Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور شامگاه پنجشنبه در تالار مرکزی بوستان ملت رشت در اختتامیه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: دفاع مقدس و جنگ هشت‌ساله، مظلومیت‌های فراوانی داشت که شایسته است از هنر برای نشان دادن مظلومیت، اقتدار و عزت رزمندگان اسلام استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از رسالت‌های هنرمندان را بیان ایثارگری‌های رزمندگان با زبان هنر عنوان کرد و افزود: در حوزه هنر نگاه ما به هنرمندان است ما در حوزه هنر کار بلد نبوده و از هنرمندان می‌خواهیم که از این گنج بی‌پایان برای نشان دادن رشادت‌های سربازان اسلام استفاده کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به مشکلات هنرمندان در عرصه هنر گفت: فعالیت جهادی همواره با مشکلاتی همراه است لذا انتظار داریم که هنرمندان با کار جهادی مشکلات را از میان برداشته و موانع را پشت سر بگذارند.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه اهل هنر مشکلات زیادی دارند و باید  با گذر از این موانع آثار ماندگار را در جامعه  نهادینه کنند،  افزود: به فرموده رهبری معظم نظام، باید گوش‌هایمان را اصلاح کنیم تا صدای شهدا را بشنویم و این همان قدرت هنر است که با اراده هنرمندان می‌تواند تحقق یابد.

وی با اشاره به اهمیت مقاومت در مشکلات و برهه‌های مختلف کشور بیان کرد: در تاریخ انقلاب هر جا موفقیتی کسب شد، با تکیه‌بر مقاومت بود، ما در حوادث انقلاب  تجربه کردیم که مقاومت تنها راهکار پیش روی ماست زیرا هر جا پای آرمان‌ها ایستادیم خداوند راه را برای ما بازکرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر تلاش هنرمندان برای نهادینه‌سازی موضوع مقاومت در جامعه از طریق هنر خاطرنشان کرد: هنرمندان اگرچه مشکلات زیادی دارند اما می‌طلبد تا با ناملایمات بسازند و حوزه ساخت فیلم و هنر را جدی بگیرند.

 

تزریق هزینه یکی از رزمایش‌های نیروی مسلح به هنر در نهادینه‌سازی فرهنگ مقاومت

 دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز در این برنامه با تقدیر از همه دست‌اندرکاران شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اظهار کرد: استقبال از این  جشنواره  به شکل عجیب و غیرقابل‌انتظار، همراه با موجی از آثار برای ما بی‌نظیر بود چراکه رقم قابل‌توجهی از آثار به  جشنواره ارسال شد که در تاریخ جشنواره مقاومت انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود.

مهدی عظیمی با اشاره به آثار هنرمندان جهان از ۳۲ کشور جهان، بیان کرد:  بیش از دو هزار و ۷۰۰ اثر از هنرمندان بسیجی کشور بوده که اثرات قابل‌توجهی را به جشنواره مقاومت ارسال کردند‌.

وی با اشاره به معنویت جشنواره مقاومت گفت: فیلم‌سازی جزء هنرهای پرهزینه است و هزینه بالایی دارد، لذا می‌طلبد برای اثرگذاری فرهنگ مقاومت از طریق هنر هزینه فیلم و فیلم‌سازی را تأمین نمود.

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه با کم کردن یکی از مانورهای بزرگ نیروی مسلح و اختصاص هزینه آن به فیلم‌سازی، انقلابی در ترویج فرهنگ مقاومت ایجاد می‌شود، تصریح کرد: ما با افراد برجسته و هنرمندی  مواجه هستیم که سال‌هاست به دلیل مشکلات اقتصادی کار نکردند، لذا اگر آن‌ها می‌توانستند اهداف انقلاب را با زبان هنر بیان کنند، ثمرات بی‌نظیری در ترویج فرهنگ مقاومت ایجاد می‌شد، فعالیت از طرف هنرمندانی که امروز متأسفانه خیلی‌ها در زندگی عادی خود نیز دچار مشکل هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده سپاه قدس گیلان فرهنگ مقاومت فیلم مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد

به گزارش جام جم آنلاین، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حملات جدید به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به جنایت هولناکی که دشمن صهیونیست در شهرک میس الجبل مرتکب شد و به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان انجامید، رزمندگان مقاومت بعد از ظهر امروز یکشنبه، مراکز توپخانه و نیز استقرار نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را در الزاعوره با دهها موشک کاتیوشا هدف قرار داد و آنرا به آتش کشید.

همچنین حزب الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۳:۲۰ بعد از ظهر امروز یکشنبه تجهیزات جاسوسی دشمن صهیونیست را در رامیا با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

دیگر خبرها

  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله لبنان | رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • تداوم حملات انتقام جویانه حزب الله/رامیا و زاعوره به آتش کشیده شد
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی