Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به شناسایی 10 پروژه مهم و حیاتی در استان گفت: در صورت تامین 1300 میلیارد تومان اعتبار، این پروژه‌ها تا پایان عمر دولت تکمیل می‌شود.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (3 مهر) شورای برنامه ریزی و شورای اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با قدردانی از کمک های این سازمان در جریان زلزله سال 96 استان گفت: زلزله یازده هزار میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد که خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه به سرعت بار مالی این خسارت را جبران کردند که جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بازوند افزود: در بحث سیل سال گذشته هم شاهد کمک های فراوان این سازمان بودیم، اما هنوز مقداری مشکلات در حوزه بازسازی زیرساخت های مناطق سیل زده بویژه در شهرستانهای شرقی استان باقی مانده که نیازمند مساعدت هستیم.

بازوند با اشاره به اختصاص 68 میلیارد تومان اعتبار به استان در حوزه مقابله با کرونا گفت: این اعتبارات کمک کننده است، اما اگر با شرایط سخت کرونا در پاییز امسال مواجه شویم که نشانه های آن از هم اکنون با افزایش دو برابری بیماران بستری ظرف یکی دو هفته اخیر مشهود است، نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

وی با اشاره به نیاز استان به افزایش تخت های ICU گفت: این انتظار هست که سهم استان در این زمینه از مجموع تخت های تامین شده پررنگ‌تر دیده شود.

بازوند در ادامه با اشاره به خسارت های فراوان استان در طول هشت سال جنگ تحمیلی گفت: عملا در این هشت سال کرمانشاه از ریل توسعه کشور عقب ماند و این انتظار از دولتمردان هست که برای جبران این عقب ماندگی‌ها کرمانشاه را ویژه‌تر ببینند.

وی افزود: از جمله کمک هایی که دولت می تواند برای این استان داشته باشد تکمیل پروژه هایی است که بهره برداری از آنها ظرف مدت کوتاه می تواند شغل و تولید را برای مردم این استان به همراه داشته باشد.

بازوند از شناسایی 10 پروژه در این حوزه خبر داد وافزود: برای اجرای این پروژه ها طبق برآورد صورت گرفته 1300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که بتوانیم تا پایان عمر این دولت این پروژه ها را افتتاح و یا بخش عمده آنها را راه اندازی کنیم.

وی افزود: اولین این پروژه ها، پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه است که اجرای آن می تواند تا حد زیادی از مشکلات کم آبی این شهر کم کند.

بازوند تصریح کرد: هم اکنون حدود 9000 متر مکعب آب بر ثانیه جهت تامین آب شرب کرمانشاه کم داریم و اجرای این پروژه می تواند کمک موثری در این زمینه باشد.

استاندار کرمانشاه از تکمیلی تاسیسات فاضلاب شهر کرمانشاه به عنوان پروژه مهم دیگر برای این شهر یاد کرد وافزود: کرمانشاه تنها مرکز استانی در کشور است که هنوز شبکه فاضلاب آن تکمیل نشده و در حال حاضر از 9 ورودی، فاضلاب وارد رودخانه قره سو می شود و برای مسدود کردن این ورودی و ساماندهی تقریبی فاضلاب شهر حداقل به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

بازوند از جاده گیلانغرب-سومار به عنوان پروژه مهم دیگر برای استان یاد کرد وافزود: احداث این محور می تواند شهر گیلانغرب را از بن بست خارج کرده و به مرز متصل کند و از طرفی می تواند افزایش ترانزیت صادرات را به دنبال داشته باشد که برای این محور هم اعتباری حدود 80 میلیارد تومان نیاز است.

بازوند تکمیل سالن شش هزار نفری دهکده المپیک و احداث باند دوم محور بیستون-هرسین-نورآباد را هم از جمله دیگر پروژه های مهم برای استان عنوان کرد وافزود: پروژه مهم دیگر بهسازی محور متصل به پایانه مرزی شیخ صله است، این پروژه ردیف بودجه هم دارد که انتظار داریم در اعتبارات سال آینده پررنگ دیده شود و قطعا با بهسازی این مسیر تعداد تردد کامیون های ترانزیتی هم افزایش می یابد.

استاندار کرمانشاه از تکمیل پروژه راه آهن غرب کشور به عنوان یکی از پروژه های مهم و حیاتی برای استان یاد کرد وافزود: زمانی مسیر راه آهن غرب کشور کارکرد اصلی خود را پیدا خواهد کرد که ریل به مرز خسروی برسد و تقاضا داریم این مسیر ریلی هم در اعتبارات ویژه دیده شود.

وی افزود: در حال حاضر زیرسازی مسیر راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب 80 درصد و روسازی آن 30 درصد پیشرفت دارد و امیدواریم در قرارداد 60 هزار میلیارد تومانی که قرارگاه خاتم (ص) تا پایان عمر این دولت دارد، این پروژه هم دیده شود.

استاندار کرمانشاه تکمیل باغ موزه دفاع مقدس را هم یکی از پروژه های مهم و از مطالبات جدی استان عنوان کرد وافزود: کرمانشاه نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی است، اما هنوز از داشتن یک باغ موزه دفاع مقدس محروم است و امیدواریم طرح ویژه ای برای تکمیل هرچه سریعتر این پروژه دیده شود.

بازوند از پروژه برج فناوری استان هم به عنوان دیگر پروژه مهم استان یاد کرد و با تاکید بر لزوم تکمیل هرچه سریعتر این پروژه گفت: این پروژه برای اتمام نیازمند تخصیص اعتبارات است که امیدواریم با مساعدت صورت گرفته این پروژه نیز هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: از کمک های دیگری که دولت می تواند به مردم این استان داشت بحث امهال تسهیلات زلزله زدگان است که برای اینکه یک سال دیگر این امهال صورت گیرد نیاز است دولت 484 میلیارد تومان به بانک مرکزی پرداخت کند که امیدواریم این مساعدت برای مردم زلزله زده استان صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه منطقه کرمانشاه سازمان برنامه و بودجه هوشنگ بازوند استاندار كرمانشاه میلیارد تومان اعتبار استاندار کرمانشاه پروژه ها پروژه مهم تا پایان دیده شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷

تین نیوز

دولت ازبکستان از تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان از تکمیل پروژه کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آریانا افغانستان، «جسوربِک چورییف» در جریان برگزاری سومین مجمع سرمایه گذاری بین المللی تاشکند گفت: این پروژه به اتصال ریلی سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک شایانی خواهد کرد. حمل و نقل ریلی نقش بسیار مهمی در ساخت کریدور حمل و نقل اوراسیا ایفا می کند. در نتیجه، کشورهای آسیای مرکزی از این طریق به بنادر حاشیه اقیانوس هند دسترسی خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت که در صورت تکمیل این پروژه ریلی، زمان حمل بار میان ازبکستان و اقیانوس هند از ۳۵ روز به ۵ روز کاهش یافته و بیش از ۴۰ درصد در هزینه های حمل بار بین دو نقطه یاد شده صرفه جویی خواهد شد.

طرح کریدور ترانس افغان نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۸ از سوی دولت ازبکستان مطرح شد. این کریدور از منطقه مرزی ترمز در جنوب ازبکستان آغاز شده و با عبور از شهرهای مزارشریف و کابل راهی پاکستان خواهد شد. تاکنون، کشورهای قزاقستان و روسیه نیز از موافقت خود برای پیوستن به این کریدور ریلی خبر داده اند. بخشی از هزینه های سنگین ساخت این کریدور ریلی نیز از طریق سرمایه گذاری یه کشور عربستان سعودی، قطر و امارات تامین خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند