Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@18:16:00 GMT

درگز در حال حرکت به سمت وضعیت قرمز شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۶۴۱۴

درگز در حال حرکت به سمت وضعیت قرمز شیوع کرونا

سلیمی گفت: از ده روز گذشته تاکنون شیب مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در درگز افزایش یافته به نحوی که وضعیت درگز رو به قرمز شدن است؛ اگر وضعیت به همین صورت ادامه پیدا کند مجبوریم محدودیت های سال گذشته را اعمال کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن ابراز نگرانی از وضعیت رو به افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان درگز اظهار کرد: متاسفانه از ده روز گذشته و به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط برخی از مردم، شیب مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در درگز افزایش یافته به نحوی که وضعیت درگز رو به قرمز شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر نیمی از ظرفیت بخش ویژه کرونایی های بیمارستان درگز پر شده و از نوزاد 3 روزه تا پیرمرد 80 ساله در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری هستند؛ از ده روز گذشته تاکنون بیش از 50 نمونه تست مثبت کرونا و بالغ بر 35 خانواده داشتیم که قرنطینه خانگی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، اگر فردی ناقل بدون علامت بوده و مسائل بهداشتی را رعایت نکند می تواند به راحتی بیش از 400 نفر را آلوده کند؛ از مردم خواهشمندیم با توجه به کمبود نیرو و امکانات، حداقل ماسک گذاری را به عنوان یک فرهنگ بپذیرند.

سلیمی با اشاره به گرفتار شدن کادر درمان شهرستان به بیماری کرونا تصریح کرد: از زمان شیوع موج دوم کرونا، بالغ بر 40 نفر از پرسنل شبکه بهداشت درگیر این مساله شده و هم اکنون برخی از آنها در بخش ICU بستری هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر وضعیت شیوع کرونا در مدارس تشریح کرد: اگرچه دستورالعملهای ستاد ملی کرونا به آموزش و پرورش ابلاغ شده اما متاسفانه گزارشاتی مبنی بر عدم رعایت شیوه نامه ها داشته ایم؛ از طرفی با توجه به سن کم دانش آموزان مقاطع ابتدایی نمی توان آنها را مجبور به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی کرد که لازم است خانواده ها در این قضیه ورود جدی داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان درگز ادامه دارد: تاثیر کرونا در مدارس از 10 روز آینده مشخص خواهد شد؛ اگر خدای نکرده روند ابتلا رو به افزایش باشد قطعا در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم گیری های جدی انجام خواهد شد.

سلیمی ضمن گلایه از برخی اصناف شهرستان به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم آموزشها و تذکرات فراوان پرسنل شبکه بهداشت، عده ای هنوز هم این بیماری را جدی نگرفته و می گویند کرونا وجود ندارد؛ اگر وضعیت به همین صورت پیش برود مجبور می شویم همانند سال گذشته برای زمان فعالیت اصناف، محدودیت های زمانی قائل شویم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند
  • «عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • «عینک قرمز»ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند