Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ایوب دهقانکار، مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به برنامه‌های این موسسه به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: برگزاری ۲۶ نشست نقد، بررسی و رونمایی کتاب با محوریت دفاع مقدس با همکاری نهاد و سازمان‌هایی همچون سازمان نشر آثار دفاع مقدس (انتشارات صریر)، انتشارات پیام آزادگان، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، کانون سراسری مترجمان و مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در طول هفته دفاع مقدس پیش بینی کرده‌ایم تا این موسسه در راستای ادای دین و اجرای وظیفه خود در این خصوص عمل کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، نمایش ۵۷ عنوان کتاب تقریظ شده حوزه دفاع مقدس توسط مقام معظم رهبری را از دیگر برنامه‌های این موسسه در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: از سال ۱۳۵۹ تاکنون ۱۸ هزار و ۲۳۲ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در کشور چاپ شده است که از این تعداد، ۱۳ هزار و ۵۸۷ عنوان شامل کتاب‌های چاپ اول این حوزه است و ۴هزار و ۶۴۵ عنوان کتاب چاپ مجدد روانه بازار نشر شده است. این کتاب‌ها از سوی ۱۵ هزار و ۳۵۹ پدیدآور کتاب نوشته و از سوی ۵هزار و ۷۷ ناشر چاپ شده‌اند.

دهقانکار در ادامه اعلام مجموعه اقدامات این موسسه بیان کرد: در حوزه دفاع مقدس، جوایز و جشنواره‌های ادبی همچون، جایزه ادبی شهید حبیب غنی پور، جایزه انتخاب بهترین دفاع مقدس و جایزه انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم برگزار می‌شود که در مجموع ۴۹ دوره به بررسی و انتخاب کتاب‌های حوزه دفاع مقدس پرداخته است. همچنین در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که تاکنون سی و هفت دوره آن برگزار شده است، ۱۵ اثر در حوزه دفاع دفاع مقدس معرفی و تقدیر شدند که این آثار در نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی حوزه ادبیات با حضور نویسندگان، منتقدان و پژوهشگران برای بحث و تبادل‌نظر درباره رابطه سینما و ادبیات داستانی دفاع‌مقدس، دستاوردهای ترجمه آثار داستانی دفاع‌مقدس، آثار کودک و نوجوان در ادبیات دفاع‌مقدس، رابطه ادبیات انقلاب و ادبیات داستانی دفاع‌مقدس، ادبیات داستانی دفاع‌مقدس و رسانه‌ها، ادبیات داستانی دفاع‌مقدس و خاطره‌نگاری و چیستی ادبیات داستانی دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ما در این هفته است. ما با استفاده از بستر فضای مجازی این امکان را به مخاطبان می‌دهیم که به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این برنامه‌ها را به صورت زنده از فضای مجازی دنبال کنند. با این وجود، گزارش های مکتوب و تصویری این نشست را در فضای مجازی باز نشر می کنیم تا امکان بهره برداری برای همگان فراهم شود.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهداء و کارکنان شاغل در موسسه، تجلیل از اهالی قلم دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ما به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

وی همچنین ادامه داد: نمایش آماری کتاب‌های چاپ شده در حوزه دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹، نمایش کتاب‌های منتخب جایزه کتاب سال در حوزه دفاع مقدس، رکوردهای خبری تولیدی و بارگذاری شده از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۹ در خبرگزاری کتاب ایران، نمایش آماری کتاب‌های چاپ اول ثبت شده حوزه دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹، آمار کتاب های چاپ مجدد ثبت شده حوزه دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹، آمار کل کتاب‌های ثبت شده حوزه دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹، آمار ناشران ثبت شده حوزه دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹ از دیگر برنامه‌های این موسسه در نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت است.

کد خبر 5032044 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس ترجمه دفاع مقدس تازه های نشر رایزنی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران انتشارات سروش تجدید چاپ گردشگری دفاع مقدس جنگ تحمیلی معرفی کتاب ادبیات جهان سازمان اسناد و کتابخانه ملی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادبیات داستانی دفاع مقدس دیگر برنامه حوزه دفاع مقدس هفته دفاع مقدس کتاب های چاپ دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • بازیگران سریال «هشت پا» مشخص شدند
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها