Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده معروف اماراتی طی یادداشتی تأکید کرد حاکمان امارات اجازه دادند تا این کشور به دروازه خیانت و نفوذ صهیونیست‌ها به دنیای اسلام و عرب تبدیل شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، «احمد الشیبه النعیمی» نویسنده معروف امارات در گفت‌وگو با «مرآة الجزیزه» تأکید کرد که آنچه دولت امارات انجام داده است، عادی سازی روابط یا صلح نیست، بلکه یک مشارکت راهبردی در مورد یک پروژه در دنیای عرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، دولت امارات متأسفانه اجازه داد تا دروازه نفوذ صهیونیست ها به دنیای اسلام و عرب باشد؛ صهیونیست هایی که می خواهند در منطقه جا گیر شوند و بیشترین سود را از این روابط خواهند برد.

احمد النعیمی با اشاره به اینکه موضع مردم کاملا با موضع دولت در این خصوص متفاوت است، گفت: «جامعه امارات اکنون در شرایط بی‌سابقه‌ای از سرکوب و فقدان آزادی بیان به سر می‌برد که تا به حال این شرایط را تجربه نکرده بود. تنها به خاطر یک توئیت ممکن است فرد به ده سال حبس محکوم شود و غرامت سنگینی بپردازد؛ بنابراین مردم امارات به شدت تحت فشار قرار دارند و نمی توانند نظر خود را ابراز کنند».

این نویسنده اماراتی می گوید: «هیچ کشور عربی و حتی خود فلسطینی‌ها نیز حق ندارند از قدس شریف دست بکشند، قدس حق مسلمان هاست و ملک شخصی هیچ‌کسی نیست. از این رو هیچ‌کس حق ندارد آن را به بازی بگیرد یا بفروشد. حکام عرب مردم خود را به مستضعفین تبدیل کرده اند، اما این شرایط ادامه دار نخواهد بود».

وی در مورد چارچوب عادی سازی و اینکه سعودی ها به هواپیماهای رژیم صهیونیستی اجازه دادند تا از آسمان کشورشان عبور کنند، گفت: «این اقدام قطعاً بنا به درخواست امارات نبوده است، بلکه به دستور جراد کوشنر مشاور و داماد ترامپ انجام شده است. ما اکنون با چالشی بسیار بزرگتر از آنچه انتظار داشتیم مواجه‌ایم. این کشورهایی که به دایره خیانت و مزدوری وارد شده‌اند هیچ ارزش و جایگاهی ندارند و دستورات از طریق تلفن و واتس آپ صادر می شود، به گونه ای که پیام به آنها می رسد که این کار را انجام دهید و انجام می دهند».

نویسنده اماراتی در ادامه تصریح کرد: «این شرایط چالش را بزرگتر می‌کند، چرا که جامعه اسلامی و عربی با نفوذ کامل صهیونیست‌هایی مواجه‌اند که انواع و اقسام جنایت‌ها در فلسطین را مرتکب شده‌اند. این نفوذ فقط در سطح سیاسی و اقتصادی نخواهد بود و تمام موضوعات را شامل خواهد شد. به گونه ای که به زودی شاهد تأسیس پایگاه های نظامی اسرائیل در همه کشورهای عربی خواهیم بود و آینده بسیار سیاهی برای منطقه ترسیم خواهد شد. ما مقابل یک فاجعه بزرگ قرار داریم که کنترل آن بسیار دشوار خواهد بود».

النعیمی در ارتباط با ادعاهای مطرح شده در مورد اینکه توافق‌هایی برای جلوگیری از الحاق کرانه باختری صورت گرفته، گفت: «خود امضاء‌کنندگان این توافق‌ها می‌دانند که این ادعاها دروغ است؛ آنها دروغ می‌گویند و علی‌رغم اینکه رژیم صهیونیستی نیز این ادعا را تکذیب کرده باز دروغ خود را تکرار می‌کنند. مشخص است که آنها در مقابل این عادی سازی به چیزی دست نخواهند یافت».

این کارشناس اماراتی تأکید کرد: «روابط رژیم اشغالگر با کشورهای عربی چیز عجیبی نیست؛ چراکه از مدت‌های پیش این رابطه برقرار بوده است، اما این خوشحالی تعجب‌انگیز است. کاملا ًاطمینان دارم که تمام کشورهای عربی به نوعی با اسرائیل رابطه دارند و این پروژه آمریکایی و صهیونیستی در منطقه است».

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کشورهای عربی صهیونیست ها عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: از زمانی که ایران در پاسخ به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق که به شهادت چند مستشار نظامی منجر شد، چندین نقطه نظامی در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی و موشکی موفق قرار داد، حمله‌ها در فضای مجازی به اردن تا به امروز ادامه داشته‌است.

قضیه از این قرار بود که پس از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در مصاحبه با شبکه RMC گفت که مشارکت هواپیماهای این کشور در رهگیری پرتابه‌های شلیک‌شده از ایران علیه رژیم صهیونیستی بنا به درخواست اردن بوده‌است.

در ادامه انتقاد نهادها و افکار عمومی عربی و اسلامی از نقش اردن در حمایت از رژیم صهیونیستی، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در مواضعی به مشارکت این کشور در هدف قرار دادن موشک‌های ایران اذعان کرد. وزیر امور خارجه اردن در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفت: اردن از همه ابزارها برای رهگیری هرگونه پرتابه‌ای که حریم هوایی این کشور را نقض کند، استفاده خواهد کرد.

از آن زمان موجی از حمله‌ها به اردن از سوی کاربران فارسی‌زبان شبکه اجتماعی ایکس به راه افتاده‌است که در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برخی کاربران ایکس، «سلما بنت‌عبدالله» دختر پادشاه اردن را که نخستین خلبان زن ارتش این کشور است، در عملیات رهگیری به نقد کشیدند.

کاربری با درج هشتگ الاردن، این مساله را نه تنها ننگ برای عرب‌ها بلکه برای بشریت دانسته و نوشته‌است که «دختر پادشاه اردن خلبان هدف قرار دادن برخی از پهپاد ها بود. ننگ بشریت، ننگ عرب».

انتقادات تند علیه پادشاه اردن

کاربران فارسی‌زبان ایکس، برخی صفت‌ها را در شأن شاه اردن دانستند؛ صفت‌هایی که جایگاه وی و کشور اردن را زیر سوال می‌برد.

کاربری در این باره نوشته‌است: او می‌توانست در رویارویی دیشب بیطرف بماند ولی رفت به کمک ارتش اسرائیل. نشانِ عالی نوکری نتانیاهو مبارک باد عبدالله ثانی!

«نوکر اسرائیل مزدش رو گرفت» عنوانی بود که یک کاربر ایکس برای توییت خود برگزید و به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: الی کوهن، وزیر انرژی اسرائیل برای قدردانی از نقش پادشاه اردن در دفع پهپاد های ایران، افزایش عرضه آب به اردن را برای یک سال تمدید کرد.

در توییتی که «رحمت الله بیگدلی» مدرس حوزه علمیه و فعال سیاسی نیز انتشار داده، ویژگی «سرسپردگی» شاه اردن به چشم می‌خورد. او به نقل از شبکه‌های اجتماعی جهان عرب، نوشت: ملک عبدالله پادشاه اردن پس از سرسپردگی انتحاری اخیرش به رژیم صهیونیستی در رهگیری برخی پهپادهای ایران مدال‌های بیش‌تری برای اظهار نوکری دریافت کرد!

زخم کهنه‌ای که دوباره سر باز کرد؛ همکاری اردن با صدام در جنگ تحمیلی

کاربران فارسی‌زبان بعد از همراهی اردن با محور عبری-غربی در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی که البته ناموفق هم بود، نقش امان در کمک به «صدام حسین» در جنگ تحمیلی هشت ساله را یادآور شدند.

کاربری در این باره نوشته‌است: خرمشهر که سقوط کرد ملک حسین اردنی رفت عراق، با صدام رفت بازدید خرمشهر، جگر کباب کردند و خوردند. تلویزیون عراق فیلم این دیدار را بارها پخش کرد. فکر می‌کنم هیچ‌وقت فرصت تنبیه اردن برای مشارکت در جنگ و اشغال ایران فراهم نشد.

این کاربر افزود: اکنون که پسر ملک حسین، آسمان #اردن را برای مقابله با پهپادهای ایران در اختیار آمریکا و اسرائیل قرار داد باید به یادش آورد که حساب‌های عقب افتاده فراوانی دارد.

برخی کاربران همزمان با حمله به اردن در زمینه همراهی با محور عبری- غربی، دیگر حکام عرب را نیز به چالش کشیدند.

کاربری در این زمینه با تمرکز به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، نوشته‌است: این فقط عملکرد پادشاه اردن نیست؛ اکثریت حکام عرب همینقدر فدایی إسرائیل و دشمن فلسطین هستند؛ واکنش مردم و عرب ها بابت پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی میزان شرافت آنها در قبال خون کودکان غزه را مشخص خواهد کرد.

شماری از کاربران نیز بر ضرورت کسب تجربه برای حمله‌های احتمالی آتی سخن به میان آورده‌اند.

در همین راستا، «عبدالله گنجی» فعال رسانه‌ای در صفحه شخصی خود در ایکس، با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی کمترین نقش را در رهگیری داشته و ضربه‌پذیر است، با ذکر برخی جزئیات، غرب را نجات دهند رژیم صهیونیستی از حمله پهپادی و موشکی جمهوری ایران دانست.

کد خبر 6085383

دیگر خبرها

  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد