Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در نامه‌ای از وزارت امور خارجه کشور خواسته است برای توسعه‌ صادرات زرشک در سفارتخانه‌های ایران، ویترین زرشک راه‌اندازی شود تا این محصول به مشتریان خارجی بیشتر شناسانده شود و متقاضیان خارجی خرید این محصول افزایش یابد که گویا وزارت امور خارجه نیز با این درخواست موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا قوسی اظهار کرد: سالانه حدود ۲۲ هزار تن زرشک خشک در استان تولید می‌شود و بر حسب میزان تولید، مقدار کمی محصول زرشک خراسان‌جنوبی به بازارهای جهانی راه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، وی افزود: بیش از ۱۶ هزار و ۷۲۶ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان مربوط به محصول زرشک است که سالانه ۲۲ هزار تن محصول از این باغات برداشت می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  با بیان اینکه سالانه 6600 تن محصول زرشک در استان بسته‌بندی و 2770 تن فرآوری می‌شود، بیان کرد: سالانه کمتر از دو درصد زرشک خراسان‌جنوبی صادر و بیشتر محصول زرشک در داخل کشور مصرف می‌شود که به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا مصرف آن کاهش یافته است.

قوسی با اشاره به ضربه مهلک کرونا به زرشک‌کاران استان و تمهیدات اندیشیده شده برای جبران بخشی از این ضررها، گفت: هفت غرفه در میادین میوه و تره بار در تهران و مشهد پیش‌بینی و هماهنگی‌های لازم برای توزیع زرشک تازه و خشک انجام شده است.

وی با بیان اینکه به ‌دلیل شیوع ویروس کرونا، خرید و فروش زرشک سخت و کاهش قیمت و رکود بر بازار هم بر مشکلات افزوده است،  اظهار کرد: به صورت تخمینی حدود یک سوم محصول زرشک استان روی دست کشاورزان باقی مانده است.

قوسی ادامه داد: با تعدادی از کارخانه‌های فرآوری و تولید محصولات غذایی بزرگ کشور در حال رایزنی هستیم تا زرشک تازه در اختیارشان قرار گیرد و یک خط تولید به این محصول اختصاص یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  با اشاره به دیدار انجام شده با رئیس سازمان توسعه تجارت و بازرگانی وزارت صمت و معاون امور اقتصادی وزارت امور خارجه و رایزنی برای صادرات زرشک، یادآور شد: به نماینده مردم قاینات و زیرکوه پیشنهاد دادیم تا برای ارائه تسهیلات ارزان ‌قیمت به زرشک‌کاران، تسهیلات ارزان ‌قیمت برای راه‌اندازی واحدهای فرآوری و استمهال تسهیلات بهره‌برداران زرشک، مصوبه مجلس را بگیرد.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی با نام " وقتی جهان تنها تولیدکننده زرشک دنیا را نمی‌شناسد!"، مهم‌ترین مشکل این حوزه را نبود ساز و کاری برای صادرات و در نتیجه ناشناس بودن زرشک این منطقه عنوان کرده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زرشك منطقه خراسان جنوبی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی محصول زرشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمد حسن نامی، در آئین کلنگ زنی مکان نصب نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری جزیره قشم، اظهار کرد: بنا به دستور آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری، سازمان مدیریت بحران در مسیر هوشمندسازی دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای هوشمندسازی برای آمادگی در مقابل حوادث و بحران‌ها، ایجاد ایستگاه‌های مدرن لرزه نگاری در نقاط مختلف کشور است که امروز شاهد کلنگ زنی نخستین ایستگاه در این زمینه در جزیره قشم بودیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در حال ۱۲۲۲ لایه مکان محور در نقاط مختلف کشور توسط سازمان نقشه برداری کشوری تهیه شده است که پایه اصلی نقشه‌ها به صورت دیجیتالی هستند و روی این لایه‌ها ۱۳۰ لایه هوشمند در ابعاد مختلف هواشناسی، پایش ماهواره‌ای سرزمین و… را پوشش می‌دهد.

نامی در پایان خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

آئین کلنگ زنی محل نصب نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم که در محوطه بیمارستان جی جیان قشم با حضور عادل پیغامی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، بهزاد پورمحمد، معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشور، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمد حسینی فرماندار شهرستان قشم برگزار شد.

کد خبر 6095908

دیگر خبرها

  • عکس| خسارت های شدید بارش تگرگ به خودروها در یک شهر ایران
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان/ آماده باش هلال احمر
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۸ / این کوروش افسانه است!
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس