Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی محمدی دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص فعالیت باشگاه‌های ورزشی در شرایط افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان، اظهار کرد: برای فعالیت باشگاه‌های ورزشی هنوز تصمیم قاطعی اتخاذ نشده است، مسئولیت ستاد کرونا در ورزش با هیئت پزشکی ورزشی استان است؛ ولی در بحث فعالیت اماکن ورزشی، ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهد، زیرا در جایگاه بالاتری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر وظیفه ما نظارت بهتر و بیشتر بر عملکرد باشگاه‌های ورزشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
او ادامه داد: ما در شرایط شیوع کرونا با دو وجه مهم روبرو هستیم که یک وجه، این ویروس خطرناک است. نمی‌توانیم سهل‌انگاری کنیم و از طرف دیگر باید به فکر مسئولان باشگاه‌های ورزشی هم باشیم، زیرا هم سلامت جامعه اهمیت دارد و هم معیشت باشگاه‌دار‌ها با تعطیلی اماکن ورزشی به خطر می‌افتد؛ بنابراین باید نگاهی دو سویه داشته‌باشیم.
دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در مورد احتمال تعطیلی اماکن ورزشی در وضعیت قرمز کرونا گفت: راهکار و پیشنهاد هیئت پزشکی ورزشی استان، ادامه فعالیت باشگاه‌های ورزشی با حفظ و رعایت شاخصه‌های بهداشتی است تا سلامت ورزشکاران در معرض خطر قرار نگیرد؛ اما اینکه در ادامه باتوجه به وضعیت قرمز اصفهان چه تصمیمی گرفته می‌شود در صلاحیت ستاد استانی مقابله با کرونا است.
محمدی در مورد تعطیلی اماکن ورزشی در زمان آغاز و گسترش ویروس کرونا بیان کرد: در شروع این بیماری تجربه‌ای وجود نداشت، هرچند در زمان تعطیلی مراکز ورزشی نیز ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم‌گیرنده بود و این مسئله در حیطه اختیارات هیئت پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان نبود و نیست.
او گفت: در حال حاضر که فعالیت باشگاه‌های ورزشی ادامه دارد وظیفه ما نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی است. از دیروز نیز به‌صورت ضربتی بازرسی‌های ورزشی را آغاز کردیم و باشگاه‌هایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به مرکز بهداشت استان معرفی شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.
دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی اظهار کرد: برخی مسابقات کشوری با دریافت مجوز از اداره کل ورزش و جوانان در حال انجام هستند، اما اجازه برگزاری مسابقاتی که باعث تجمع می‌شود وجود ندارد و ما نیز به هیچ عنوان با انجام چنین رویداد‌هایی موافقت نخواهیم کرد و آن‌ها را به زمان دیگری موکول می‌کنیم.
محمدی با اشاره به احتمال تعطیلی دوهفته‌ای مراکز ورزشی اصفهان گفت: هنوز ابلاغیه‌ای در خصوص هرگونه تعطیلی به ما داده نشده است و فعلا این موضوع در حد حرف است. مشاغل مختلف نیز با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند و باشگاه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، از طرف دیگر باید شرایط مسئولان باشگاه‌های ورزشی را درک و سپس در خصوص فعالیت آن‌ها صحبت کنیم، زیرا اداره باشگاه میلیون‌ها تومان هزینه درپی دارد که باید از راه فعالیت، تامین شود.
او هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سیاست ستاد استانی مقابله با کرونا فعالیت مشاغل با حفظ موازین بهداشتی است و اگر مشاغلی را پرخطر اعلام کنند باید از دستورات آن‌ها تبعیت کنیم.
انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ورزش تاثیر کرونا بر ورزش هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان ستاد استانی مقابله با کرونا فعالیت باشگاه های ورزشی اماکن ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌۱۴۰۳، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به انتخاب یوسف نوری، استاندار مازندران، بدون مشورت‌های لازم با مجمع نمایندگان استان، افزود: جلساتی در حین و پس از انتصاب با استاندار مازندران از سوی مجمع نمایندگان استان، انجام شد و با شناختی که از ایشان و خدمات ارزنده‌ای که در دولت سیزدهم داشتند دغدغه‌های نمایندگان با ایشان مطرح شد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً وظیفه مدیریت استان با دولت است و نظارت بر این روند بر عهده نمایندگان مردم است.

بابایی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان استاندار سابق در مقابله با مشکلات به طریق برنامه‌های ریشه‌ای و استراتژیک افزود: موضوعاتی مانند پسماند زباله، اقتصاد دریاپایه، حفاظت از جنگل، مدیریت تنش آبی، رفع مشکلات کشاورزی، مرکبات، مسکن، کاربری زمین، ساخت و ساز غیرمجاز، بیکاری و غیره از اولویت‌های مهم استان است که امیدواریم با برنامه‌های استاندار مازندران، به انها رسیدگی شود و در ابتدا برنامه‌های ناتمام استاندار سابق به اتمام برسد.

وی با درخواست از وزیر کشور، گفت: مشکلات استان را به هیئت دولت برسانید چون استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود، میزبان ۲۰ میلیون جمعیت شناور است و این امر نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه استان، لازم است که استاندار مازندران دارای اختیارات تام باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد و بتواند موضوعات فرا استانی را پیگیری و حل کند؛ اینگونه نمی‌شود که درآمد استانی باشد ولی ارائه خدمات، کشوری باشد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت تنش آبی موجود در استان، گفت: با وجود تلاش‌های فراوان استاندار سابق، همچنان کشاورزان مازندرانی مشکلاتی دارند، به عنوان مثال حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل تنش آبی به زیر کشت نرفت؛ حال آن‌که واردات بی‌رویه برنج هم به مشکلات آنان می‌افزاید.

بابایی ضمن اشاره‌ به تصویب منطقه آزاد مازندران، اضافه کرد: منطقه آزاد مازندران، تصویب شد اما نتیجه آن باید به سفره مردم بیاید و مردم، عایدی آن را حس کنند و لازم است که دولت در این زمینه کمک کند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228250 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کشاورزی

دیگر خبرها

  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • بایرن ظرف یک هفته در مورد رانگنیک تصمیم می‌گیرد
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • اختلاف نظر مدیران بارسلونا بر سر ژاوی؛ لاپورتا رأی هیئت مدیره را نادیده گرفت!