Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@14:17:32 GMT

تلاش آمریکا برای قطع خرید گاز ایران از طرف عراق

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۹۸۶۵

ساعت 24 - وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تمدید 60 روزه معافیت عراق از تحریم‌های ایران از بغداد خواست وابستگی خود را به منابع انرژی ایران کاهش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، واشنگتن معافیت عراق از تحریم‌های ایران را جهت تأمین برق مورد نیاز این کشور، به مدت ۶۰ روز تمدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام آمریکایی افزود، عراقی‌ها می‌توانند ظرف این ۶۰ روز «به‌طور معناداری» وابستگی خود به واردات در زمینه انرژی از ایران را کاهش دهند.

پایگاه «Iraq Oil Report» امروز نوشت، دولت آمریکا بازه زمانی معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران را کوتاه‌تر کرده که نشانه‌ای از تداوم تنش‌ها میان بغداد و واشنگتن است.هنگامی که مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر عراق انتخاب شد آمریکا برای عراق معافیت ۱۲۰ روزه از تحریم‌های ایران صادر کرد.دولت آمریکا روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد در راستای حمایت از «دولت جدید عراق»، با صدور مجوزی ۱۲۰ روزه، واردات برق از ایران را برای عراق مجاز می‌کند.دولت آمریکا قبل‌تر از آن در ماه مارس معافیت تحریمی عراق برای خرید برق و گاز از ایران و همچنین انجام تراکنشهای مالی مربوط به آن را به مدت ۳۰ روز تمدیده کرده بود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اداره ایمنی دریایی چین امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پکن رزمایش‌های نظامی هشت روزه را در بخش شمالی دریای زرد برگزار خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که این رزمایش‌ها قرار است در دریای بوهای، که خلیج داخلی در شمال دریای زرد است، از ساعت ۱۶:۰۰ (۸:۰۰ به وقت گرینویچ) در ۵ ماه می تا ساعت ۱۶:۰۰ روز ۱۲ ماه می انجام شود.

این بیانیه به جزئیات بیشتر این رزمایش اشاره‌ای نکرده است.

ارتش چین در حالی این رزمایش را آغاز می‌کند که «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که پکن از فیلیپین می‌خواهد که اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند و عزم و اراده چین برای حفظ حاکمیت خود را به چالش نکشد.

پیش از این فیلیپین گارد ساحلی چین را به آزار و اذیت و آسیب رساندن به یکی از قایق های این کشور در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی متهم کرده بود. کشتی‌های فیلیپین بدون اجازه چین وارد شدند و گارد ساحلی چین اقدامات لازم را برای فرار آنها انجام داد.

«دریاسالار جان لانگ آکیولینو» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه این دو-پاسفیک روز یکشنبه چین را متهم به اتخاذ راهبرد «قورباغه آب‌پز» کرد، چون فعالانه تنش‌ها در این منطقه را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

جان لانگ در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت که در طول سه سالی که به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در ایندوپاسفیک بوده، چین سرعت توسعه نظامی خود را افزایش داده و توانایی‌های رو به رشد خود را با رفتارهای بی ثبات کننده تر مطابقت داده است.

وی دراین‌باره گفت: «چین روزبه‌روز تهاجمی‌تر، جسورتر و خطرناک‌تر می‌شود.»

آکیلینو همچنین افزود که چین رفتار تهاجمی خود را از طریق راهبرد «قورباغه آب‌پز» تشدید می‌کند، که از طریق آن به تدریج دما را بالا می‌برد به طوری که خطر نهایی تا زمانی که خیلی دیر نشده بود، نادیده گرفته می‌شد.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که «باید رفتار بد چین که خارج از هنجارهای حقوقی بین المللی است توصیف شود. و این موضوع را باید همه کشورهای منطقه بیان کنند» وی افزود که پکن در کل منطقه درگیر راهبرد «شاید برابر است» است.

کد خبر 6097361

دیگر خبرها

  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود