Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:31:46 GMT

خدمات پزشکی و حمل و نقل بر بستر ۵G ارائه می شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۴۰۳۹

خدمات پزشکی و حمل و نقل بر بستر ۵G ارائه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، ستار هاشمی گفت: روز یکشنبه ۶ مهرماه دو تفاهم‌نامه در حوزه‌های خدمات پزشکی و حمل و نقل هوشمند در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا می‌شود.

وی گفت: تفاهم نامه نخست میان معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکی از اپراتورهای موبایل و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به امضا می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از امضای این تفاهم‌نامه ارائه مشاوره خدمات پزشکی از راه دور در بستر فناوری های نوین به ویژه نسل پنجم ارتباطات است و در این زمینه از بستر ارتباطی این اپراتور استفاده می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: تفاهمنامه دوم نیز میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و این اپراتور امضا می‌شود. با امضای این تفاهم‌نامه، حمل و نقل هوشمند با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین به صورت آزمایشی در این منطقه آزاد عملیاتی خواهد شد و از قابلیت‌های اینترنت اشیا نیز در این حوزه استفاده می‌شود.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، پیاده‌سازی سایر کاربست‌های تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات (۵G ) در صنایع مختلف، با همکاری سایر اپراتورها نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 5031812 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نسل 5 حمل و نقل هوشمندسازی پزشکی از راه دور ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا شبکه اجتماعی تیک تاک ایالات متحده امریکا فناوری فضایی شبکه ملی اطلاعات موبایل نوآوری نجوم گوشی هوشمند ماهواره شرکت دانش بنیان گوگل تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از ۶۰ پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی دلفان به صورت جهادی برای ارائه خدمات تخصصی به صورت جهادی حضور خواهند داشت.

دکتر سیاوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای حاج عمران در مناطق محروم دلفان مستقر می‌شود تا خدمات درمانی را به اهالی منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان ارائه دهند. این بیمارستان در شهرستان دلفان به همت بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در این منطقه مستقر می‌شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به منظور ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم استان، فردا  جمعه هفتم اردیبهشت ماه، ۲۰ پزشک متخصص، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ نفر کادر دندانپزشکی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی در مستقر می‌شوند و به اهالی منطقه فرهادآباد به صورت جهادی ارائه خدمات خواهند کرد.

بیرانوند افزود: در صورتی که اهالی منطقه با تشخیص پزشکان مستقر در بیمارستان صحرایی نیاز به خدمات فوق تخصصی داشته باشند، آنها را به بیمارستان‌های مرکز لرستان ارجاع خواهیم داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه