Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@07:55:02 GMT

رایج‌ترین علل تصادف رانندگی چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۸۷۳۹

رایج‌ترین علل تصادف رانندگی چیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه بسیاری از افراد در ماه‌های ابتدایی رانندگی روی رانندگی خود دقت بالایی دارند، اما به مرور زمان رفتار‌های اشتباهی مثل سرعت بالا را انجام می‌دهیم. رایج‌ترین علل تصادف نیز شامل موارد زیر است:

رانندگی با هدفون
اگر ضبط ماشین شما خراب، گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون ممکن است به نظر یک گزینه جذاب و جایگزین برای رانندگی در سکوت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با این کار ممکن است صدای بوق زدن یا موتورسیکلتی که می‌خواهد از کنار شما رد شود را نشنیده باشید.

رانندگی در حالت خستگی
در سال ۲۰۱۸، بنیاد AAA برای ایمنی ترافیک اعلام کرد ۹.۵ درصد از تصادفات رانندگان خواب آلوده را شامل می‌شود. محققان نتیجه گرفتند که رانندگی با کمبود خواب به همان اندازه خطرناک است که رانندگی در حالت مستی. در حالت خواب آلودگی نه ردبول به شما بال می‌دهد نه اسپرسو. اگر قصد رانندگی دارید حداقل ۲۰ دقیقه چرت بزنید.

بیشتر بخوانید

عبور از آزادراه، مرگ عابر پیاده را رقم زد

کمربند نبستن
رانندگی بدون کمربند ایمنی هرگز ایده خوبی نیست، حتی اگر در یک اتوبوس قدیمی نشسته اید که سرعتی پایین دارد باید کمربند ببندید. سعی کنید در هر شرایطی کمربند خود را ببندید، حتی اگر قرار است از کوچه بالایی خود خرید کنید.

عدم رعایت فاصله مناسب
هرچه به وسیله نقلیه مقابل خود نزدیک شوید، در صورت تغییر سرعت ناگهانی، احتمال تصادف بالاتر خواهد رفت. بر این اساس سعی کنید فاصله بین خود و ماشین جلویی را تا حد امکان حفظ کنید تا تصادف نکنید.

غذا خوردن هنگام رانندگی
دیر یا زود، اتومبیل‌های خودمختار در جریان اصلی ترافیک ادغام می‌شوند و شاید در این نوع ماشین‌ها خوردن خوراکی عجیب نباشد، اما در خودرو‌های معمولی، وقتی هنگام رانندگی غذا می‌خوریم احتمال تصادف را ۸۰ ٪ افزایش می‌دهد.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رانندگی خواب آلودگی رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به المپیک خنثی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پلیس فرانسه یک نوجوان 16 ساله را به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک پاریس بازداشت کرد.

به نقل از تسنیم بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien؛ سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل پایبندی نوجوان 16 ساله به اسلام‌گرایی افراطی او را تحت نظر گرفتند. او همچنین در پیام‌رسان تلگرام پیامی نوشت و به دنبال خرید مواد مورد نیاز برای ساخت کمربند انفجاری بود. او در این پیام‌ها اشاره کرده بود که می‌خواست به نام یکی از گروه‌های تروریستی بمیرد.

2 روز قبل مظنون در خانه پدر و مادرش دستگیر و در آنجا تفتیش شد. این نوجوان سپس به ایستگاه پلیس منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد که می‌خواسته در جریان بازی‌های المپیک 2024 همراه با کمربند انفجاری دست به حمله بزند و وقتی بازداشت شود، بر اثر گلوله‌های پلیس جان خود را از دست بدهد.

در طول بازرسی، بازرسان اسناد دست‌نویس، از جمله سوگند وفاداری به یکی از گروه‌های تروریستی را پیدا کردند. گوشی تلفن همراه متهم کشف و ضبط و برای بررسی ارسال شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899456

دیگر خبرها

  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • مصدومیت ۳ دانش آموز آملی براثر تصادف