Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای روس خود و به همراه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه وارد مسکو شد، پس از دیدار و رایزنی با سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک حضور یافت و ضمن تشریح مذاکرات انجام شده، به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره از لاوروف و دولت روسیه برای مهمان‌نوازی قدردانی کرد و گفت: ما بحث‌های بسیار خوبی درباره روابط دوجانبه داشتیم. روابط دوجانبه ما توسط روسای جمهور دو کشور مستقیم هدایت می‌شود و هر دو رئیس جمهور با جدیت روابط را دنبال می‌کنند.در همه زمینه‌ها همکاری‌های بسیار خوبی را داریم و امیدواریم در دوران کرونا بتوانیم با مشارکت همدیگر کمک کنیم و از تجربیات همدیگر برای به دست آوردن واکسن کرونا و پیشرفت در مقابله با این بیماری استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل و نقل و رفت و آمد دانشجویان گفت‌وگو شد. درباره حوزه انرژی و همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور و تشکیل هر چه سریع‌تر جلسه بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه گفت‌وگو شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: گفت‌وگوی خوبی درباره مسائل برجام و نقش روسیه در حفظ برجام و در مقابله با اقدامات فراقانونی آمریکا و سوء استفاده آمریکا از سازوکار شورای امنیت که با اجماع جامعه جهانی و حرکت یکسان ۱۳ عضو از اعضای شورای امنیت مواجه شد و شکست خورد، داشتیم. روسیه و چین نقش بسیار مهمی را ایفا کردند و از این نقش قدردانی می‌کنیم.

ظریف افزود: امیدواریم در ماه آینده در ماه اکتبر که روسیه ریاست شورای امنیت را برعهده می‌گیرد شاهد نقش مثبت روسیه در حفظ اعتبار شورای امنیت و مقابله با حرکت‌های خلاف قانون آمریکا باشیم.

*متعهد به روند آستانه هستیم

وی گفت: درباره مسائل منطقه سوریه و افغانستان گفت‌وگو کردیم متعهد به روند آستانه هستیم در گفت‌گوهای ژنو شرکت کرده و با روسیه و ترکیه همکاری می‌کنیم برای پیشبرد روند سیاسی و روند آستانه را کماکان ادامه می‌دهیم. با روسیه هم نظر هستیم که ضرورت احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها اساسی‌ترین ضرورت در منطقه ماست و توسل به زور و روش‌های مقابله با تروریسم و افراطی گرایی بدون خدشه به تمامیت ارضی کشورها امکانپذیر است.

*عمق روابط راهبردی ایران و روسیه

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: این گفت‌وگوها نشانگر عمق روابط راهبردی ایران و روسیه است.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره پیمان همکاری‌های جامع ایران و روسیه نیز بیان کرد: ما توافقی با روسیه داریم مربوط به سال ۲۰۰۱ که این توافق به صورت اتوماتیک تمدید خواهد شد همزمان تلاش خواهیم کرد در زمان پایان یافتن این توافق، توافق جامعی را با توجه به شرایط کنونی تمدید کنیم و در جلسه قبلی این تلاش را شروع و پیش نویس خود را ارائه خواهیم کرد.

وی یادآور شد: توافق قبلی بعد از تمدید پنج ساله به صورت اتوماتیک تمدید می‌شود، مگر اینکه ما توافق جدیدی جایگزین آن کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در پاسخ به پرسشی تصریح کرد: صرف اینکه آمریکا دنیا را به تحریم‌های فرامرزی خود تهدید می‌کند، خود کاخ سفید فهمیده که حرکتش در شورای امنیت شکست خورده و به همین خاطر به تحریم‌های دوجانبه غیرقانونی آمریکا متوسل شده و این بزرگ‌ترین شکست آمریکاست که درخواست بازگشت قطعنامه‌های قبلی با مخالفت کلی جامعه جهانی روبرو شده و به آنها اعلام شده چنین حقی را ندارید.

وی در پاسخ به سؤالی درباره روند آستانه (روند صلح سوریه) گفت: فرمت آستانه فرمتی بود که تاکنون توانسته درگیری‌ها را در سوریه کم کند و بسیاری موضوعات در این فرمت بحث می‌شود، مثل تبادل زندانیان و موضوعات دیگری که در این فرمت است و فرصتی است برای سه کشور ایران، ترکیه و روسیه که با یکدیگر درباره موضوعات سوریه گفت‌وگو کنند و هم با دولت و اپوزیسیون.

ظریف یادآور شد: تشکیل جلسه آستانه به معنی جایگزین شدن کمیته قانون اساسی نیست و تشکیل این کمیته هم به معنی جایگزین شدن به جای روند آستانه نیست. ما روند آستانه را ادامه خواهیم داد و درباره کمیته قانون اساسی سه کشور در حاشیه این کمیته تمام تلاش خود را به کار می‌بندند که نتیجه‌ای حاصل شود.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران 

این خبر در حال تکمیل است..

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران سرگئی لاوروف روسیه برجام وزیر امور خارجه ایران و روسیه روند آستانه شورای امنیت گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس

به گزارش ''ورزش سه''، بعد از نشست خبری جنجالی ژوزه مورایس بعد از تساوی مقابل پرسپولیس، مسعود سعیدی، مدیر رسانه سپاهان نسبت به اتفاقات نشست خبری و همچنین حواشی مربوط به این بازی صحبت کرد.

سعیدی در ابتدا با اشاره به نشست خبری مورایس گفت: امروز سوالاتی در نشست خبری مطرح شد که هم برای ما و هم برای خود ایشان عجیب بود. هم در فصل گذشته و هم در فصل جاری، آقای مورایس همیشه احترام خبرنگاران را حفظ کرده است اما امروز معدودی از خبرنگاران سوالاتی را مطرح می‌کردند که بسیار عجیب بود. ایشان را به مواردی متهم می کردند که فکر می‌کنم دلیلش، پیروز نشدن تیم محبوب برخی از همکاران ما بود.

او ادامه داد: شنیدم که باشگاه حریف تیم ما را متهم به تلف کردن وقت است؛ من خواهشم از این عزیزان این است که یک بار دیگر بازی را تماشا کنند، موقعیت‌ها را ببیند و آمار را بررسی کنند، مجددا قضاوت کنند.

او در پایان گفت: هربار اتهام می‌زنند و می‌گویند که سپاهان پرستاره است، خواهشم این است که نیمکت دو تیم بررسی و مقایسه شود؛ ما با افتخار بازیکنان جوان روی نیمکت خود داریم و البته آن‌ها هم ستاره هستند اما اینکه دوستان می‌خواهند مردم را گول بزنند و لفظ پرستاره را به تیم شایسته سپاهان بچسبانند، خوب نیست. فصل درحال تمام شدن است و بهتر است دنبال کلید واژه جدیدی باشند، همه می‌دانند که کدام تیم پرستاره است.

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • همه ۵ بازی ما سخت است/ تا هفته آخر امیدواریم
  • ژوزه مورایس نشست خبری را ترک کرد
  • مورایس از سوال درباره ستاره های سپاهان عصبانی شد و نشست را ترک کرد
  • (تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس