Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ از اداره کل اخبار و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب زاده» در پاسخ به پریشان‌گویی‌های اخیر پادشاه سعودی، با مردود دانستن اتهامات واهی وارده علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: عربستان سعودی به عنوان پایگاه و خاستگاه تفکرات گروه‌های تروریستی تکفیری و حامی اصلی مالی و لجستیکی تروریسم در منطقه، سال‌هاست برای گریز از واقعیت‌ها و عدم پاسخگویی به جنایت‌های خود سیاست فرافکنی و دگرگون نشان دادن حقایق را در دستور کار خود قرار داده است تا شاید امروز را به فردا برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خطیب زاده اضافه کرد: حمایت و همسویی رژیم سعودی با ایالات متحده در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران، تلاش برای توسعه مراودات با رژیم غاصب صهیونیستی و باج دادن‌های میلیارد دلاری به دیگران آن‌هم از جیب مردم آن کشور، نه تنها نتیجه‌ای برای آنان نداشته بلکه عربستان را به موجودی حقیر در میان کشور‌های عربی تبدیل کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد: شکست‌های مستمر میدانی و سیاسی در یمن، عربستان را به هذیان گویی واداشته و می‌خواهند با ایراد اتهام به سایر کشور‌ها از زیر بار مسئولیت جنایات جنگی خود علیه زنان و کودکان یمنی فرار کنند.بیشتر بخوانید: ادعای پادشاه عربستان: در یک دهه گذشته، دست دوستی به سوی ایران دراز کردیم، اما بی‌فایده بودسخنگوی دستگاه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در راستای رویکرد مسئولانه خود در منطقه، بار‌ها خطا‌های محاسباتی سعودی‌ها را که هزینه‌های گزافی به منطقه تحمیل کرده به جهانیان گوشزد کرده و همچنان براساس سیاست اصولی خود بر تقویت روند‌های دیپلماتیک و گفتگو محور در منطقه و توسعه مناسبات با کلیه همسایگان تاکید دارد.

پادشاه سعودی روز چهارشنبه در سخنانی برای مجمع عمومی سازمان ملل که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، جامعه بین الملل را به تقابل با ایران فراخواند، آن هم در روز‌هایی که شواهد و روند تحولات آشکار ساخته است که عربستان در حال پیوستن به پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وزارت خارجه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد