Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست مجازی وزرای امور خارجه کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (CICA) با اشاره به ضرورت مقابله با کووید -۱۹، اظهار داشت: همه ما باید در مقابله با چنین چالش بزرگ جهانی یعنی مسأله ای که تمام تقسیمات جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی - اجتماعی را به چالش کشیده است، اول و مهم‌تر از هر چیزی، به چندجانبه‌گرایی روی آورده و یک‌جانبه‌گرایی را رد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن سخنان وزیر خارجه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رئیس،

اجازه دهید در ابتدا از شما برای برگزاری این رویداد مهم تشکر و قدردانی و بهترین‌ها را برای دبیرکل جدید آرزو نمایم.

همکاران محترم،

ما برای پاسخ‌گویی به چالش‌های خاص زمان حاضر، به یکپارچه نمودن همکاری‌های خود در چارچوب سیکا نیازمندیم و لازم است نقش محوری سازمان را در پیشبرد چندجانبه‌گرایی و تضمین همکاری فراگیر حفظ نمائیم. بدون تردید، بسیج منابع با هدف مقابله مشترک با چالش بزرگی مانند کووید -۱۹ از ضرورت برخوردار است.

همه ما باید در مقابله با چنین چالش بزرگ جهانی یعنی مسأله ای که تمام تقسیمات جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی - اجتماعی را به چالش کشیده است، اول و مهم‌تر از هر چیزی، به چندجانبه‌گرایی روی آورده و یک‌جانبه‌گرایی را رد کنیم.

ما به عنوان اعضای سیکا باید با تقویت همکاری‌های خود در چارچوب سازمان - در هماهنگی با سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی – در جهت تضمین دسترسی کامل، آزادانه و منصفانه به خدمات بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی برای مردم خود از هیچ تلاشی فروگذار ننماییم. همچنین باید به گونه‌ای عمل کنیم تا اطمینان حاصل نمائیم که هیچ کس نمی‌تواند به طور خودسرانه سازمان‌های بین‌المللی حرفه‌ای را به چالش بکشد.

ضرورت دارد به صورت دسته جمعی بر نیاز به یاری کشورهای صنعتی به کشورهای در حال توسعه در انتقال فن‌آوری و تجهیزات پزشکی تأکید کنیم. همچنین باید از نهادهای اقتصادی بین‌المللی - و همچنین کشورهای ثروتمند – بخواهیم تا کمک‌های مالی لازم را به منظور مقابله با بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ در اختیار دیگر ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مربوطه قرار دهند.

ما به عنوان میراث‌دار تمدن‌های بزرگ آسیایی باید همواره رویکرد اول مردم را تشویق کنیم، نجات جان انسان‌ها و کرامت انسانی را برتر از هر چیز دیگری بدانیم و هرگونه عمل منتج به سیاسی نمودن بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ را رد نمائیم.

باید به طور مشترک با تأثیر مخرب اقدامات قهرآمیز یک‌جانبه بر کوشش‌های مربوط به مبارزه با بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ مقابله کنیم. چنین اقداماتی چیزی جز تروریسم اقتصادی و پزشکی نیستند و ما در تلاش جمعی خود برای مقابله با این آفت مشترک بشریت باید از تبعیت از این اقدامات غیرقانونی خودداری نمائیم.

دوستان عزیز،

تنها راه غلبه بر چالش‌های مشترک که سلامت و امنیت ملت‌های ما را تهدید می‌کند، همکاری برای یافتن راه‌حل‌های مشترک است که به طور مؤثر و قاطع توجه بر (مقابله با) منابع تهدید معطوف می‌باشند. کشور من آماده پیوستن به دوستان و همسایگان خود در سیکا و تبادل دانش و تخصص در این رسالت جمعی است.

ما برای مقابله با این دشمن میکروسکوپی که قدرت‌های بزرگ را فارغ از قدرت نظامی، ثروت اقتصادی و ماشین‌های تبلیغاتی آن‌ها به زانو در آورده است، به فروتنی و همکاری چند جانبه نیاز داریم.

متشکرم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی جمهوری اسلامی ایران کشورهای در حال توسعه وزیر امور خارجه محمدجواد ظريف کوئید 19 چندجانبه گرایی جانبه گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

استاندار مازندران گفت: با شناسایی چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران، برای حل اجرایی آن اقدام عملی مناسبی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه رشد اقتصادی این استان در ساری با بیان این‌که تکالیف دستگاه‌های دولتی مازندران برای رشد اقتصادی مشخص شد، اظهار کرد: برای تحقق برنامه‌های دولت جهت دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال در این استان تلاش مضاعف انجام می‌شود. ‎

وی با تاکید بر این‌که برای گام نخست چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی استان شناسایی شد و اقدام عملی برای حل آن اجرایی می‌شود، گفت: در سال گذشته برای دست‌یابی به رشد اقتصادی اقدامات خوبی در مازندران انجام شد اما هنوز با برنامه‌های دولت فاصله داریم.

استاندار مازندران از واکاوی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی رشد اقتصادی این استان عنوان و مطرح کرد: بر اساس اولویت‌های تعیین شده با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود موانع تولید یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

نوری با بیان این‌که از هفته آینده برای گره‌گشایی رفع موانع تولید با اولویت کشاورزی با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: این رویه برای دیگر اولویت‌های توسعه مازندران ادامه‌دار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه تکالیف دستگاه‌های دولتی در خصوص دستیابی به رشد اقتصادی به صورت منطقه‌ای، شهرستانی و زنجیره‌ای مشخص شد، خاطرنشان کرد: اگر اختلافی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد با برگزاری این نشست‌ها موانع برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: برای دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال بر اساس برنامه‌های دولت، تلاش مضاعفی در مازندران انجام می‌دهیم.

کد خبر 747971

دیگر خبرها

  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است