Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@02:29:40 GMT

عملکرد بورس در هفته‌ای که گذشت چگونه بود؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۲۷۱۹

عملکرد بورس در هفته‌ای که گذشت چگونه بود؟

شاخص کل بورس علیرغم روند منفی که در کل هقته در پیش گرفته بود، در ادامه معاملات امروز روند صعودی به خود گرفت و وارد کانال یک میلیون و ۶۱۱ واحدی شد. به گزارش پول نیوز، در ادامه نگاهی به روند افت و خیز بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت داشته ایم که از نظر می‌گذرد:

شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی اولین روز از هفته جاری، روندی نزولی به خود گرفت و مجددا به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عقب گرد کرد، اما در ساعات میانی حرکت صعودی خود را آغاز کرد و تا مرز یک میلیون و ۷۰۹ هزار واحد پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت و در ساعات پایانی شاخص بورس مجددا نزولی شد و در رقم یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد ایستاد.

پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گلگهر و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار بورس گذاشتند. همچنین بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ایران خودرو نماد‌های پربیننده این بازار بودند.

روز پس از آن نیز شاخص با بیش از ۴۵ هزار واحد ریزش به عدد یک میلیون و ۶۵۴ واحدی رسید و نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، وبملت، شبندر، خودرو و خساپا امروز بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشته اند.

شاخص کل بورس در معاملات روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه به عدد یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی رسید. این در حالی است که شاخص کل هم وزن نیز کاهشی بیش از ۲۸۰۰ واحد را نشان می‌دهد و این به معنای یکپارچه سرخپوش بودن بازار است.
شاخص بورس در پایان معاملات اولین روز از پاییز با ریزش ۱۳ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۸۱ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز قرمز پوش شد و با افت ۳ هزار واحدی، ۴۱۲ هزار و ۸۸۸ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز به ۱۷ هزار و ۷۱۲ واحد رسید. «فولاد»، «فملی» و «شپنا»، سه نماد با بیشترین اثر منفی بر ساخص بودند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دومین روز از پاییز با رشد ۳۰ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۵۵۱ واحدی، ۴۱۳ هزار و ۴۳۰ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس هم به ۱۸ هزار و ۳۵ واحد رسید. «فولاد»، «فارس» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص داشتند.

با افت و خیز‌های این هفته بازار بورس، باید دید در هفته آینده چه سرنوشتی در انتظار سهامداران است.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص کل بورس عرضه سهام سهام عدالت بیشترین تاثیر شاخص کل بورس یک میلیون هزار واحدی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با رشد ۷۸۵.۹۳ واحدی به ۲,۲۶۵,۷۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۲۷۶.۴۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۶۲۹.۹۸۴ میلیارد سهم بود که طی ۲۸,۹۶۲ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۰۰۲.۵۸۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۲۶۲,۰۵۴.۲۶۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 750635

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳