Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:00:14 GMT

چه کسانی می‌توانند وارد دانشگاه شاهد شوند؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۱۸۳۲

چه کسانی می‌توانند وارد دانشگاه شاهد شوند؟

محدودیتی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه شاهد وجود ندارد و تمامی مجازین کنکور 99 می‌توانند کدرشته محل‌های این دانشگاه را انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه شاهد برای عموم شرکت‌کنندگان کنکور سراسری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، آزاد است و دانشگاه شاهد جزء دانشگاه‌های دولتی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس متقاضیان این دانشگاه می‌توانند یک یا چند کد رشته از کدرشته‌های این دانشگاه را بدون محدودیت مانند سایر دانشگاه‌های کشور در اولویت‌های یک تا صد و پنجاه خود انتخاب کنند.

بنابراین هرگونه محدودیت‌های انتخاب رشته (از جمله، الزام به انتخاب رشته نیمه‌متمرکز در یکی از اولویت‌های تعیین شده یا حذف برخی از اولویت‌ها در صورت قبولی در رشته نیمه‌متمرکز و یا هر محدودیت دیگر که در خصوص دانشگاه‌های نیمه متمرکز عمل می‌شود) در مورد دانشگاه شاهد موضوعیت ندارد؛ چرا که دانشگاه شاهد در زمره دانشگاه‌های نیمه متمرکز نیست و در انتخاب کد رشته‌های دانشگاه شاهد برای متقاضیان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری (احتمالا از ۱۰تا ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۹)، متقاضیان ورود به دانشگاه شاهد به صورت چند برابر ظرفیت، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه معرفی می­‌شوند و نتایج در سایت سازمان سنجش نیز اطلاع‌رسانی می‌شود. این افراد لازم است برای طی مراحل بررسی صلاحیت‌های عمومی به دانشگاه مراجعه کنند.

برنامه بررسی صلاحیت عمومی این گروه از معرفی‌شدگان در سال جاری «احتمالا از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه» برگزار خواهد شد که اطلاعیه‌های لازم و زمان، مکان و شرایط متعاقبا در سایت سازمان سنجش و دانشگاه شاهد و «کانال اطلاع‌رسانی دانشگاه»  منعکس می‌شود.

بعد از طی این مرحله نتایج بررسی صلاحیت‌های عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌شود و سازمان سنجش نیز از بین کسانی که در مرحله بررسی صلاحیت عمومی حایز شرایط شناخته شده‌اند وضعیت داوطلب را مطابق با رتبه و تراز کنکور فرد بررسی کرده و داوطلب در صورت داشتن نمره (علمی) قبولی، در اعلام نتایج نهایی سازمان سنجش در کد رشته مربوط به دانشگاه پذیرفته خواهند شد.

اگر داوطلب به هر دلیلی از سوی «واحد بررسی صلاحیت‌های عمومی» حائز صلاحیت‌های عمومی دانشگاه شاهد شناخته نشود، صرفا انتخاب‌های دانشگاه شاهد وی از لیست انتخاب‌های وی حذف می‌شود و حذف انتخاب‌های دانشگاه شاهد داوطلب، بر اولویت‌های قبل و یا بعد او تاثیر نخواهد داشت.

در هر صورت تمامی کد رشته‌های انتخابی داوطلبان به ترتیب اولویت انتخابی آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت، لذا امکان قبولی داوطلب بر اساس نمره علمی در تمامی کد رشته‌های انتخابی (انتخاب قبل و بعد از دانشگاه شاهد) وجود خواهد داشت و اعلام نتیجه نهایی پذیرش در دانشگاه شاهد، همزمان با اعلام نتایج سایر دانشگاه‌های کشور از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه شاهد کنکور 99 صلاحیت های عمومی دانشگاه شاهد بررسی صلاحیت سازمان سنجش نیمه متمرکز انتخاب رشته کد رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری

مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه پایان می یابد.   به گزارش ایسنا، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.   بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.   داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.   داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد