Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دومین واکسن ویروس کرونا که روسیه در حال توسعه آن است نیز به گرفتن تاییدیه نزدیک شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مسکوتایمز، این هفته توسعه دهندگان دومین واکسن کروناویروس روسی اظهار کردند دومین واکسن ویروس کرونای این کشور پس از انجام آزمایشات انسانی در مقیاس کوچک به گرفتن تاییدیه دولت نزدیک شده است و ممکن است کمتر از یک ماه دیگر این اتفاق رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دومین واکسن روس‌ها برای "کووید-19" توسط مرکز تحقیقات ویروس شناسی و زیست فناوری "وکتور"(Vector) ساخته شده است. هفته گذشته مرکز ویروس شناسی و زیست فناوری "وکتور" مستقر در سیبری آزمایشات فاز 2 واکسن بر روی 100 داوطلب را به پایان رساند. گفته می‌شود که داوطلبان پس از تزریق واکسن مبتنی بر پپتید به نام "اپی‌واک‌کرونا" ( EpiVacCorona) احساس خوبی داشتند.
سایت اینترفاکس گزارش داد، دولت روسیه قصد دارد اپی‌واک‌کرونا را تا حدود 15 اکتبر تأیید کند؛ پس از آن نیز مرکز وکتور آزمایشات گسترده‌ای بر روی 5 هزار داوطلب را آغاز خواهد کرد.
"رینات ماکسیوتوف" (Rinat Maksyutov)، رئیس مرکز وکتور تخمین می‌زند که واکسن"اپی‌واک‌کرونا" هر سه سال به دوزهای تقویت کننده نیاز خواهد شد.
ماکسیوتوف در پیش نمایش یک مستند تلویزیونی دولتی درباره واکسن‌های کووید-19 که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: پس از چرخه واکسیناسیون، انجام مجدد واکسیناسیون بعدی هر سه سال نیاز خواهد بود.
اولین واکسن کرونا ویروس روسیه موسوم به"Sputnik V" اولین واکسن در جهان بود که ماه گذشته تاییدیه دولت روسیه را دریافت کرد و آزمایش‌های مقیاس بزرگ این واکسن پس از ثبت نام در حال حاضر بر روی 40هزار داوطلب در حال انجام است. توسعه دهنده آن گفته است که هر دو سال یکبار دوزهای تقویت کننده برای "Sputnik V" مورد نیاز است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دومین واکسن کرونا دومین واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از راهکارهای پیشنهادی، استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و دارایی‌های مالی دیجیتال است که محسن رحیمی، وابسته بازرگانی سفارت ایران در مصاحبه با رسانه‌های روسی به آن اشاره کرد.

رحیمی تاکید کرد: استفاده از روبل‌ دیجیتال و ریال‌ دیجیتال می‌تواند فرآیندهای تجاری بین دو کشور را ساده‌تر و به کاهش تاثیر تحریم‌های موجود کمک کند.

او در اواخر ماه آوریل از برنامه‌های ایران برای راه‌اندازی پروژه آزمایشی با هدف پذیرش کارت‌های پرداخت میر روسی خبر داد.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902296

دیگر خبرها

  • مانور بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا ! | تصاویر
  • فیلم/پرواز بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند 
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد