Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@10:52:58 GMT

خبرسازی مرگ مشکوک همکار نوآم چامسکی

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۴۱۹۵

خبرسازی مرگ مشکوک همکار نوآم چامسکی

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، آندره ولچک، روزنامه‌نگار، فیلمساز و تحلیل‌گر آمریکایی و داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در استانبول ترکیه به‌طرز مشکوکی درگذشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، پلیس استانبول، مرگ ولچک، نویسنده کتاب معروف «درباره تروریسم غربی؛ از هیروشیما تا هواپیمای بدون سرنشین» را مشکوک اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او روز گذشته (سه‌شنبه اول مهر)، ساعت پنج و سی دقیقه بامداد در مقابل هتل محل اقامت خود در محله کاراکوی استانبول ترکیه درگذشته است.

پیرو رایزنی‌های انجام شده توسط مدیریت بین‌الملل شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، توافق نهایی برای حضور آندره ولچک در مرحله دوم این رویداد سینمایی در آذر ۱۳۹۹ به عنوان داور صورت گرفته بود.

وی همکار نوام چامسکی، فیلسوف و متفکر این کشور بود که با آثار خود در حوزه‌های داستان‌نویسی، فیلم‌سازی، نمایشنامه‌نویسی یا عکاسی با امپریالیسم غربی می‌جنگید.  او معتقد بود تنها جرم ایران این است که به بازسازی ویرانی سوریه کمک و از فلسطین حمایت می‌کند، ولچک می‌گفت که من عاشق ایرانم، من عاشق تهرانم، عاشق سینمای ایرانم، عاشق مردم ایرانم، من عاشق اندیشمندان آنجا هستم. نمی‌خواهم هیچ اتفاق بدی برایشان بیفتد. 

این تحلیل‌گر، باور داشت که ایران، مانند چین، یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است و توانایی این را دارد که سیستم اقتصادی و اجتماعی مخصوص خودش را بسازد و آن را توسعه دهد.

ولچک بر این باور بود تمامی کشورهایی که مقاومت می‌کنند و در برابر کشورهای امپریالیسم و رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌ایستند، مورد حملات تروریسم قرار می‌گیرند و اقدامات زیادی علیه آنها انجام می‌شود. او پیشرو بودن ایران در همه زمینه‌ها را دلیل آماج حملات تروریستی و تحریم‌های ظالمانه می‌دانست.

نویسنده رمان «اورورا» که یک اثر سیاسی و انسانی است، در گفت‌وگویی عنوان کرده بود که شک دارم اگر ایران ویران شود، نوع بشر بتواند زنده بماند.وی همچنین در آثار خود درباره جنگ و ستمی که بر مردم عراق، پرو، سریلانکا، بوسنی، رواندا،‌ سوریه، کنگو و تیمور شرقی می‌رود، پرداخته است.

انتهای پیام/

مجید فاضلی کد خبر: 1073423 برچسب‌ها نوام چامسکی جشنواره فیلم مقاومت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نوام چامسکی جشنواره فیلم مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت

به گزارش تابناک، شامگاه شنبه مرگ دختر جوانی در یکی از بیمارستان‌های تهران به بازپرس حسین گودرز که مسولیت کشیک قتل پایتخت را بر عهده داشت اطلاع داده شد.

سپس پدر دختر فوت شده با مراجعه به دادسرای جنایی از میزبان دخترش شکایت کرد. مرد شاکی در تشریح ماجرا گفت: دخترم همراه نامزدش به مهمانی رفته بود و تا جایی که به من گفتند در آن مهمانی حالش بد شد. او را به بیمارستان رساندند و در بیمارستان فوت کرد.

در پی این شکایت میزبان مورد تحقیق قرار گرفت و او هم گفته‌های پدر دختر فوت شده را تایید کرد و گفت: او با نامزدش به مهمانی که میزبانش من بودم آمده بود که حالش بد شد و او را به بیمارستان رساندیم و در آنجا بود که فوت کرد.

پس از آن نامزد این دختر مورد تحقیق قرار گرفت و او هم با تایید گفته‌های دو نفر قبل ادامه داد: تا جایی که می‌دانم حال نامزدم خراب شد و او را به بیمارستان بردند اما بعد از آن دیگر خبر ندارم چه شد و بعد از مدتی خبر دار شدم که او فوت شده است. من یا میزبان در مرگ او نقشی نداشتیم.

در حال حاضر تحقیقات در مورد این مرگ مشکوک ادامه دارد.
منبع: سایت جنایی

دیگر خبرها

  • عکس‌| استوری مشکوک بیرانوند در آستانه بازی با سپاهان
  • تبریک روز معلم به همکار با ۴۰ متن ادبی، زیبا و رسمی
  • رونالدو را راحت خریدیم چون عاشق رئال بود
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!+ فیلم
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر
  • خاص‌ترین هوادار ایران در تمرین استقلال (عکس)