Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست هم اندیشی با فرماندار شهرستان خانمیرزا با اشاره به توسعه درون زا در استان اظهار داشت: استان نیازمند تغییر نگرش در بخش کشاورزی است.

او افزود: ایجاد اشتغال، افزایش بهره وری و رونق تولید در بخش کشاورزی نیازمند توسعه درون زا در روستا‌ها است باید کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی تغییر رویکرد دهد و این امر موجب کاهش مهاجرت روستاییان و تولید ثروت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ضرورت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

ابراهیمی با تأکید بر ورود فارغ التحصیلان کشاورزی در عرصه تولید اضافه کرد: تبدیل علم و دانش به ثروت و ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از پتانسیل جوانان تحصیل کرده در بخش کشاورزی فراهم می‌شود.

او به الگو برداری از نتایج موفق در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در دهه اخیر با بهره برداری نامناسب از منابع آبی، دشت خانمیرزا در شرایط بحرانی قرار دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: تشکیل تعاونی‌ها و تشکل‌های مردمی در بخش کشاورزی یک امر ضروری است با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه بخش کشاورزی و نیروی انسانی مسیر توسعه شهرستان هموار شود.

او ادامه داد: تجهیز ۳۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خانمیرزا به سیستم‌های نوین آبیاری در سال ۹۹ از برنامه‌های مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان است که عملکرد مطلوبی در سطح شهرستان داشته است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی رونق تولید ایجاد اشتغال پایدار سیستم آبیاری نوین بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در بازدید از عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند گفت: بر اساس طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برداشت آب از سد سهند و از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزو فاز پنج سد سهند است.

قشلاقی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری کرد و تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الگوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.

دیگر خبرها

  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین