Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۵۴ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد، رییس هیأت عالی جذب در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد در فرم صلاحیت علمی و عمومی اعضای هیأت علمی علوم پزشکی که در درمان کرونا مشارکت داشته‌اند، امتیاز در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای نظارت در جذب هیأت علمی، هیأتی متشکل از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دانشگاه‌ها، وزارتین و اعضای شورا به منظور بررسی موضوع تشکیل شود.

کی‌نژاد با اشاره به برگزاری فراخوان آتی برای بورسیه‌های تعیین تکلیف نشده اظهار داشت: در ۲۴ استان هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های مادر هستند و برای سایر استان‌ها یک ماه مهلت داده می‌شود تا براساس آمایش آموزش عالی اعلام نیاز شود.

وی یادآور شد: درمورد بورسیه‌ها، تعدادی در دانشگاه‌ها جایابی شده‌اند و تعدادی نیز در دانشگاه‌ها پذیرفته نشده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در سه فراخوان برگزار شده تا کنون ۱۱۰ نفر جذب شده و ۶۶ نفر تا کنون جذب نشده‌اند؛ تعدادی از بورسیه‌ها نیز به هیأت عالی جذب مراجعه نکرده‌اند.

کی‌نژاد از برگزاری فراخوان بورسیه‌های تعیین تکلیف نشده در مهرماه به منظور تعیین تکلیف بورسیه‌های جامانده از فراخوان‌های قبلی خبر داد.

رییس هیأت عالی جذب تأکید کرد: دانشگاه‎ها نمی‌توانند بدون تأیید هیأت مرکزی جذب، قرارداد اعضای هیأت علمی را لغو کنند و حتماً باید با هماهنگی و اطلاع هیأت مرکزی جذب این اقدام صورت گیرد. 

در ادامه جلسه صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور از تخصیص پست به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بورسیه‌ها خبر داد.

همچنین در این جلسه مصوب شد که دانشگاه‌ها گزارش مجوز صادر شده سازمان اداری و استخدامی کشور برای هر عضو هیأت علمی را به هیأت مرکزی جذب ارائه دهند.

در بخش دیگری از این نشست، علی حسینی، رییس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد جذب هیأت علمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رشته‌های بالینی و ۴۰ درصد دکترای تخصص (phd) دارد.

در ادامه جلسه هیأت عالی جذب، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار این شد که هیأت عالی جذب، اسامی دانشگاه‌های متخلف در اجرای طرح سربازی را ارائه دهد.

در پایان جلسه بعد از ارائه گزارش فعالیت‌های هیأت عالی جذب در سال ۱۳۹۸، تعدادی از اعضای هیأت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علوم پزشکی بندر عباس، هیأت مرکزی جذب وزارت بهداشت، صنعتی شیراز، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی و صنعتی کرمان تأیید صلاحیت شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ویروس کرونا هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی اخبار کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای هیأت علمی هیأت مرکزی جذب هیأت عالی جذب دانشگاه ها بورسیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، ابراهیم نبیونی (دبیر) و علی سعداله، محمدحسین عسگرپور، کامران جعفری، مسعود حسنلو، ابوالقاسم رئیسی،  علیرضا کلانترمهرجردی و محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

گفتنی است، بر اساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد