Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل منابعی از احتمال سازش قریب الوقوع سودان و عمان با تل‌آویو خبر داد.

وبگاه شبکه صهیونیستی «مکان» به نقل از روزنامه یاشده مدعی شد، آنطور که روند عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و مسقط نشان می‌دهد، هفته آینده سازش دو طرف اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاریو در این خصوص ادعا کرده است که با وساطت آمریکا «ارتباطاتی در سطح پیشرفه» میان تل‌آویو و دو کشور عربی در جریان است.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابعی در این خصوص ادعا کرد که اعلام عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و مسقط هفته آینده اعلام خواهد شد و در صورتی «مشکلاتی فنی» رخ دهد، این اعلام به هفته پس از آن موکول خواهد شد.

اما معاریو به نقل از منابع یادشده در ارتباط با سودان نوشت که واشنگتن به سودان تعهد داده است که در قالب یک معامله و در مقابل عادی‌سازی با تل‌آویو،‌ نام این کشور را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خط بزند که «سودان با آن موافقت کرده است».

در همین ارتباط، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، روز گذشته، به نقل از منابعی خبر داده بود که سودان و واشنگتن به توافقی اولیه در خصوص سازش با رژیم صهیونیستی دست پیدا کرده‌اند؛ توافقی که خارطوم آن را مشروط به اجرای اموری کرده است (جزئیات بیشتر).

در ادامه گزارش مکان آمده است که برخی منابع از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شبکه صهیونیستی «کان» خبر داده‌اند که آمریکا در اعمال فشار بر قطر است تا این کشور نیز در مقابل لغو محاصره با تل‌آویو سازش کند.

اما یک منبع قطری در واکنش به این خبر به کان خبر داده است که دوحه این طرح را رد می‌کند و تمایل دارد که این مسئله از یکدیگر جدا شوند.

در همین ارتباط، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز روز گذشته به نقل از یک منبع در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که خواست نامش فاش نشود، از آمادگی دوحه برای سازش با رژیم صهیونیستی خبر داده بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عمان سودان رژیم صهیونیستی معاریو ادعا سازش هفته آینده خبر داده تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه پلمپ دفتر شبکه خبری الجزیره قطر توسط پلیس اسرائیل در تل‌آویو

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903161

دیگر خبرها

  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • ببینید | لحظه پلمپ دفتر شبکه خبری الجزیره قطر توسط پلیس اسرائیل در تل‌آویو
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند