Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شعبه اول دادگاه ویژه قاچاق استان تهران گفت: یکی از مهمترین اقدامات صاحبان کالا و انبارداران، ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها است که در صورت عدم ثبت نام و شناسایی انبار علاوه بر عرضه کالاها در شبکه، صاحبان کالا ۷۰ درصد ارزش کالا جریمه و مطابق تبصره یک ماده ۶۰ قانون مجازات اسلامی محکوم و مجازات خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مشرق، داریوش جمشیدی معاون اجرایی در امور شعب و رئیس شعبه اول دادگاه ویژه قاچاق تعزیرات شهرستان‌های استان تهران در حاشیه انجام گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی از انبارهای شهرستان‌های استان تهران، بر اساس دستور دادستان تهران و با توجه به اینکه بیشترین انبارهای کالاهای اساسی در استان تهران در شهرستانهای ری و اسلامشهر قرار دارد و از اینجا ترانزیت می‌شود، این انبارها مورد بازدید و رصد قرار می‌گیرند.

رئیس شعبه اول ویژه قاچاق تعزیرات شهرستانهای استان تهران افزود: در این طرح هر هفته انبارهای واقع در شهرهای اطراف تهران توسط گشت‌های مشترک متشکل از معاونین دادستان تهران و دادستان‌های شهرستان‌های استان، بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف و نیروی انتظامی و روسای شعب اداره تعزیرات حکومتی مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از احتکار، عدم ثبت موجودی و... تخلفات آن واحد درج در پرونده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نخستین مرحله گشت مشترک در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: امروز تعداد ۲۵ انبار مورد شناسایی و بازدید قرار گرفته که توسط اکیپ بازرسان مجرب و با تجربه مورد رصد و نظارت قرار می‌گیرند و طی دو روز گذشته نیز ۲۰ انبار هم در شهرستان ری مورد بازرسی قرار گرفت که برای شش انبار که تخلف عمده‌ای داشتند، پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات ارجاع شده است.

جمشیدی با تاکید بر ادامه گشت‌های نظارتی از انبار کالاهای اساسی گفت: یکی از مهمترین تخلفات انبارها عدم ثبت در سامانه جامع انبارها و عدم درج موجودی کالاهای آنهاست که این امر مشمول مجازات سنگین می‌شود و هم به عنوان قاچاق کالا و احتکار محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و اهمیت نظارت و پایش بیشتر تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات صاحبان کالا و انبارداران، ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها است که در صورت عدم ثبت نام، در صورت شناسایی انبار علاوه بر عرضه کالاها در شبکه، صاحبان کالا ۷۰ درصد ارزش کالا جریمه و مطابق تبصره یک ماده ۶۰ قانون مجازات اسلامی محکوم و مجازات خواهند شد.

معاون اجرایی امور شعب تعزیرات حکومتی استان تهران با هشدار به صاحبان کالا و انبارداران خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند به منظور احقاق حقوق خود و جلوگیری از احتکار کالا از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب اطلاعات خود را از محل اختفاء کالا و انبارهای مورد نیاز مواد مورد نیاز مردم با سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی که به طور ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، تماس گرفته و بیان کنند تا بلافاصله در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

  با انجام گشت های مشترک تعزیرات حکومتی انبارهای کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از جمله محل‌های دپو آهن آلات، لوازم خانگی، مواد غذایی، بهداشتی و... در اقصا نقاط شهرستان اسلامشهر مورد بازدید بازرسان قرار گرفت و از این پس هر هفته این گشت ها انجام خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین استان تهران جریمه قاچاق اسلامشهر قانون مجازات اسلامی انبار کالاهای اساسی تعزیرات حکومتی استان تهران صاحبان کالا عدم ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید جلال ماکی شامگاه پنجشنبه گفت: انبار کالای ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر فضای باز مجاورت انبار لوازم یدکی دوچرخه در جنوب تهران دچار حریق شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در یک محوطه‌ای چندین انبار و کانتینر کالا وجود داشت، که آتش نشانان مانع رسیدن آتش به این نقاط شدند اما صدای چندین انفجار در محل آتش سوزی شنیده می‌شود و سقف انبار نیز تخریب شده تاکنون مورد مصدومی نداشته است.

وی گفت: این آتش سوزی در مجتمع انباری در خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان شهدای هفت تیر رخ داد، که با توجه به گستردگی حادثه مأموران پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر، لودر و سایر خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی اضافه کرد: بیشتر لوازم داخل انباری لوازم یدکی دوچرخه بود و صدای چندین انفجارشنیده شده احتمالاً به دلیل وجود عطر، ادکلن و اسفنج بوده است.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد +فیلم
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد