاع مقدس با پایداری و پایمردی در پاسداری از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی و خاک وطن تا پای جان خود ایستادند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، اضافه کرد: از این میزان نزدیک به ۱۷۰ کیلومتر با استان واسط، ۲۲۰ کیلومتر با استان میسان و ۱۹۰ کیلومتر نیز هم مرز با استان دیاله عراق است.

استاندار ایلام با بیان اینکه مرز ایران با کشور عراق از چند جهت حائز اهمیت است، تاکید کرد: با وجود اینکه اقدامات بسیار زیادی در این زمینه از جمله انسداد مرزی صورت گرفته اما لازم است دیگر فعالیت‌ها چون امور عمرانی نیز تقویت شود.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: موضوع بعدی برگزاری مراسم اربعین است، اگر چه امسال به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت تردد زوار به کشور عراق این مراسم تحت شعاع این بیماری قرار گرفته است اما سالیان گذشته این مراسم را باشکوه و شور و شوق بسیار بالایی در استان برگزار کرده ایم که این مهم مسئولیت مرزبانی را بسیار حائز اهمیت کرده است.

وی افزود: موضوع دیگر بحث قاچاق کالا و دام و مسائل و مشکلاتی از این قبیل است که باید مورد توجه مرزبانی و دیگر عوامل دست اندرکار قرار گیرد. 

برچسب‌ها قاسم سلیمانی دشتکی جنگ تحمیلی دفاع مقدس استان ایلام شهدا عراق مرزبانی اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی جنگ تحمیلی دفاع مقدس استان ایلام شهدا عراق مرزبانی اربعین قاسم سلیمانی دشتکی جنگ تحمیلی دفاع مقدس استان ایلام شهدا عراق مرزبانی اربعین اخبار کنکور سلیمانی دشتکی استان ایلام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیأت امنای یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه به ویژه شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمان و مسؤولان این یادمان گفت: پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیأت امناهای یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور است.

وی افزود: ستاد مرکزی به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها است.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید ایمان یاراحمدی معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097317 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند+ عکس و فیلم
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • یک مرزبانان در بانه به شهادت رسید
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد