Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اکنون درگیر جنگ روایت‌ها و اراده‌ها هستیم که در بستر رسانه‌های معاند مدیریت می‌شود.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، شامگاه پنجشنبه (۳ مهرماه) در در نشست با مدیران تبلیغات شهرستان‌های زنجان، اظهار کرد: با آغاز رنسانس در اروپا، دشمنان حقیقت تلاش کردند دین را از زندگی مردم جدا کنند و اسم آن را سکولاریسم و جدایی دین از سیاست گذاشتند اما پشت پرده ماجرا جدایی دین از عبادت، فرهنگ، هنر، اقتصاد، تعلیم و تربیت و همه زندگی بشر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نتیجه اندیشه سکولاریسم را پیدایش مکاتبی مثل لیبرالیسم، پلورالیسم و کثرت‌گرایی خواند و گفت: انقلاب اسلامی مقابل روند گسترش سریع سکولاریسم که به کابوس بشر منجر می‌شد، قرار گرفت. امام خمینی (ره) پدیده قرن بود که نسخه‌ای از حکومت دینی را ارائه کرد و با ایثارگری شهدا این نسخه روی حکومت‌های بشری گذاشته شد.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اینکه با آغاز انقلاب اسلامی، فراز و نشیب‌های فراوانی برای مقابله با این تک نسخه الهی ایجاد شد، عنوان کرد: ما اکنون در یک جنگ اقتصادی، فرهنگی و جنگ روایت‌ها در بستر رسانه قرار داریم که باید با امید به خدا و هوشیارانه در مقابل توطئه‌ها بایستیم.

این مسئول، با اشاره به اینکه در محرم امسال شاهد جنگ روایت‌ها بودیم، تصریح کرد: دشمن از بین ۴۰ هزار هیئت شناسنامه‌دار، ۱۵ هیئتی را که در رعایت پروتکل‌ها کوتاهی کردند را روایت کرد. در ادامه جنگ روایت‌ها، جنگ اراده‌ها، جنگ‌های ترکیبی و هیبریدی پدید می‌آیند که عمده آن‌ها در فضای رسانه مدیریت می‌شوند تا حقایق را به شکل وارونه و تلخ برای بشر جابیندازند.

وی با بیان اینکه دشمن در ایام محرم با الفاظی همچون دین یا سلامت و معنویت یا زندگی قصد دوگانه‌سازی در جامعه را داشت، یادآور شد: نتیجه دوقطبی‌سازی، بی‌توجهی به مسئولیت یا تعطیلی مناسک می‌شود. اما فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری محرم به خوبی توسط هیئت‌های مذهبی رعایت شد که نماد عقلانیت شیعی بود.

حریزاوی به پرهیز از نگاه دوگانه معنویت ــ سلامت تاکید کرد و افزود: در عرصه مدیریت، دوگانه اهمال و تعطیلی را رها کردیم و طبق منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به نظر کارشناسان بهداشت به سمت رعایت رفتیم. اکنون هم، در روز اربعین حسینی از راه دور دل‌ها کنار ضریح شش گوشه خواهد بود و شکوه به اباعبدالله از درماندگی خود می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان‌های دیگر از سبک عزاداری هیئت‌های شاخص زنجان الگوبرداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی وظیفه داریم نهضت تضرع و توجه به ذات اقدس الهی را مدیریت و سنت‌های فراموش شده مانند روضه‌های کوچک، هیئت‌های پشت‌بامی و چهارپایه‌خوانی را احیا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان سازمان تبلیغات اسلامی جنگ عزاداری محرم استانی سیاسی جنگ روایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب

انتشارات انقلاب اسلامی با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ اثر جدید و ۷۴ اثر تجدید چاپ در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

به گزارش مشرق، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّ ظلّه‌العالی) با ۲۰۷ عنوان کتاب در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد که از این تعداد، ۴۰ عنوان از کتاب‌هایی است که در طول سال منتشر شده و ۱۴ عنوان برای نخستین‌بار در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

«گنجینه بی‌پایان»، مجلد جدیدی از مجموعه شرح نهج‌البلاغه رهبر معظم انقلاب است که در کنار شرح، بیانات معظم‌له درباره نهج‌البلاغه نیز در این اثر گردآوری شده است. این کتاب، در کنار سه جلد دیگر شامل «راه روشن مدیران» بیانات رهبر معظم انقلاب در شرح بخش‌هایی از نهج‌البلاغه در دیدارها با هیأت دولت، «نبوت‌ها» و «منشور حکومت علوی» عرضه خواهد شد.

«حدیث زندگی» از دیگر مجلداتی است که انتشارات انقلاب اسلامی در دست انتشار دارد. این مجموعه که قرار است در نهایت در هفت جلد تکمیل شود، ارائه دهنده تمام احادیثی است که رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه تشریح کرده‌اند. در نمایشگاه کتاب امسال قرار است سه جلد شامل «نوادر»، «مکارم‌الاخلاق» و «امالی شیخ صدوق» از این مجموعه در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

«درآمدی بر علوم اسلامی انسانی»، «درآمدی بر نظریه تعلیم و تربیت»، «روایت تولید» شامل نظریه‌های اقتصادی ائمه اطهار(ع) در بیانات رهبر انقلاب از دیگر آثاری است که از این نشر برای نخستین‌بار عرضه می‌شود. «روایت اول شخص از شخص اول»؛ به قلم مهدی قزلی از دیگر آثار تازه‌منتشر شده این نشر است. قزلی در این کتاب مشاهدات خود از موقعیت‌های مختلفی را روایت کرده است که در محضر رهبر معظم انقلاب حضور داشته است.

انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوم بانوی مرگ» به قلم نیما اکبرخانی تلاش دارد روایتی باشد از پیشرفت موشکی ایران.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از روز ۱۹ تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • جزئیات عملیات کرم ابوسالم به روایت رسانه عبری
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • (ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی