Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه، «محمد تقی صابری» سفیر فوق‌العاده و نماینده تام‌الاختیار ایران در جمهوری تاجیکستان با «محمد طائر ذاکرزاده» رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان روابط ۲ کشور و راه‌های گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های گوناگون روابط دو جانبه به ویژه پارلمانی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان با اشاره به اشتراکات ۲ کشور و سابقه روابط دوستانه ایران و تاجیکستان، گفت: ایران از نخستین کشورهایی بود که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در تاجیکستان افتتاح کرد. 

وی با تاکید بر اهمیت نقش روابط بین پارلمانی در گسترش مناسبات میان دولت‌ها و ملت‌ها، تأسیس گروه دوستی و همکاری بین پارلمانی مجلس شورای اسلامی ایران و مجلس تاجیکستان را گامی مهم در مسیر تقویت این همکاری‌ها دانست. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران هم با اشاره به تحولات مثبت در روابط دو کشور در سال گذشته، خواستار استمرار و تقویت تلاش‌ها در جهت گسترش هر چه بیشتر روابط میان دو ملت هم زبان و هم فرهنگ ایران و تاجیکستان در راستای اراده مقامات عالیه دو کشور شد. 

صابری در این ملاقات ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی میان ایران و تاجیکستان را بالاتر از سطح کنونی دانست و ضرورت همکاری مضاعف برای جبران آسیب‌های اقتصادی در دوران پسا کرونا را مورد تأکید قرار داد.

سفیر ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه مجالس دو کشور و نقش آنها در ارتقای سطح مناسبات دو جانبه، بر آمادگی ایران در همکاری با تاجیکستان در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی تاجیکستان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تاجیکستان ایران مجلس شورای اسلامی تاجیکستان ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم