Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@10:43:34 GMT

طرز تهیه نون خامه ای (خانگی)

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۲۰۶۲

طرز تهیه نون خامه ای (خانگی)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاره، تهیه نون خامه ای در منزل خیلی راحت‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید و به آسانی می‌توانید این شیرینی خوشمزه را در مدت زمانی کمتر از یک ساعت آماده کنید. البته برای تهیه نان خامه ای با طعم عالی، یک سری نکات را هم باید رعایت کنید که در این مقاله ما همه آن‌ها را براتی شما گردآوری کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم نون خامه ای

 

آرد

۱۵۰ گرم (یک پیمانه سر صاف)

آب

۲۵۰ گرم (یک لیوان)

تخم مرغ

 ۴ عدد

پودر شکر

۲۰ گرم

کره

۷۵ گرم

نمک

نوک قاشق چایخوری

وانیل

۱/۴ قاشق مرباخوری

بیکینگ پودر

۱ قاشق چای‌خوری

 

طزر تهیه نون خامه ای

 

 شکر ساییده شده یا پودر قند، اندکی نمک و کره را با یک لیوان آب داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید روی حرارت ملایم به جوش آید به طوری که کره کاملا ذوب شود.

 سپس مواد را از روی حرارت کنار بگذارید و آرد الک شده را یکدفعه به مواد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود و به شکل خمیر پخته شده نرمی در آید.

 مجددا مواد را روی اجاق با حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید. همین که مواد به آسانی از دیواره ظرف جدا شوند، آن‌ها را از روی حرارت برداشته و بگذارید کمی خنک شود.

یک عدد تخم مرغ را با همزن به خوبی بزنید و سپس به مواد که کمی خنک شده‌اند اضافه کنید و پنج دقیقه با همزن دور تند، مایه را مخلوط کنید.

در هر مرحله یک تخم مرغ اضافه کنید و دقت داشته باشید مایه شما خیلی سفت یا زیاد شل نباشد. به طوری که وقتی یک گلوله از آن را برمیدارید شکل خود را حفظ کند.

در این مرحله می‌توانید وانیل و بکینگ پودر را هم اضافه کنید.

سینی فر را چرب کنید یا کف آن را کاغذ روغنی بچینید و با کمک قاشق به اندازه یک توپ پینگ پونگ، کم یا بیش، خمیر بردارید و در سینی بگذارید. همچنین می‌توانید از قیف قنادی و ماسوره شکوفه برای یکسان شدن شکل نون خامه ای‌ها استفاده کنید.

باقی مانده خمیر را نیز به همین ترتیب گلوله کنید و با فاصله ۶ تا ۷ سانتیمتر از یکدیگر در سینی بچینید تا بعد از پف کردن به هم نچسبند.

برای پختن پوسته نون خامه ای درجه فر را روی حرارت پایین حدود ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.  لازم است فر را از قبل گرم کرده باشید. سینی را به مدت نیم ساعت در طبقه وسط فر بگذارید تا پوسته آن طلایی شود. توجه داشته باشید، نان خامه ای پخته شده باید پوک و تو خالی باشد.

پوسته نون خامه ای آماده شده را روی سینی یا شبکه سیمی بگذارید تا خنک شوند. هنگامی که نون خامه ای سرد شد ته آن را سوراخ کنید و خامه فرم گرفته را با یک ماسوره وارد آن کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نون خامه شیرینی نون خامه ای اضافه کنید روی حرارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌گهر با دو پیراهن در بازی خانگی!

به گزارش "ورزش‌سه"، این مسابقه که میان دو تیم میانه جدولی رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد، با برتری شاگردان اوزونیدیس در ایجاد موقعیت‌های گلزنی همراه بود ولی مهاجمین گل‌گهر در زدن ضربات نهایی دقت لازم را نداشتند تا در پایان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکنند.

اما یکی از نکات ویژه این مسابقه شباهت عجیب رنگ یشمی و سرمه‌ای با شروع بازی بود که معلوم نیست چطور ناظر مسابقه که در جلسه هماهنگی پیش از بازی با سرپرستان دو تیم شرکت داشته، با دیدن رنگ پیراهن‌ها متوجه چنین شباهت عجیب که در 45 دقیقه اول گیج کننده بود نشده است.

علی خسروی درباره این موضوع با انتقاد از ناظر بازی و داور مسابقه گفته است: «ایرج نظری بازی داوری بود و من با او تماس گرفتم. گفت قرار است نیمه دوم لباس ها عوض شود. گفتم این موضوع شب قبل از بازی باید توسط شما و نماینده فدراسیون کنترل شود.» 

خسروی اضافه کرد: « ایمان کهگش داور خوب استان فارس اصلا نباید اجازه شروع این بازی را می‌داد، چون بیننده تلویزیونی که اصلا نمی توانست تشخیص بدهد و داوران هم به مشکل می‌خوردند. به نظرم این کج سلیقگی خودشان هم بود و خود تیم‌ها هم باید حواس‌شان بیشتر باشد. سازمان لیگ حتما باید تذکر جدی به ناظر داوری بدهد.»  

درنهایت با شروع نیمه دوم شاهد پوشیدن پیراهن سفید توسط بازیکنان گل‌گهر بودیم که میزبان این مسابقه بودند و در اتفاقی عجیب پیراهن دوم خود را برای متمایز شدن کیت‌های دو تیم برتن کردند. البته در ابتدا قرار بود که شمس آذر پیراهن دوم خود را با شروع نیمه دوم بپوشد که آنها پیراهن دوم خود را به تن نداشتند تا در سیرجان شاگردان اوزنیدیس در نیمه دوم با رنگ سفید در زمین متمایزتر و مشخص‌تر باشند.
عکس‌ها جواد نادری‌پور

دیگر خبرها

  • عملیات خطرناک نجات حیوانات خانگی هنگام فوران آتشفشان + فیلم
  • گل‌گهر با دو پیراهن در بازی خانگی!
  • (عکس) پیراهن زیبای بایرن مونیخ برای فصل آینده
  • رونمایی رسمی از پیراهن جدید بایرن مونیخ + عکس
  • آموزش روز پنجم، مرغ خامه‌ای
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • طرز تهیه چیز کیک نسکافه، خوشمزه و دلپذیر (فیلم)