Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش‌های حماس و فتح در رابطه با نتایج دیدارها و گفتگوهای هیأت‌های دو جنبش در ترکیه بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل ار مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این دو جنبش امروز (پنجشنبه) اعلام کردند که دو طرف به رویکرد و نگرشی مورد توافق در رابطه با پیشبرد گفتگوهای ملی با مشارکت تمامی جریان‌ها و گروه‌های فلسطینی دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که اعلام نهایی و رسمی توافق ملی در نشست رهبران گروه‌های فلسطینی تحت نظارت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نهایتا تا یکم اکتبر آینده انجام خواهد شد.

این دو جنبش تاکید کردند که در نشست‌های ترکیه بر پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی، برگزاری انتخابات و تدوین برنامه‌ای ملی برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو تاکید شد.

حماس و فتح از دولت ترکیه به خاطر میزبانی نشست و گفتگوهای هیأت‌های دو جنبش تقدیر و تشکر کردند.

این دو جنبش همچنین بر ادامه تلاش‌ها و اقدامات واحد و یکپارچه برای دفاع از حقوق و منافع ملت فلسطین و مقابله با تهدیدات و چالش‌های پیش‌روی مسأله فلسطین تا تحقق آزادی و استقلال و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنبش فتح حماس دو جنبش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد

جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در تماس تلفنی با نخست وزیر و رئیس دستگاه اطلاعات قطر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

در بیانیه جنبش مقاومت اسلامی حماس آمده است: برادر مجاهد «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر و «آقای عباس کامل»، وزیر اطلاعات مصر تماسی تلفنی برقرار و موافقت جنبش حماس با پیشنهاد این دو کشور در مورد توافق آتش‌بس را به آنها خبر داد.

پیش از این هم یک عضو ارشد حماس به الجزیره گفته بود که «به واسطه‌های قطری و مصری اعلام کردیم با طرحشان برای آتش بس در غزه موافق هستیم».

کد خبر 751225

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • حماس: دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس پایان یافت