Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سالار آبنوش گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از شاخص ترین پدیده ها در طول تاریخ جهان اسلام در ۱۴۰۰ سال گذشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سردار سالار آبنوش، معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین در یادوراه ۳۶ شهید روستای قباق تپه از توابع بخش مرکزی شهرستان کبودراهنگ اظهارکرد: فرهنگ برگزاری مراسمات مذهبی و همین یادوراه های شهدا معقوله ای است که سال هاست معادلات و حربه های سیاسی دشمنان علیه ملت مظلوم ما را بر هم زده و هزینه های میلیاردی آن ها را تباه کرده است و امروز ما باید این فرصت بزرگ را قدر بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی شبهات موجود در فضای حقیقی و مجازی که امروز مطرح می شود از صدر اسلام بوده است و تبیین بیانات ائمه معصومین علیه السلام و عبرت گرفتن از تاریخ حلال این مشکلات اساسی است.

فرمانده اسبق سپاه استان قزوین با بیان اینکه تاریخ بهترین پاسخ دهنده به شبهات امروز است اضافه کرد: یکی از اشکالات بزرگ ما کوتاهی در مرور تاریخ است چرا که تاریخ در حال تکرار است و باید پا روی شانه تاریخ بگذاریم تا آینده دورتر را بهتر ببینیم و از تاریخ عبرت بگیریم.

وی با تاکید بر نقش غدیر در تاریخ جهان اسلام افزود: تمامی ادیان بعد از رحلت پیامبرانشان به انحراف کشیده شدند و غدیر تنها ضامن استمرار اسلام در جهان بود و همین استمرار،پویایی و رشد شیعه باعث کینه ها و عداوت ها علیه مذهب تشیع در جهان اسلام شد.

وی ادامه داد: وقتی دشمنان غدیر را عامل انزوای خود دیدند توطئه های فراوانی تدارک دیدند و تمامی قضایای بعد از غدیر نشات گرفته از همین عداوت ها بود که امروز بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال همچنان ادامه دارد.

آبنوش نقش کربلا در خنثی سازی حیله های دشمنان را بسیار کلیدی دانست و بیان کرد: کربلا احیای دین را تضمین کرد و ۱۴۰۰ سال بعد از واقعه ی کربلا همچنان تمامی حربه های دشمنان را نقش بر آب می کند و این لباس مشکی نشان برائت و انزجار ما از همین دشمنان است.

وی با اشاره به انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال ۵۷ عنوان کرد: انقلاب ما انفجار نور انسانیت و ظلم ستیزی در تمامی جهان بود و این انقلاب بر خلاف میل ابرقدرت های جهانی تا قیامت خون شهادت طلبی و استبداد ستیزی در رگ هایش جریان خواهد داشت.

 معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد شدید از برخی جریان های داخل کشور گفت: برخی ها چشم بر دشمنی های ۱۴۰۰ ساله دشمنان بسته و با بی خیالی و بی حالی و خوش خیالی به دشمنان اعتماد کردند و دم از مذاکرات زدند که نتیجه را هم دیدند.

وی افزود: عده ای از منافقین در داخل کشور بی تدبیری ها و ناکارآمدی ها را به رهبری منتصب می کنند که در جواب آن ها باید گفت که علی علیه اسلام در صدر اسلام با وجود تمامی فسادها و ظلم ها در زمان خلافت عثمان برای مصلحت دین‌ اسلام و دوری از اختلافات بین مسلمانان به تنهایی از خلیفه سوم تا پای جان محافظت کرد و متاسفانه همین علی نیز متهم به قتل خلیفه شد.

آبنوش بصیرت و ولایت پذیری را لازمه پیروزی بر دشمنان دانست و گفت:امرور دشمن ناجوانمردانه از بیرون و برخی منافقین از داخل سعی در تخریب مقام ولایت دارند که پاسخ ملت ایران به دشمنان مشخص است چرا که ما فرزند عاشوراییم،ما ملت امام حسینیم و تا آخرین قطره خونمان پای آرمان های علوی و حسینی خود خواهیم ایستاد.

وی در پایان با اشاره به شاخص های انقلابی بودن مسئولین در کشور خاطر نشان کرد:ما جناحی یا حزبی نیستیم معیار سنجش مسئولین در کشور ما انقلابی و غیر انقلابی است هر کس خدمتی به مردم می کند و برای برداشتن باری از دوش مردم تلاش می کند از دیدگاه ما انقلابی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ۱۴۰۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است

آلفا محمد اوری اندیشمند و محقق مسلمان گینه ای در گفتگو با خبرگزاری تقریب حوادث جنگ غزه را مهم ترین دلیل اثبات این گزاره دانست که وحدت و همبستگی عملی از جهان اسلام رخت بسته است. آلفا محمد اوری اتحاد و همدلی را یک مفهوم بنیادین در دین اسلام دانست و افزود: تقریب و اتحاد یک رویه فکری با تکیه بر دفاع از ارزش های متعالی دین اسلام است  و هدف آن حفظ منافع ملت های مسلمان است.

آلفا محمد اوری با بیان اینکه روند رو به افول قدرت ملت های مسلمان در برابر کشورهای غیر مسلمان، ذیل بی توجهی به اهداف و اصول اسلامی و تمرکز بر گزاره های ساختگی کشورهای غیر اسلامی رخ داده است، افزود: پروردگار در کتاب مقدس قرآن می‌فرماید: «اگر از بیگانگان پیروی کردید، این رمز عقب‌گرد شماست و زیان‌کار هستید». همبستگی و وحدت با تکیه بر اعتقاد به خدا و رسول و پیروی از توصیه های کتاب الهی صورت می گیرد و این امر، دلیل مهم موفقیت مسلمانان در طول تاریخ بوده است.

او در توضیح بیشتر افزود: در کانون توجه نشاندن مفاهیم و فرهنگ بیگانگان، مسلمانان را از درون دچار زوال کرده و از موقعیت و اعتبار واقعی خود دور می کند. از این رو دشمنان به خوبی می دانند برای تحقق اهداف تفرقه اکنانه خود باید وحدت و همبستگی مسلمانان را نشانه بگیرند. این در حالی است که مسلمانان در اصل به خدا، پیامبر و معاد معتقد هستند و باید گرد هم جمع شوند و هدف واحدی داشته باشند.

آلفا محمد اوری در همین راستا گسترش اتحاد میان همه آحاد اسلامی را ضروری دانست و افزود: تعداد مسلمانان جهان از یک میلیارد مسلمان فراتر رفته است و منابع مادی و ثروت خوبی در اختیار دارند و می توانند در کنار یکدیگر بر چالش های مشترک پیروز شوند. در همین راستا همه ملت ها و دول اسلامی باید مسئله فلسطین را به‌ عنوان چالش اصلی در نظر بگیرند و از طریق وحدت مناقشه بر سر  فلسطین را حل کنند؛ زیرا مسئلۀ جنگ میان فلسطین و اسرائیل تنها از طریق هماهنگی مواضع و همگرایی ملت های مسلمان حل می شود.

این پژوهشگر مسلمان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر آزادی قدس و فلسطین فوری ترین موضوعی است که باید در صدر فهرست چالش های ملت های مسلمان بنشیند و توجه به مهم ‌ترین مسئله اسلام باید همین امر باشد. در همین زمینه کشورهای مسلمان باید در یک رویکرد همدلانه از دشمن دوری کنند و در یک جبهه قرار گیرند که لازمه دستیابی به این هدف عبور از اختلافات درونی است.
 

دیگر خبرها

  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • سه جریان مخالف استاد مطهری