Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:12:27 GMT

باروری و جوان ماندن ترکیب جمعیت اولویتی ملی است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۴۶۸۰

باروری و جوان ماندن ترکیب جمعیت اولویتی ملی است

«سهیلا خزایی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: موضوع باروری و افزایش جمعیت نزد جوامع، ادیان و فرق گوناگون همیشه مورد توجه بوده چرا که بقا و دوام هر جامعه به این موضوع مهم بستگی دارد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به موضوع باروری، افزایش زاد و ولد و کثرت نفوس در آیات متعدد تاکید کرده است، گفت: کتاب وحی ، تزاید نسل را لطف و مرحمت خدا و نشانه ای از قدرت لایتناهی او می خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی توضیح داد: آیه ۱۱ سوره مبارکه شورا به این موضوع اشاره دارد و می فرماید: «خداوند آفریننده ی آسمانها و زمین است و از همنوعان شما، همسرانی برای شما خلق نموده و نیز از چهارپایان جفت هایی آفرید تا نسل مخلوقات ادامه یابد.»

این کارشناس سلامت در ادامه با بیان اینکه به پدیده باروری و زایش نسل در فرهنگ غنی و تمدن ایرانی اسلامی نیز توجه ویژه ای شده است، افزود: رونق اقتصادی در همه جوامع متاثر از جمعیت جوان و مولد بوده و هست.

خزایی اضافه کرد: در مقیاس کلان، مطابق با گزارش سازمان ملل (۲۰۱۸) نرخ باروری کلی در دنیا کاهش یافته و این نگرانی قابل طرح است که به دلیل کاهش سرمایه انسانی و همچنین جمعیت مولد در سال های نه چندان دور آتی، دنیا با مشکل چالش ها اجتماعی/ اقتصادی مواجه خواهد شود. کشور ما نیز چالشی بسی جدی تر دارد.

خزایی در ادامه عنوان کرد: ازدواج، تشکیل خانواده، تحکیم خانواده، امنیت خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی از جمله مولفه‌های اساسی هستند که در سطح خرد بر تصمیمات باروری خانواده ها تاثیر می گذارد.

او گفت: اتخاذ سیاست جمعیت ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری به ویژه ارتقاء نرخ باروری کل و حفظ جمعیت جوان مسیر راهبردی روشنی را برای تصمیم گیران در حوزه قانونگذاری، اجرا و مدیریت آن فراهم نموده است.

وی اظهار داشت: طراحی و اجرای برنامه های تسهیل ازدواج، سیاست های دوستدار خانواده و فرزند آوری، کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج فرزند آوری بهنگام و همچنین تداوم پایداری خانواده، از جمله اقدامات مهم فزونی باروری است.
هم اکنون نرخ باروری در استان کرمانشاه ۱.۸ درصد است که باید به میزان ۲.۱ درصد افزایش یابد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه ناباروری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه ناباروری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه ناباروری اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی ستاره سابق از بارسا: از رئال یاد بگیرید!

به گزارش "ورزش سه"، مدیران رئال مادرید در چند پنجره نقل و انتقالاتی اخیر اقدام به خرید بازیکنان جوان کردند تا بتوانند از آنها در ترکیب تیم‌شان استفاده کنند و نسلی که افتخارات بسیاری را برای آنها به ارمغان آورد آرام آرام کنار بگذارد.

این موضوع به خصوص در خط میانی رئال به شکل قابل توجهی مشاهده می‌شود و بازیکنانی مانند لوکا مودریچ و حتی تونی کروس در این فصل تا حدی از ترکیب اصلی فاصله گرفتند تا هافبک‌های جوان فرصت بیشتری برای بازی و کسب تجربه در دیدارهای بزرگ و مهم داشته باشند.

مدیران و کادر فنی رئال مادرید پیش از این هم تاکید کرده بودند که قصد دارند بازیکنان جوان را در کنار ستاره‌های با تجربه در این تیم قرار دهند تا آنها بتوانند درس‌هایی که باید برای بازی در چنین سطحی بدانند را از آنها یاد بگیرند.

راکیتیچ در گفتگو با با اشاره به روندی که در رئال مادرید آغاز شده است اظهار داشت:«رئال مادرید تصمیم گرفت که تغییر نسلش را به شکلی آهسته‌تر پیش ببرد. مودریچ و کروس هنوز در این باشگاه حضور دارند مدیران آنها به دنبال یافتن گزینه‌های جوان‌تر هستند. این در حالی است که تمامی این تغییرات در بارسلونا با سرعت بسیار زیادی انجام شده است.»

دیگر خبرها

  • ایرالکو با میانگین سنی 26 مقابل پرسپولیس
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • ناراحتی ستاره سابق از بارسا: از رئال یاد بگیرید!
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد!(عکس)
  • غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش(عکس)
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود