Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@03:32:34 GMT

باید از تجارب دفاع مقدس برای حل مسائل استفاده کنیم

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۲۸۶۱

باید از تجارب دفاع مقدس برای حل مسائل استفاده کنیم

سردار محمدجعفر اسدی فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پیروزی‌های درخشان و واضح ملت ایران در دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس سراسر درس، تجربه و افتخار است.

وی عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر را نقطه اوج مقاومت و سرآغازی برای شکست‌های پی در پی استکبار جهانی در منطقه دانست و گفت: پیش از عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر ما عملیات موفق چندانی نداشتیم، یعنی ما سال ۵۹ را بدون موفقیت چشمگیری سپری کردیم اما سال ۶۰ را با شکست حصر آبادان، طریق القدس آغاز کردیم و در بیت المقدس و آزادی خرمشهر به اوج رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه با اشاره به رشادت و مقاومت صورت گرفته توسط رزمندگان گفت: با ایستادگی و مقاومت تا فتح خرمشهر از سه سپاه عراق دوتای آن را از بین بردیم. یکی از وابستگان نظامی مقیم تهران زمانی که سرلشکر رشید این مطلب را اعلام کرد، گفت اگر از سه سپاه عراق دوتای آن را از بین بردید ارتش عراق می‌بایست از بین می‌رفت که سرلشکر رشید گفتند همینطور شد اما شما نگذاشتین.

وی با اشاره به حمایت‌های بی دریغ کشورهای مختلف از صدام در جنگ تحمیلی گفت: کشورهای غربی تمام قد از صدام حمایت می‌کردند اما با این وجود با عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر بخش اعظمی از سرزمین‌های خود را پس گرفتیم در حالی که تحریم بودیم و هیچ کشوری به ما تجهیزات نمی‌فروخت.

سردار اسدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده بودند خرمشهرها در پیش داریم، گفت: منظور حضرت آقا این است که ما در آینده جاهای مهم کره خاک را از قید حضور شیاطین و مستکبران جهان بخصوص شیطان بزرگ آزاد خواهیم کرد.

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه باید از تجارب فرهنگ غنی دفاع مقدس برای حل مسائل جامعه استفاده کنیم، گفت: جامعه را باید به سمت معنویت ببریم، اگر علم و عمل منهای معنویت باشد شیطان بزرگترین عالم و عمل کننده بود اما چون معنویت نداشت شیطان شد، امروز باید معنویت را از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس بگیرم و به جامعه و جوانان انتقال دهیم و اگر این معنویت به جامعه بیاید مردم ایران بی‌نظیر هستند.

سردار اسدی افزود: حضرت امام خمینی ره می‌فرماید اگر دنیا مرام ما را بفهمد عاشق ما می‌شود ما باید مرام حضرت امام و رزمندگان که شاگرد حضرت امام بودند را در جامعه ساری و جاری کنیم.

وی گفت: امروز متأسفانه دشمنان بسیج شده‌اند ما را به سمت مادیات و این دنیایی که به سرعت تمام می‌شود بکشانند، همه ما وظیفه داریم که مردم جامعه را به سمت معنویت بکشانیم.

کد خبر 5031538 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری جنگ تحمیلی دفاع مقدس صدام مقام معظم رهبری نیروی زمینی سپاه ارتش عراق عاشورا عملیات بیت المقدس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف دفاع مقدس صحن مجلس حجت الاسلام حسن روحانی هفته دفاع مقدس برجام هیئت دولت سعید خطیب زاده اسحاق جهانگیری حسن روحانی چهل سالگی دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران بیت المقدس و آزادی خرمشهر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

همزمان با آغاز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت  در مصلای تهران برقرار است، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نیز با آثار خود در این رویداد حاضر شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با آغاز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از 19 تا 29 اردیبهشت  در مصلای تهران برقرار است، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس نیز با آثار خود در این رویداد حاضر شده است. 

درهای نمایشگاه کتاب گشوده شد؛ سی‌و‌پنجمین دوره به روایت آمار

گفتنی است کلیه آثار اسنادی، پژوهشی و تاریخی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با 20 درصد تخفیف در این نمایشگاه عرضه می‌شود. که همه عموم می توانند جهت تهیه کتاب های مورد نظر خود به سایت فروشگاه به آدرس http://shop.hdrdc.ir/ مراجعه کرده و با ارائه کد تخفیف defa1403 از تخفیف 20 درصدی نیز استفاده کنند.

این تخفیف تنها در ایام نمایشگاه کتاب معتبر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان راهیان نور بسیجیان سپاه خوی به مناطق عملیاتی ۸سال دفاع مقدس
  • حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • در حکمرانی فضای مجازی دچار ضعف هستیم
  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران