Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمد تقی صابری» سفیر جمهوری اسلامی ایران با «محمد طائر ذاکرزاده» رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان دیدار و درباره راه های گسترش و تقویت روابط دوجانبه و به ویژه همکاری های پارلمانی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با اشاره به اشتراکات دو کشور و سابقه روابط دوستانه میان «دوشنبه» و «تهران»، اظهار داشت که ایران از نخستین کشورهایی بود که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در این کشور افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با تاکید بر اهمیت نقش روابط بین پارلمانی در گسترش مناسبات میان دولت‌ها و ملت ها، تأسیس گروه دوستی و همکاری بین پارلمانی مجلس تاجیکستان و مجلس شورای اسلامی‌ ایران را گامی مهم در مسیر تقویت این همکاری‌ها دانست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به تحولات مثبت در روابط دو کشور طی سال گذشته، خواستار استمرار و تقویت تلاش ها در جهت گسترش هر چه بیشتر روابط میان دو ملت هم زبان و هم فرهنگ ایران و تاجیکستان در راستای اراده مقامات عالیه دو کشور شد.

صابری ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های مختلف و به ویژه حوزه اقتصادی میان ایران و تاجیکستان را بالاتر از سطح کنونی دانست و ضرورت همکاری مضاعف برای جبران آسیب های اقتصادی در دوران پسا کرونا را مورد تأکید قرار داد.

سفیر ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه مجالس دو کشور و نقش آنها در ارتقاء سطح مناسبات دو جانبه، بر آمادگی تهران در همکاری با تاجیکستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان ایران سفیر دیدار رئیس مجلس همکاری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در بلاروس با امیرعبداللهیان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا صانعی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات در روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس، برنامه‌های پیش رو برای توسعه و گسترش روابط در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی از جمله پروژه‌های اقتصادی در حال پیگیری بین دو کشور در سال جاری را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار درخصوص ارتقا همکاری‌ها و مناسبات فی‌مابین رهنمود و راهکارهای لازم را ارائه کرد.

کد خبر 6101004

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • دیدار سفیر ایران در بلاروس با امیرعبداللهیان
  • باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است
  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی