Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمادگی تمام نیروها برای مهار حریق‌های احتمالی در عرصه‌های ملی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از آمادگی تمام نیروها برای مهار حریق های احتمالی در عرصه‌های ملی خبر داد.
 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، حبیب یاراد بزی فرمانده یگان حفاظت  منابع طبیعی و آبخیزداری استان  از حضور پررنگ نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا و شروع فصل پاییز تمامی تمهیدات لازم توسط این اداره برای جلوگیری و کاهش آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های منطقه برنامه‌ریزی شده است

وی با تاکید بر اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب در ایام تعطیل اقدام به تخریب و تصرف زمین‌های ملی و قاچاق چوب می‌کنند، از افزایش گشت‌ها و حضور مستمر و به موقع نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یارادبزی شروع فصل پاییز گیاهان علفی، پوشش گیاهی خشک شده را عاملی برای ایجاد حریق عنوان کرد و گفت: خطاهای انسانی بیشترین تخریب و حریق را در مراتع ایجاد کرده که در صورت کوچک‌ترین بی‌احتیاطی خسارات جبران‌ناپذیری به عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت  منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان پیشگیری از آتش‌سوزی را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی دهیاران شوراهای اسلامی و همچنین مردم و جوامع محلی باید دست در دست هم داده و برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی نقاط حساس به آتش‌سوزی  ایجاد گشت‌های سیار و مستمر در این مناطق اعلام و اعمال قوانین و مقررات مربوط به ایجاد حریق در عرصه‌های طبیعی از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با حریق در سطح استان است.

وی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی و عرصه‌های طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان‌پذیر است، تصریح کرد: خوشبختانه گلستان در زمینه حفاظت مشارکتی و به کارگیری جوامع محلی جذب همیاران طبیعت برای پیشگیری و اطفای حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های ملی جزو ادارات پیشرو است.

یارادبزی بیان کرد: پخش برنامه‌های آموزشی از صداوسیمای استان، توزیع بروشور، نصب بنر‌های آموزشی و اعلام شماره تلفن‌های ضروری از دیگر اقدامات انجام شده در استان برای پیشگیری و مقابله با حریق است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: مردم طبیعت‌دوست هرگونه اقدام غیرقانونی نسبت به منابع طبیعی از جمله تخریب و تصرف، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی (زغال، چوب و گیاهان دارویی) قطع درختان و حریق را  در ۲۴ ساعت شبانه‌روز به سامانه ارتباطی رایگان ۱۵۰۴ کد امداد نجات جنگل و مرتع، گزارش دهند.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: پوشش گیاهی منابع طبیعی استان گلستان حریق منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان فرمانده یگان حفاظت عرصه های ملی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی

احمد فعله گری گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در سطح استان مصرف گاز طبیعی داشتیم، که  در حال حاضر ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در استان است.

وی بابیان اینکه با تلاش‌های انجام شده به منظور بهره مندی هر چه بیشتر مردم برای استفاده از این انرژی، هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در سطح استان نصب شده و در ادامه افزود: که  از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهر‌ها ، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستا‌ها و هزار و ۵۱۳ علمک برای واحد‌های تولیدی و صنعتی نصب شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می‌باشد که بیشتر شبکه گذاری‌ها در روستا‌های استان اجراء شده است، ۹ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در سطح روستا‌ها و ۳ هزارو ۱۰۵ کیلومتر در سطح شهر‌ها و ۷۸۶ کیلومتر برای واحد‌های تولیدی و صنعتی شبکه گذاری شده است.

فعله گری افزود: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک  پیشرفت ۱۵۶ درصدی همراه بود، در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف آن ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده که با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت پیشرفت ۲۵۲ درصدی نمایان می‌گردد.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم  و در راستای تحقق بخشیدن، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان را در دستور کار قرار داده است و با توجه به زمینه فعالیت مهم و اساسی دیگر به معین بودن استان کردستان در استان هرمزگان با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی را به شبکه سراسری وصل نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد