Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:33:41 GMT

پیش‌بینی برداشت ۲۱۰۰۰ تن انار از باغات میبد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۲۹۴۰

پیش‌بینی برداشت ۲۱۰۰۰ تن انار از باغات میبد

ایسنا/یزد مدیر جهادکشاورزی شهرستان میبد از پیش‌بینی برداشت ۲۱ هزار تن محصول انار از سطح ۱۲۰۰ هکتار باغات این شهرستان خبر داد.

«صدر پورکوثری» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به این که انار عمده‌ترین محصول باغی شهرستان میبد است، اظهار کرد: سطح زیرکشت محصول انار در میبد ۱۲۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۱ هزار تن انار از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان این که ارقام انار در شهرستان میبد از نوع میخوش، دانه قرمز، پوست نازک، دانه سفید و شیرین است، افزود: محصولات انار شهرستان میبد علاوه بر مصرف داخلی در استان، به سایر استان‌ها نظیر تهران، کرمان، اصفهان، هرمزگان و فارس صادر می‌شود.

پورکوثری با بیان این که برداشت محصول انار در شهرستان میبد نسبت به سال گذشته تغییر عمده‌ای نداشته است، گفت: شرایط مناسب آب و هوایی امسال میبد بر کیفیت محصول انار این شهرستان اثر گذاشته است و همین باعث شده تا همانند سال گذشته، کاهش محصول یا آسیب چندانی در این بخش نداشته باشیم.

 مدیر جهاد کشاورزی مسید در خصوص مهمترین آفات محصول انار در این شهرستان، اظهار کرد: کرم گلوگاه و آفت مگس مدیترانه‌ای مهمترین آفتی است که محصول انار را به شدت تهدید و به آن خسارت وارد می‌کند.

وی با اشاره به خسارت ۲۰ درصدی آفت مگس مدیترانه‌ای در سال جاری، گفت: سعی شده با هشدارها و توصیه‌های پیشگیرانه به صورت جدی از حمله مگس مدیترانه‌ای جلوگیری شود.

این مسئول با اشاره به این که آفت مگس مدیترانه‌ای، بومی شهرستان نیست، ابراز کرد: این آفت در مرحله شیرین‌شدن انار به محصول حمله می‌کند و کشاورزان باید آگاه باشند و در این راستا زمان برداشت محصول را به تعویق نیاندازند.

پورکوثری در پایان تنها راه مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای را طعمه پاشی ذکر کرد و گفت: با توجه به نبود امکان سمپاشی مستقیم روی محصول انار، تنها روش مبارزه با این آفت اقدام به طعمه‌پاشی و تله‌گذاری برای جلوگیری از طغیان این آفت روی درختان انار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي انار میبد آفت مگس مدیترانه ای شهرستان میبد محصول انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم