Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بایراملی طی سخنانی در نشست این نهاد دولتی بهداشتی مربوط به مسایل واکسیناسیون افزود: در حال حاضر شرایط اپیدمیولوژیک در جمهوری آذربایجان پایدار است .

وی افزود: موسسه دولتی بیمه پزشکی اجباری جمهوری آذربایجان به تازگی با اتحادیه جهانی ساخت واکسن (Global Alliance for Vaccines) توافقنامه ای امضا کرد که  بر اساس آن در صورت ساخت واکسن ضد ویروس کرونا مطابق با استاندارهای سازمان بهداشت جهانی، جمهوری آذربایجان نیز همراه با دیگر کشورهای عضو این سازمان در اسرع وقت با این واکسن تامین خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه جهانی ساخت واکسن (Global Alliance for Vaccines ) در سال ۲۰۰۰  میلادی تاسیس شده و  مقر آن در شهر  ژنو سوئیس واقع است.

به گفته این مقام آذری در صورت تهیه شدن واکسن ویروس کرونا، در مرحله نخست ۲۰ درصد از شهروندان جمهوری آذربایجان واکسینه می شوند و این اقدام به صورت داوطلبانه خواهد بود .   

جمهوری آذربایجان در رابطه با بروز همه گیری ویروس کرونا از سوم مارس سال جاری میلادی ( ۱۳ اسفند  ماه) رژیم قرنطینه ویژه با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس در سراسر این کشور به کار گرفته است.

 تا به امروز در مجموع ۳۹ هزار و ۵۲۴ نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۳۷ هزار و  ۱۲۲ نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شده و ۵۸۰ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

  در حال حاضر یک هزار و  ۸۲۲ نفر در جمهوری آذربایجان در رابطه با ابتلای به ویروس کرونا در بیمارستان های تخصصی این کشور در حال درمان هستند.

 هیات  دولت جمهوری آذربایجان به تازگی در ارتباط با کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا برخی محدودیت های رژیم قرنطینه ویژه را لغو کرده است.

بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان محدودیت های ورود و خروج از باکو پایتخت و دیگر شهرهای این کشور  از ۸ سپتامبر ( ۱۸ شهریور ماه) جاری لغو شده  است.

با این اقدام محدودیت های قرنطینه ای شامل تردد شهروندان در سراسر جمهوری آذربایجان برطرف شده است. با این حال حمل و نقل مسافر بین شهری همچنان ممنوع می باشد.

مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و نیز ورود اتباع خارجی به این کشور، مسدود است.

بر اساس تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان همچنین محدودیت های خدمات مشتری در داخل رستوران ها و غذاخوری ها برطرف شده است.

 هیات دولت جمهوری آذربایجان ۵ سپتامبر گذشته ( ۱۵ شهریورماه) نیز محدودیت های قرنطینه ای را در چند شهر از جمله گنجه، جلیل آباد، ماسالی، مینگچویر، یولاخ، برده، گورانبوی، گویگول، خاچماز و سلیان به دلیل کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا لغو کرد.

این در حالی است که هنوز برگزاری مراسم عروسی و عزاداری در سراسر جمهوری آذربایجان ممنوع و فعالیت مساجد و دیگر اماکن دینی نیز تعطیل شده است.

فعالیت مراکز تجاری بزرگ و نیز حرکت وسایل نقلیه عمومی در دو روز تعطیلات آخر هفته‌ نیز متوقف می باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان باکو پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان باکو ویروس کرونا آذربایجان باکو اخبار کنکور دولت جمهوری آذربایجان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان درباره شیوه‌های انجام کار‌های فرهنگی اظهار کرد: در فهم دین و مسائل دینی، وجود عقل بسیار ضروری و لازم است و اگر در این فهم، عقل را کنار بزنیم، دچار جمود و خسران خواهیم شد.

وی افزود: در دانشگاه باید به عقلانیت توجه ویژه‌ای داشته باشیم. پیامبر خدا برای انجام کار‌های فرهنگی از بهترین روش‌ها استفاده می‌کرد و به همین دلیل در انجام کار‌های خود اسوه حسنه نام گرفت. در واقع به پیامبر چنین ابلاغ شد که‌ ای رسول تو نشان دهنده راه درست به بندگان خدا هستی که مسیر هدایت را تبیین کردی و به مردم نشان می‌دهی. زمینه تصمیم‌گیری را برای مردمان فراهم کرده، اهل بیت هم زمینه انتخاب و تصمیم‌گیری را برای همگان فراهم می‌کنند؛ اما در کار خود از روش و راهکار محبت، کمک می‌گرفتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: پس باید در کار و فعالیت‌های فرهنگی همانند پیامبر، دغدغه‌مند و دلسوز باشیم و کار را با ابزار محبت به پیش ببریم، انسان تشنه و بنده محبت بوده و این شیوه محبت‌آمیز به‌ویژه در تربیت نسل جوان بسیار مطلوب و بازخورد ناشی از آن هم بسیار خوب و چشمگیر است.

عارضی با برشمردن ویژگی‌هایی که در انجام امور فرهنگی باید مد نظر داشت، عنوان کرد: برای انجام کار‌های فرهنگی به شکل صحیح و مطلوب، باید سه ویژگی را مد نظر قرار دهیم، تعمیق کار‌های فرهنگی که انجام امور فرهنگی در این بخش باید دارای عمق باشد و از انجام کار به صورت سطحی و ضعیف بپرهیزیم و در واقع کار‌ها را به صورت بلیغ به انجام برسانیم.

وی اضافه کرد: تربیت عالم، تولید علم با جهت دادن به عالم و علم از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌هاست که باید مدنظر قرار گیرند. نکته دوم تداوم کار‌های فرهنگی و ادامه‌دار بودن آنها و نکته سوم تکثیر کار‌های فرهنگی است که در انجام کار‌های فرهنگی باید تشکل ایجاد کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نوع ایجاد ارتباط با مخاطبان امور فرهنگی مطرح کرد: در ارتباطات فرهنگی نوع عملکرد، نوع ارتباط با مخاطبان، نوع بیان و صحبت کردن و استفاده از قول همراه با محبت جزء شرایط لازم در انجام کار است. انجام کار‌های فرهنگی باید با روش‌های نوین و به شکل مورد علاقه جوانان و در قالب‌های محبت‌آمیز صورت پذیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است