Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@12:42:39 GMT

عینک مانع از انتقال کرونا میشود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۶۷۴۰

یک مطالعه که در چین انجام شده است، ادعا می کند که زدن عینک در برابر انتقال بیماری کووید-۱۹ از افراد محافظت می کند. ناطقان: به نقل از آی ای، همانطور که بسیاری از استفاده کنندگان از عینک گواهی می دهند، بیماری کرونا یک چالش بسیار خاص برای آنها با خود به همراه آورده است و آن، بخار گرفتن عینک ها هنگام استفاده از ماسک و تنفس درون آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما یک مطالعه جدید که توسط محققان چینی انجام شده است، نشان می دهد که استفاده از عینک به رغم سختی هایی که دارد در این ایام می تواند یک مزیت بزرگ نسبت به دیگران باشد، چرا که عینک می تواند از افراد در مقابل انتقال کووید-۱۹ محافظت کند!

این مطالعه می گوید که استفاده از عینک برای بیش از ۸ ساعت در روز ممکن است به محافظت در برابر انتقال "سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس ۲"(SARS-CoV-۲) کمک کند.

این مطالعه که در مجله JAMA Ophthalmology منتشر شده است، تحلیلی از اینکه آیا بین استفاده از عینک و خطر ابتلا به کووید-۱۹ ارتباطی وجود دارد، ارائه داده است.

کروناویروس جدید با نام علمی "SARS-CoV-۲" ویروس بسیار مسری و عفونی است که عامل بیماری کووید-۱۹ شناخته می شود و مشخص شده است که از طریق قطرات تنفسی که به بینی، دهان و چشم می رسند، منتقل می شود.

در چین بیش از ۸۰ درصد از مردم مبتلا به نزدیک بینی هستند که یک اختلال بینایی است و به عنوان کوته بینی نیز شناخته می شود. این بیماری موجب تار دیدن اشیای دور می شود و به طور معمول با زدن یک عینک طبی اصلاح می شود. از طرفی از زمان ظهور کووید-۱۹ در چین، مشاهده شده است که تعداد بیماران کرونایی که در بیمارستان بستری شده اند، در مقایسه با سایر کشورها بسیار کمتر است که یکی از دلایل آن می تواند به دلیل استفاده جمعیت کثیری از مردم چین از عینک باشد.

این مطالعه در مجموع ۲۷۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است که همه آنها از ۲۷ ژانویه تا ۱۳ مارس ۲۰۲۰ در بیمارستان سوئیژو زنگدو چین بستری شده اند.

در این تحقیق میانگین سنی شرکت کنندگان ۵۱ سال بود که حدود ۵۶ درصد آنها مرد بودند. تقریباً ۵ درصد بیماران در این مطالعه به نسخه شدیدی از کووید-۱۹ مبتلا بودند.

محققان افرادی را که بیش از ۸ ساعت در روز عینک می زدند، به عنوان استفاده کنندگان عادی در نظر گرفتند که به طور معمول عینک خود را در فضای باز و در موقعیت های اجتماعی روی چشم دارند.

مشاهدات محققان نشان داد که در سوئیژوی چین، نسبت جمعیتی که نزدیک بینی دارند و از عینک استفاده می کنند (۳۱.۵ درصد) بسیار بیشتر از بیماران بستری شده بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ است که نزدیک بینی دارند (۵.۸٪).

این نشان می دهد کسانی که از عینک استفاده می کنند ممکن است تا حدی در برابر انتقال کووید-۱۹ محافظت شوند و حتی ممکن است ۵ برابر کمتر از کسانی که از عینک استفاده نمی کنند، در معرض خطر آلودگی باشند.

محققان به این واقعیت اشاره می کنند که شواهد نشان می دهد افرادی که عینک نمی زنند در هر ساعت حدود ده بار چشم های خود را لمس می کنند. بنابراین استفاده از عینک ممکن است افراد را از لمس چشمانشان دور کند و این امر منجر به کاهش احتمال انتقال ویروس از طریق چشم می شود.

البته که رعایت توصیه های معمول که شامل شستن مرتب دست ها، زدن ماسک و لمس نکردن سایر قسمت های صورت است، هنوز برای همه افراد بسیار حیاتی است. منبع: عصر ایران برچسب ها: عینک ، انتقال ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عینک انتقال کرونا استفاده از عینک کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جمیله علم الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد /تصاویری از حضور در مراسم افتتاح با عینک آفتابی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد