Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از آناتولی، "ینس استولتنبرگ" در یک کنفرانس مطبوعاتی با "پدرو سانچز" نخست وزیر اسپانیا گفت: جلسات ادامه دارد و پیشرفت خوبی نیز حاصل شده است. این مذاکرات فنی نظامی است.

استولتنبرگ افزود: نیمی از نشست‌ها در مقر ناتو با یونان و ترکیه برگزار شده است. هدف از این نشست ایجاد یک مکانیسم رفع اختلافات با هدف جلوگیری از حوادث در دریا یا هوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استولتنبرگ همچنین از توافق میان دو کشور برای انجام گفت‌وگوهای اکتشافی استقبال کرد.

دبیرکل ناتو تاکید کرد که آنها تلاش‌های دیپلماتیک به رهبری آلمان برای حل اختلافات اساسی را تکمیل می‌کنند. تلاش‌های آلمان منجر به توافق روز سه‌شنه برای انجام گفت‌وگوهای اکتشافی شد که من از آن استقبال می‌کنم.

دبیرکل ناتو همچنین از نقش نخست وزیر اسپانیا در حمایت از تلاش‌های برای رفع اختلافات تشکر کرد.

ریشه اختلاف میان ترکیه با یونان و قبرس در خصوص بهره برداری از منابع زیرزمینی مناطقی از شرق دریای مدیترانه است که با اقدام اخیر ترکیه در اعزام کشتی‌های تحقیقاتی برای عملیات اکتشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه در نزدیکی ساحل جزیره قبرس شدت گرفته است.

در این میان، اتحادیه اروپا خواستار حل و فصل مسالمت آمیز اختلاف شده و به درخواست یونان و قبرس از ترکیه خواسته است تا عملیات اکتشاف و حفاری در آب‌های مورد مناقشه شرق مدیترانه را متوقف کند در غیر این صورت، با واکنش این اتحادیه روبه رو خواهد شد.

نکته قابل توجه، عضویت ترکیه و یونان در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و به همین جهت، "ینس استولتنبرگ" دبیرکل این سازمان خواهان ایجاد سازوکاری برای جلوگیری از درگیری میان دو کشور شده است.

پس از دیدار استولتنبرگ با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه در چهار هفته پیش، مذاکرات فنی میان آنکارا و آتن در مقر ناتو آغاز و  روز سه شنبه پنجمین دور این مذاکرات برگزار شد.

برچسب‌ها اسپانیا ناتو یونان ینس استولتنبرگ ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسپانیا ناتو یونان ینس استولتنبرگ ترکیه اسپانیا ناتو یونان ینس استولتنبرگ ترکیه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا

آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) خواهد بود.

به گزارش مهر، بر اساس ابلاغ بند ۲ مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص رسیدگی به درخواست ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ در کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات، آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ واجدین شرایط «ثبت سفارش تا قبل از پایان دی‌ماه و قبض انبار تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲» تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) است و پس از آن هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

«گفتنی است ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار برای بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.»

دیگر خبرها

  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • حماس: دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس پایان یافت
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • زمانی که پرچم کشورم را میان تماشاگران می‌بینم، بسیار افتخار می‌کنم
  • سرنوشت عجیب ستاره محبوب نکونام در یونان
  • کتاب عکس «نزدیک تر» حاصل سفر به ۵ قاره جهان است
  • رشد و پیشرفت ایران اسلامی در نتیجه شدیدترین تحریم‌ها حاصل شد